3 176 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Kuinka liittää rakennusmuovi täystiilimuurattuun päätyyn?
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Me ajattelemme muurata rakennuksen lecaharkoista ja pitkille seinille kiinnittää rakennusmuovia seinän ja hammapuun väliin. Mutta päädyissä tulee hieman ongelmaa. Meillä on kylmä ullakko. Kattotuolit eivät ole liimattu juuri päätyseinää vasten, ja rakennusvaahto tuntuu olevan suunnitelma B -ratkaisu. Mietimme, että laittaisimme sokkelieristystä seinää vasten, sitten muovin ja kiinnittäisimme sen seinää vasten koolauksella, joka ruuvataan kiinni seinään. Eikös pitäisi olla parempi ratkaisu?
Uudisasukas
· Västmanland
· 212 viestiä
Onko teillä sisäseiniä vai vain muuri ja muovi?
Hei Daniel!S DanielF sanoi:
Olen muuramassa taloa Ytongilla ja kohtaan saman ongelman. Ainoa ero minun tapauksessani on, että kattotuolit ovat auki harjalle asti ja niistä puuttuu vaakapalkki alhaalta. Miten sinä ratkaisit tämän? Mietin myös muovia, joka puristetaan seinän ja hammarbandin väliin. Keksitkö jotain järkevää?
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Jos katsot kuvista, niin aloitin laittamaan rakennusvaahtoa ylhäältä ja jos katsot tarkkaan, niin minulla on ensin 45x45 lauta kattotuolen päin, joka puristaa muovin, ennen kuin asetin 45x70 laudat sisäkattoa varten.T Ted Hörman sanoi:Hei Daniel!
Muurailen paraikaa taloa Ytongilla ja kohtaan saman ongelman. Ainoa ero minulla on, että kattotuolit ovat avoinna harjaa kohti eikä niissä ole alaohjausrakennetta. Miten ratkaisit tämän ongelman? Mietin myös, että tekisin kuten kattorakenteessa, jossa muovi puristetaan seinän ja kattorakenteen väliin. Pääsitkö hyvään ratkaisuun?
45x45 lauta, joka oli päätyseinän vieressä, ruuvasin ensin seinään muovi laudan ympärillä ja olin laittanut paljon tiivistemassaa seinään ennen kuin kiinnitin sen. Vaikea selittää.
Sen jälkeen kipsikatto on maalattu, reunat tiivistetty ja kittailtu kahdella kerroksella kipsiä. Kaikki kattopistorasiat on tiivistetty läpivientien tiiveyden varmistamiseksi. Jos kosteus pääsisi ylöspäin ja kulkemaan kohti tätä ongelmakohtaa, se kulkee laudan ulkopuolella seinää vasten eikä eristeen läpi.
Lisäksi rakennuksessa on ilmanvaihto, joten en näe ratkaisussa ongelmia.
Se vaikuttaa olevan hyvä ratkaisu! Aion kiinnittää glrs (28x70) suoraan kattotuoleihin, joten minulla ei ole tilaa tehdä samaa ratkaisua kuin sinä 45x45 sääntöjen kanssa. Mutta mietin, että puristaisin rakennusmuovin kiinni kattotuoleihin ja seinään, kuten tein vaakasuuntaisen tukipuun alla, ja sitten tiivistäisin uretaanivaahdolla ylhäältä kuten sinä teit.
Luuletko, että uretaanivaahto pitää kattotuolin ja seinän yhdessä, mikä ei anna niille mahdollisuutta liikkua erikseen? Uretaanivaahto saattaa kuitenkin antaa enemmän liikkumavaraa kuin ruuvi tai pultti.
Oletko huomannut mitään halkeilua tai vastaavaa?
Luuletko, että uretaanivaahto pitää kattotuolin ja seinän yhdessä, mikä ei anna niille mahdollisuutta liikkua erikseen? Uretaanivaahto saattaa kuitenkin antaa enemmän liikkumavaraa kuin ruuvi tai pultti.
Oletko huomannut mitään halkeilua tai vastaavaa?
Klikkaa tästä vastataksesi