5 925 lukukertaa ·
19 vastausta
6k lukukertaa
19 vastausta
Vesikiertotakka
Sitä ei voi tehdä ilman panosta.
Jos haluaa "avotakka"-tunnelmaa, niin esimerkiksi Brunnerilla on erittäin lasillisia panoksia, jotka ovat vesivaippaisia:
http://www.brunner-sverige.se/products/products.aspx?group=51

Jos haluaa "avotakka"-tunnelmaa, niin esimerkiksi Brunnerilla on erittäin lasillisia panoksia, jotka ovat vesivaippaisia:
http://www.brunner-sverige.se/products/products.aspx?group=51

Ts kirjoittaa, että halutaan purkaa avotuli, jotta se sopisi paremmin talon aikakauteen. En usko, että kyse on siitä, että vuosisadan vaihteen taloon olisi muurattu avotakka vuonna 2010. Vaan päinvastoin, siellä on alun perin ollut vanha avotuli, mutta vuosien varrella sitä on muutettu. Nyt halutaan muuttaa se niin, että se sopii aikakauteen.L lat sanoi:
Edelleen TS kirjoittaa, että halutaan tunnelmallinen vesikiertoinen takka, mutta ei asennusta.
Kuvaile mielellään, miten saat yhtälön toimimaan ja suosituksesi.
On tietenkin mahdollista lämmittää vettä takan kuoren avulla. Mutta on hyvä, jos odotukset tuloksista ovat realistisia. Suurin osa takassa tuotetusta lämmöstä menee suoraan savupiipun kautta ulos tulematta talon hyödyksi. Huoneeseen päätyvästä lämmöstä suurin osa tulee suoraan säteilylämpönä. Pienempi osa lämmittää takan muurattuja seiniä ja vapautuu hitaasti huoneeseen myös tulen sammumisen jälkeen. Vesivaipan kanssa yhtä paljon lämpöä häviää edelleen savupiipun kautta. Ja yhtä paljon lämpöä säteilee huoneeseen. Se pieni osa lämmöstä, joka tavallisessa takassa varastoituu tiiliin, voidaan ottaa talteen vesivaipan avulla ja kuljettaa taloon. Jos tällainen tulos tyydyttää, ei ole enempää ongelmia. Arvatenkin se on harvinainen ratkaisu, koska useimmat eivät pidä voittoa rahansa arvoisena sen toteuttamiseksi.
Klikkaa tästä vastataksesi
