4 653 lukukertaa ·
9 vastausta
5k lukukertaa
9 vastausta
Mitä poraan (seinämateriaaliin)??
Hei,
Ajattelin alkaa asentaa muutaman hyllyn, mutta en ole kovin perehtynyt asiaan... Useiden googlausten jälkeen olen edelleen täysin pihalla siitä, millaiset seinät minulla on asunnossani (30-luvun keskustassa) ja mietin nyt, mitä pitäisi tehdä.
Eräässä reiässä törmäsin jonkinlaiseen puuhun, luulen, koska siitä tuli purua, tämä tapahtui rappauksen jälkeen. Varovaisesti poratessani jäljelle jääneitä reikiä huomasin, että se oli sekoitus. Mustaa jauhoa/pölyä, tummempia sorahiukkasia, muutamia sinertäviä sorahiukkasia ja hienompaa harmaata jauhoa/pölyä. Poraus eteni 11 cm syvyyteen, ja lopussa tuntui olevan pieni ontelo. Poraus tehtiin toivoen, että törmäisin lisää puuta, mutta ilman onnea.
Käytin metalliporaa, ja poraaminen sujui erittäin helposti koko matkan.
Mitä minun pitäisi tehdä saadakseni jotain kiinnitettyä seinille? Kaikki apu on tervetullutta!
Kiitos paljon!
Ajattelin alkaa asentaa muutaman hyllyn, mutta en ole kovin perehtynyt asiaan... Useiden googlausten jälkeen olen edelleen täysin pihalla siitä, millaiset seinät minulla on asunnossani (30-luvun keskustassa) ja mietin nyt, mitä pitäisi tehdä.
Eräässä reiässä törmäsin jonkinlaiseen puuhun, luulen, koska siitä tuli purua, tämä tapahtui rappauksen jälkeen. Varovaisesti poratessani jäljelle jääneitä reikiä huomasin, että se oli sekoitus. Mustaa jauhoa/pölyä, tummempia sorahiukkasia, muutamia sinertäviä sorahiukkasia ja hienompaa harmaata jauhoa/pölyä. Poraus eteni 11 cm syvyyteen, ja lopussa tuntui olevan pieni ontelo. Poraus tehtiin toivoen, että törmäisin lisää puuta, mutta ilman onnea.
Käytin metalliporaa, ja poraaminen sujui erittäin helposti koko matkan.
Mitä minun pitäisi tehdä saadakseni jotain kiinnitettyä seinille? Kaikki apu on tervetullutta!
Kiitos paljon!
Viimeksi muokattu:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 207 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 207 viestiä
Se voi olla hyvä idea puhua naapureiden ja hallituksen kanssa, koska muutkin ovat halunneet laittaa asioita seinille.
1930-luvun taloissa uskon, että esiintyy lankkurunko peitettynä ruokokudoksella, joka on sitten rapattu, mutta myös kuonakiviä, jotka ovat tummanharmaita (joskus sinertäviä) ja tiiliä. Jälkimmäiset ovat huokoisia ja vaikeita kiinnittää asioita, joten siihen aikaan kun talot olivat uusia, oli lattialla seisovat kirjahyllyt ja seinille laitettiin vain kevyitä asioita, kuten tauluja. Mutta voit kokeilla kemiallisia ankkureita.
1930-luvun taloissa uskon, että esiintyy lankkurunko peitettynä ruokokudoksella, joka on sitten rapattu, mutta myös kuonakiviä, jotka ovat tummanharmaita (joskus sinertäviä) ja tiiliä. Jälkimmäiset ovat huokoisia ja vaikeita kiinnittää asioita, joten siihen aikaan kun talot olivat uusia, oli lattialla seisovat kirjahyllyt ja seinille laitettiin vain kevyitä asioita, kuten tauluja. Mutta voit kokeilla kemiallisia ankkureita.
Pitää tehdä kierros, kysyin hallituksen jäseneltä naapurilta, mutta hän ei oikein tiennyt.BirgitS sanoi:
Voi olla hyvä puhua naapureiden ja hallituksen kanssa, koska muutkin ovat halunneet kiinnittää asioita seinille.
1930-luvun taloissa luulen, että siellä esiintyy lautarunko peitettynä kaislamatolla, joka sitten on rapattu, mutta myös kuonaa, joka on tummanharmaa (joskus sinertävä) ja tiili. Viimeksi mainitut ovat huokoisia ja vaikeita kiinnittää esineitä, joten siihen aikaan kun talot olivat uusia, käytettiin lattialla seisovia kirjahyllyjä ja seinille kiinnitettiin vain kevyitä esineitä kuten tauluja. Mutta voit kokeilla kemiallisella ankkurilla.
Kuinka syvällä mahtaisi lautarunko olla? Olen ajanut 11 cm sisään ja en ole vieläkään törmännyt mihinkään. Pitäisikö minun katsoa vielä syvemmälle?
Jos se olisi tiiltä, eikö sen pitäisi olla punertavaa ja enemmän jauhemaista kuin soraa? Kuulostaa siltä, että se saattaa olla kuonaa, kuinka pitkä ruuvi ja syvyys kemiallisella ankkurilla?
Kiitos paljon avusta!
Se slaggikivi, johon olen törmännyt, on ollut enemmän kuin betonia. Erittäin pölyinen (musta/tummanharmaa) ja siinä on mennyt hyvin tulppa ja ruuvi. Minkälainen 30-luvun talo se on? Koko?
no niin kiitos avusta
täytyy testata ja katsoa mikä toimii ja mikä ei
onhan se huokoinen, joten lättklinker tai slaggsten ovat varmaan vaihtoehtoja. lättbetongsplugg tai kunnon nylonpluggar ovat varmaan olemassa olevat vaihtoehdot. jos menee pieleen, niin sitten käytän jotain erikoisratkaisua, kuten fill och fix, husfix, kemankare tai ehkä ankarmassa. tuntuu valtavalta työltä vain saadakseen jotain seinälle, mutta mutta
täytyy testata ja katsoa mikä toimii ja mikä ei
onhan se huokoinen, joten lättklinker tai slaggsten ovat varmaan vaihtoehtoja. lättbetongsplugg tai kunnon nylonpluggar ovat varmaan olemassa olevat vaihtoehdot. jos menee pieleen, niin sitten käytän jotain erikoisratkaisua, kuten fill och fix, husfix, kemankare tai ehkä ankarmassa. tuntuu valtavalta työltä vain saadakseen jotain seinälle, mutta mutta
Klikkaa tästä vastataksesi