Hei! Olen keskellä meidän vuonna 1946 rakennetun villan remonttia, seinät (ne jotka olemme purkaneet eri syistä) koostuvat träullitista ja mitä tämä nyt onkaan (katso kuva), niin kysymykseeni, mikä tämä materiaali on ja miten kiinnittää esim. keittiökaapit siihen? Se on uskomattoman huokoista ja löysää. Se näyttää jonkinlaiselta kevyeltä betonilta, jossa on roskia, vähän kaarnaa tai jotain mineraalia, kiven palasia ja lasimurskaa(?)
Kaikki Googlen hakuyritykseni epäonnistuvat. Kiitollinen vastauksesta!
Kuvassa oleva pala on kevyt ja noin 20 cm pitkä, vertailuksi.

• Palalla rakennusmateriaalilla, jossa on kiviä, mineraaleja ja lasimurskaa, kuvattuna harmaalla taustalla muovipussissa, noin 20 cm pitkä.
Näyttää melkein kotitekoiselta.

Niin sanottu byggmästarblandning...

• Tykkään
Stefan N ja 1 muu
  • Laddar…
Miten vanhat keittiökaapit oli kiinnitetty?

Rakennusmestarinsekoitus on varmasti aika hyvä arvaus, mutta näkikö vaivaa tehdäkseen siitä lohkoja? Unohdin mainita, että seinät on rakennettu lohkosta tässä materiaalissa, kevytsoraharkon kokoinen. Savupiippu on tiilestä, mutta siellä täällä on myös vähän sininenbetoni, joten on ihana sekoitus.
Hyvä kysymys vanhasta keittiöstä, olen itse purkanut sen ja se ”roikkui” paksuilla ruuveilla puukatossa, en miettinyt sitä sen enempää ennen kuin nyt, mutta nyt ymmärrän varmaan miksi:)

G
Voiko se olla valmistettu kuonasta?
Autoin ystävää työssä hänen 20-luvun talossaan muutama vuosi sitten ja bjälklagenissa oli kuonaa.

C
G OMathson sanoi:
Voisiko se olla valmistettu slaggista?
Kyllä, tyypillinen slaggikivi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.