Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
chali405: Onko näin kuin tarkoitatte? Vai olenko väärässä? Jos se ei toimi, kierrä se toiseen suuntaan.. se avautuu vain uudelleen [citat] [citat]
329alsv: [citat] Kiitos!
Workingclasshero: [citat] Jos voi, kaivaa vain reiän ja valaa sen, ongelmana on, että betonia kuluu enemmän ja ei voi valaa korkeammalle kuin maanpinnan taso. Useissa paikoissa olen laskenut alas valmiita pilariharkkoja, erittäin kätevää, mutta ne eivät päädy routimattomiksi......Pahviputket voidaan asettaa tarkalleen haluttuun paikkaan ja täsmälleen oikeaan korkeuteen.
maah: [citat] Hyvin selitetty mielestäni. Kuten olen tietämätön sekä matematiikassa, geometriassa että puutöissä, kokeilen ja testaan. Lopulta oppii ja sahaa vähemmän väärin (mutta aina välillä tulee sahattua väärin)
plåtrickard: Sinun täytyy kuvata kauempaa, jos haluat nähdä, mitä se edes on...
Coaster: [citat] Se jää minun osalta sanomatta, mutta halvat mittarit ovat mitä tahansa muuta kuin luotettavia. Mutta kuten sanottu, ne osoittavat melko oikein muihin nähden vallitsevaa RH:ta ullakolla.
Installation: [citat] koveruus on rajoitettu 10 mm:iin 2 metrin matkalla, jos muistan oikein. Edellyttäen, että AMA soveltuu.
bradgard: Otimme haltuumme talon vuodelta -65, jossa alun perin oli autotalli kellarissa (ajo kadulta alas). Muutamia vuosia myöhemmin piirustusten mukaan rakennettiin ajotielle uusi autotallirakennus, joka on kiinni päärakennuksessa. Autotalli sijaitsee katutasolla ja sitten on käytävä betonilaatan alla, jonne pääsee oven kautta. Autotalli itsessään jaettiin autotalliin ja varastoon seinällä.
hyrbil: [citat] Silloin riittäisi käytännössä kymmenen senttimetriä (korkeudeltaan) eristystä, kunhan se pitää tiiviisti? Mitä enemmän tätä keskustellaan, sitä enemmän kallistun laitamaan grillin. Olen myös testannut laittaa takan etuosan, eikä siihen jää paljon pelivaraa, pari senttimetriä ympärille, joten lämminilmagrilli näyttää olevan enemmän "pakko" kuin "kiva olla".
z_bumbi: Jos en ole ihan väärässä, MgO on magnesiumin harmaa pinta, joten miten he ovat tehneet levyn siitä? Ajattelen kylpyhuonejärjestelmiä, kun näen vaatimukset materiaalille, vaikka vedenpitävät osat voidaan jättää pois. FIBO:lla on yksi järjestelmistä. Nyt en tiedä, täyttääkö se vaatimukset tarkalleen nykyään (mieluiten ei ruuvata vedeneristeeseen), mutta tulevaisuudessa se
richardtenggren: Etkö voi käyttää irrotettavaa tappia, muokkaamalla alusrakennetta tekemällä siihen tappireikä ja tekemällä tappireikä tolppaan läpi asti? :)
Ted Hörman: Hei! Rakennan parhaillaan pientä vapaa-ajanasuntoa kevytbetonista ja olen äskettäin saanut kattotuolit ja katon paikalleen. Pohdin, kuinka parhaiten ja tyylikkäimmin verhoilisin räystään, ja ajattelin katsoa, onko täällä joku, joka voisi jakaa ajatuksia kanssani. Olen päätynyt ehdotukseen, josta liitän epämääräisesti piirretyn kuvan. Ajatuksena on verhota ulkopuolelta
Kurtivan: Katso täältä: http://hvilaro.blogspot.com/2008/07/gering-taklist.html
Jens-jens: Hei taas! Halkeamat eivät ole liikkuneet enempää, emmekä ole myöskään huomanneet mitään uutta. Joten jatkamme halkeamien tarkkailua säännöllisesti ja pidämme peukkuja.
Installation: Voi myös laittaa etäisyyksiä ruuvien taakse. Riippuu tosiaan siitä, miltä levy ja kiinnityspisteet näyttävät.
Pistol: Testasin kiertää käsin ja se on nyt kuin kallio. Kiitos kaikille!
RoTe: [citat] https://www.byggahus.se/k/3010448/?m=image&u=15437&a=276249
Tummenmittihanden80: [citat] Se kuulostaa melko helpolta vaihtoehdolta, kiitos! :-) Tarvitsenko kehikoita? Toimiiko se Knauf Rotband handgipsputs? (Olen työskennellyt sen kanssa ennen ja tunnen, että hallitsen sen)
Tjrex: Torx-pään haittapuoli on, että se on hieman korkeampi kuin ph2. Mutta kuten jo toiset ovat sanoneet. Kukaan ei tule näkemään sitä.
myrstack: Jos alustan valinta on hyväksytty, ei materiaalien valinta liene ongelma, vaan ennemminkin sen asennus. Kaikkien näiden ryppyjen kanssa olisin ainakin huolissani, että ylpeys ja aika puuttuvat hyvästä työstä yleensä ja tarkastaisin tarkasti päällekkäisyydet ja kriittiset alueet, kuten esim. läpiviennit.
BirgitS: Sen aikakauden talot voivat olla rakennettuja vähän miten sattuu, joten on parasta, että palkkaat rakennusinsinöörin, joka voi tarkistaa, miltä tilanne todellisuudessa näyttää ja miten ongelma parhaiten ratkaistaan sekä laskea, mitkä mitat palkin ja pylväiden tulee olla, jotta saat hyvän perustan rakennusilmoitusta varten.
Installation: [citat] mihin huonetta aiotaan käyttää? Mitä mittoja sinulla on leveydestä ja pituudesta? se on aika tärkeää, sillä voi saada aikaan täydellisen myrskyn väärillä mittasuhteilla. Pythagoraan luvut (3,4,5) ovat yksi esimerkki hyvästä mitasta akustiikan kannalta, eli 3 m korkeus b=4 l=5 on 2,8 m korkeus 5,6 m pituus ja vaikka 4,2 m, silloin on luotu mahtava resonanssikotelo. Mutta
Demmpa: [citat] Ja jos vertaa liikenneonnettomuuksissa kuolleisiin maailmassa, niin se on noin 1 350 000 vuodessa, 1350000/8006889000=0,0001686048 eli noin kymmenkertainen korkeampi maailmassa kuin Ruotsissa.
Ulltand: Joo, se johtuu luultavasti kosteudesta (kondenssista) ajattelen.
Pippilina: [citat] Ostitko valmiiksi maalattua paneelia? Miten koet levyjen laadun?
Kadde93: [citat] Halpa mutta se on liian kova, ei niin pehmeä kuin elokuvassa / kuvissa:)
Jonatan79: Sotkun ja homeen sekoitus todennäköisesti, pyyhi pois ja rakenna :)