KJD
KJD: [citat] sain vinkin katsoa Finja/Björn Cs videota, jossa hän rappaa sisäseiniä ja mainitsee korjaukset ja "hienorappauksen" - hän suosittelee C rappauslaastia hieno 0-1 mm, sitä aion kokeilla [MEDIA=youtube]8NiTxH0gUeE[/MEDIA] https://k-bygg.se/sortiment/byggmaterial/bruk-bindemedel/bruk/950219
10 vastausta · 10,6k lukukertaa
AnnaMHKarlsson
AnnaMHKarlsson: Kyllä, niinhän se on! Kuitenkin minun käsitykseni mukaan niiden asentaminen on todella hankalaa, mutta se voi olla ennakkoluuloja minun puoleltani. Onko sinulla käsitystä siitä, mitkä mitat sellaisella pitäisi olla? /Anna
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
S
Snabelhund: [citat] Se ei ole enää käytössä, joten ei hätää, kiitos kuitenkin.
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
D
DaDolly: Hei, olen kerran aikaisemmin rakentanut umpeen aukon hallin ja keittiön välillä. Nyt ajattelin avata sen uudelleen, mutta haluan siirtää oven oikealle (näkyy hallista katsottuna). Haluan, että aukko alkaa noin 1030 mm oikealta (näkyy hallista katsottuna). Haluan, että aukko on noin 900 mm. Kehikot ovat melko tiheässä keskellä (katso kuva). Kuinka ratkaisen yksinkertaisimmin haluamani
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
H
Herrman5: [citat] [citat] Tuollaiset tunnistaa, kiitos. Tässä saa tukea niin ei mene suoraan läpi, fiksu tuo versio stopilla.
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
G
Gooli: Hienoa päällystää työpöytä ruostumattomalla teräslevyllä. Ehkä vanhasta romutetusta tiskipöydästä. Helppo pitää puhtaana ja kestää jonkin verran kulutusta. Kuvioton pinta tekee myös pienet esineet helposti havaittaviksi. Edit / Ikkunoiden kunnostukseen saattaa olla parempi valita muovimatto tai muu vielä pehmeämpi matto.
12 vastausta · 4,4k lukukertaa
R
RogerHql: 2 cm tippareuna paneelissa ja vastaava kiinniottopelti alla edelleen kuljetettavaksi katolle on varmasti ainoa järkevä vaihtoehto. Vertaa katon liitäntää tuulilautaan. Sama periaate! Katso myös Träguiden. Korvaamaton asiakirja, jos omistat tai vastaat puutalosta: https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/tak/ kattohuopa pitäisi laittaa -paneelin alle- ja sitten tippapelti
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
A
AG A: Välipalkin ja vinokaton välillä leikkaat vain jokaista listaa kulmassa/2 aivan kuten muissa 90 asteen kulmissa, joissa listoja leikataan 45 asteessa. Joten jossain 15-17 asteen paikkeilla on varmaankin kulma, johon sinun tulee leikata listat, välipalkin ja vinokaton välillä. Alakohdassa vinokaton ja seinän kohdalla leikkaat kuten tavallisessa 90 asteen kulmassa. Eli jokaista listaa
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
W
warthog: Ylin kuva on painetusta laudasta...ja täysin normaalia, jos niin tapahtuu...se häviää ajan myötä...kuvat kaksi ja kolme näyttävät olevan organowoodia...eli piillä kyllästettyä...ensimmäisinä vuosina organowood näyttää kamalalta...mustilla homepilkuilla ja "nukalla" kaikessa...myös se on täysin normaalia ja häviää ajan myötä...
9 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
H
hobc: Rakentamassa parvea/välitasoa puusta rakennetussa teollisuustilassa. Aion kiinnittää kantavan palkin seinään, jonka luulin olevan pystysuorista kannattimista tehty, mutta ne olivatkin vaakasuoria. Voiko kantavan palkin kiinnittää vaakasuoraan kannattimeen? Käytän 195x45 palkkia, jonka kiinnitän 6x180 puuruuvilla. Haluaisin välttää tukipilareiden käyttöä alla. Kantava palkki on 15
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
S
Sson85: [citat] Toimii sekä liimana että tiivisteenä eikä halkeile kuten tavallinen halvempi tiiviste/lateksi.
9 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
S
Samir_88: [citat] Hei, voisinko saada yhteystiedot tälle myyjälle? Terv. Samir
11 vastausta · 8,6k lukukertaa
h_ndwritten
h_ndwritten: [citat] Ja se on mielessä. Sitä oli jo hieman, kun purin seinät. Kiitos vinkistä! (y)
9 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Onko olemassa hyvää liimaa (siis ei tapettiliimaa), jota voisi suihkuttaa lippujen alle?
11 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
janwide
janwide: Testasin tänään periaatteella "jos ei naksahda, se on ok". Ei ääntäkään (y)
18 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
B
Bondra: Aion asentaa liukuovet ja rakentaa seinän. Minulla on hieman omituisia kulmia, jotka vaativat viistoa kulmaa voidakseen kulkea linjassa ovien kanssa. Spontaanisti ajattelen jotain vastaavaa, jossa päät on sahattu x asteen kulmassa. Tarvitaan kuitenkin jonkinlainen lyhytkannatin, joka tukee lyhyttä sivua ja kipsilevyä. Mitkä ovat parhaat käytännöt? Olenko täysin hakoteillä tässä?
0 vastausta · 786 lukukertaa
·
E
Emanuel01: [citat] Yksi sääntö tai vastaava voidaan maalata ja se jakaa painoa seinälle. Joten 4 kunnollista ruuvia sääntöön sen sijaan, että 8 pienempää seinässä oleville haloille. Minulla on 4 kunnollista ruuvia seinässä, jotka pitävät lautaa ja hihnat roikkuvat yhdessä koukussa/silmukassa.
15 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
K
karinhoj: Kiitos vastauksistanne. Nyt olen mitannut ja on 60 cm palkkien välillä kellarin katossa ja sitten höyläämätön lauta, joten ei pitäisi olla ongelmaa ruuvata suoraan lautakattoon. Makuuhuoneissa on noin 110 cm palkkien välillä. On vaikea nähdä, pullistaako katto vai ei, mutta ei haittaa, jos se näkyy. Kellari on varastotila, mutta palkkien suuntaisesti asentaminen on hyvä idea.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
snuttjulle
snuttjulle: Mielestäni kuvassa olevan ja minun kuvani yläosa on hyvin samanlainen, mutta eri tavoin ruosteinen. Muistelen, että niitä oli raiteiden varrella, joissa betonipölkyt olivat rikkoutuneet ja vaihdettu. Se oli vain ensimmäinen ajatukseni, kun näin sen.
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Okarlsson
Okarlsson: Painavat turvaovet voivat olla todella voimakkaita, jos niitä paiskataan kiinni. Ensimmäisenä voisi olla helpointa puhua naapurin kanssa ja pyytää heitä sulkemaan oven vähemmän voimakkaasti. Jos he eivät pysty, he saattavat olla halukkaita asentamaan oveen jarrun.
7 vastausta · 4,5k lukukertaa
D
David B: Hei! olen myös kiinnostunut siitä, miten se meni, joten nostan tämän ketjun.
12 vastausta · 6,0k lukukertaa
K
Kolasås: [bild] [bild] [bild]
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Lattiarakenteista en valitettavasti tiedä juuri mitään, luulin että kyse oli seinistä koska siellä yleensä käytetään OSB-levyä. Lattiassa käytetään yleensä golvspånskiva-levyä. Mitä tulee klinkkeriin, niin BKR:n toimialasäännöt ovat standardi.
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
S
sepani: [citat] pidämme 20C ja kulutamme noin 15000 kWh vuodessa ja lämmitämme silloin 280m2, joten leca block ok eristys. Vesikiertoinen lattialämmitys koko kerroksessa, lämpöpatterit ylhäällä
9 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
M
Mjärn: [citat] Kiitos. Sitten en osta sieltä.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
DidrikHobby
DidrikHobby: [citat] Kiitos! Okei, harmi kun toivoin voivani välttää sen tekemisen.. Mutta varmasti kadun, etten tehnyt sitä kunnolla kerralla, kun huono onni koittaa. Kiitos vastauksesta ja rohkaisusta tehdä se kunnolla.
2 vastausta · 927 lukukertaa
B
bengtsbox: Varastan tämän vanhan kysymyksen hieman. Olen rakentamassa taloa, jossa on terassi, joka on 1,2 m (korkeimmillaan) maanpinnan yläpuolella. https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/regler-om-byggande/boverkets-byggregler/sakerhet-vid-anvandning/racken-och-ledstanger/ voi lukea "Vaatimukset kaiteille koskevat portaita, ramppeja ja parvekkeita, joita ei rajaa seinät." sekä "Terassien ja
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
joakim_j
joakim_j: Kyllä, kun kirjoitan bjälklag, tarkoitan tietysti vain itse runkorakenteita, eli ei mitään sahanpurua tai muuta.
2 vastausta · 724 lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Kyllä, se näyttää itseään kantavilta ristikkokattoniskoilta.
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.