H
hc77: Kiitos vastauksesta, sitten jätämme sen väliin. Voidaan myös mukauttaa niin, että voin leikata pois pitkät sivut molemmilta puolilta. Kiitos avusta.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
I
Installation: [citat] 4000 on tietysti rahaa. Tosin ei paljon huoneessa, joka on 96 neliömetriä tai sitten 60 kuutiometriä seinäpinta-alaa 70 kruunun lisäkustannuksella per neliö. Mutta mutta näin minä ajattelen. Tarkistin itse asiassa liimat ja nykyään OSB on huomattavasti parempi kuin ennen. Se on hyvä. Sitten OSB:llä on plussana se, että käytetään sivutuotteita, mikä on hyvä. Kuten
29 vastausta · 6,8k lukukertaa
Smackbonk
Smackbonk: Olen nostanut tallin lattian ja sahannut alas vanhan. Se oli hirveä määrä puutavaraa. Muutaman senttimetrin sisällä se on edelleen hienoa puuta ja tuntuu tyhmältä vain heittää tai polttaa. Niissä on kuitenkin merkittävä määrä nauloja, joita ei voi vetää irti, ne ovat ruosteisia ja katkeavat, kun yrittää. Onko mitään vinkkejä työkaluista, joita voisin itse käyttää niiden
0 vastausta · 895 lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Ja muuten on hyvä lukea alan sääntöjä BKR:ltä (klinkkerit, laatat) ja Säker vatten. siellä on esim. säännöt vedeneristyksestä, kielto putkista, jotka nousevat lattian läpi, jos eivät ole viemäröintiä, kielto piilotetuille vesiliitoksille.
2 vastausta · 822 lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Miksi et voi jakaa tietoa kaikille foorumilla?
6 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
B
bossespecial: Perustuen raudoituspiirrokseen se ei ole kantava (y)
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Juuri tästä syystä sahaan KAIKEN, kun asetan laattoja. Näin leikkaus on aina tarkalleen siinä, missä haluan sen olevan.
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
E
erik8308: [citat] mielenkiintoista, aion kokeilla. Se kuulostaa paljon paremmalta ratkaisulta…
7 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
J
Jebus: Minulla on ollut huono kokemus peililasin kiinnittämisestä tavallisella silikonilla. Aivan kuten yllä mainitaan, se syöpyi läpi (tämä oli auton sivupeili). Seuraavalla kerralla käytän tuotetta, joka on erityisesti tarkoitettu tähän tarkoitukseen.
5 vastausta · 17,4k lukukertaa
J
Joakim Lajtai: Kyllä, tiedän sen, mutta harmaa levy JOS se sisältää asbestia onhan se ”murentunut” tai jotain, muutenhan se olisi kokonainen levy. mutta en silti halua mitään reikää kuten sisäkäyttöön tarkoitettua kipsilaastia.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
I
Installation: [citat] jos et ruuvaa alusrakennetta parkettiin, voit pitää sen paikallaan. Parketin voi katkaista seinän alta jos haluaa. valitse mitä haluat, hinnassa on eroa. Vaneri on korkeampaa laatua. äänieristys perustuu kolmeen asiaan. 1) pintamateriaalin paino. (Kipsi on hyvä hintaansa nähden) 2) etäisyys, eli runkotyön paksuus määrittää seinän omataajuuden. Mitä matalampi, sitä
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
6
62_an: [citat] Kiitos vinkistä, kokeillaan!
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
E
Erik JL: [citat] Onnittelut talosta . Täällä on jo paljon hyviä neuvoja. Olen asunut koko elämäni vanhoissa taloissa. Mukava ilmapiiri, sillä talot ovat hyvin rakennettuja ja suunniteltuja. Perussääntö on materiaalit. Liity mielellään Rakennussuojeluyhdistykseen, jossa on paljon tietoa, tietoa ja yhteyksiä käsityöläisiin. Tarkista ensin katto. Remontoi, tee joskus jotain valmiiksi, jotta
25 vastausta · 8,7k lukukertaa
N
Nobyz: [citat] Kuulostaa hyvältä menettelytavalta, kokeilen ja teen samoin. Olen aiemmin käyttänyt pehmeää tiivistettä hyvin tuloksin gipssin välissä katossa ja seinässä, joten jatkan sillä.
2 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
T
Tsdoesds: Tässä ammun lonkalta ja arvailen villisti; mutta onko se kellariseinä? Se saattaa olla hometta?
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
S
Snorkeljohn: Olen tarkistanut heidän kanssaan, ja heillä on korkeampi hinta levyillä sekä 1200 kruunun toimituskulut per tilaus. He eivät myöskään salli noutoa heidän varastoltaan, joten tämä on valitettavasti kalliimpi vaihtoehto. Mutta kiitos vinkistä, otan kiitollisena vastaan kaikki vinkit ja näkemykset aiheesta.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Handyoldman
Handyoldman: Kiitos vastauksesta, valitettavasti yläkaappeja ei ripusteta kiskolle vaan seinään ja toisiinsa. Se on myös ulkoseinä, joten lämpötila ja kosteus todennäköisesti vaihtelevat. Ajattelin olla hieman laiska ja käyttää levyä roiskesuojana keittiössä, se on sekä tyylikäs että kätevä. Kun kaikki on uutta, tietää, että se on suora. Sitten täytyy ottaa esiin laseri ja pyörösaha,
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
H
henche: Muutama kysymys @bossespecial jos sinulla on mahdollisuus vastata... Tämän ketjun innoittamana (linkki alla), missä vastasit useisiin kysymyksiin, haluaisin arvioida mahdollisuutta samankaltaiseen ratkaisuun. https://www.byggahus.se/forum/threads/oeppning-i-yttervaegg.329255/page-15#post-3269626 Eli ratkaisu, jossa olisi 6 m liukuosa ja tolppa osan sisäpuolella (todennäköisesti kaikki
13 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
Björn Melander
Björn Melander: Akustisen säätelyn perusperiaate huoneessa on lisätä äänenvaimennusta kahdelle vastakkaiselle pinnalle. Kaava on yksinkertaistettuna oikeanlaiset materiaalit oikeassa paikassa ja oikea määrä. Kotiympäristössä on toivottavaa lyhentää jälkikaiunta-aikaa puhealueella, mikä käytännössä tarkoittaa, että äänenvaimentimen tulee olla vähintään 50 mm paksu. Tekstiileillä ja
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
E
erik8308: Huom, luotiin kaksi viestiä enkä näe, kuinka ne voi poistaa. Hei, ajattelin vuokrata betonijyrsintä poistaakseni muoviväriä, jossa on hieman, mitä luulen olevan, mustahometta. Ajattelin vuokrata flex tai festool ja liittää sen omaan ctl26:een ja käyttää p3 maskia. Pölyääkö niin paljon, että täytyy muovittaa ja avata ikkunat vai päätyykö suurin osa pölynimuriin? Mustahometta
0 vastausta · 640 lukukertaa
K
Kingenkongen: [citat] Kiitos paljon! Kuva on todella kuvaava!
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
T
Tornhuset: [citat] Kiitos vastauksesta! Katsotko, että näiden pienten palojen on oltava kattotuoleissa niin, että kaikilla on tuki niistä, vai riittääkö, että levyt ovat kiinni niissä niin, että ne eivät liiku toisiinsa nähden. Ei ole siis varmaa, että levyjen saumat osuvat tarkalleen kattotuolien kohdalle.
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Asennat listan siten, että se peittää koko seinän paksuuden tai ostat 118 mm karmit 70+osb+gips. https://www.bygghemma.se/hus-och-bygg/dorrar-och-portar/dorrkarm-och-dorrfoder/dorrkarm-innerdorr/innerdorrskarm-swedoor-pluskarm/p-340276
1 vastaus · 887 lukukertaa
O
OWbygg: Olen purkamassa vanhaa kylpyhuonetta talosta, joka on rakennettu noin vuonna 1900, ja kylpyhuone on todennäköisesti noin vuodesta 1950. Olen löytänyt 2 erilaista seinätyyppiä ja mietin, kuinka luoda pohjan, jotta voin laatoittaa moderneilla materiaaleilla. Toivon saavani vinkkejä joltakin täällä foorumilla, jolla on kokemusta vanhojen talojen kanssa työskentelystä. Kuvassa näkyy 2
0 vastausta · 809 lukukertaa
·
T
Tomkar530: Minulla on vanha sauna, jonka olen purkanut. Nyt aion yrittää korjata seinät, sillä ne ovat tällä hetkellä rumat lecaharkot. Yksi seinistä on maan alla ulkoseinää vasten, ja kolme muuta on taloa vasten. Ajattelin rapata seinän, joka on ulkoseinää vasten, ja laittaa kipsiä kolmelle muulle. En ole tehnyt mitään tällaista aiemmin, joten toivon, että joku voi antaa hyviä vinkkejä.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
JonasHansson
JonasHansson: Kiitos! Minulla oli ehdottomasti liikaa vettä viimeisellä kierroksella, joten katson huomenna, onko se kuivunut. Minulla on vielä yksi kerta jäljellä, koska tasoitetta ei riittänyt. Voiko luottaa, että se kovettuu, jos se on tahmeaa huomenna vai onko parempi poistaa se?
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
T
Tompafix: Näin esim. https://www.festool.se/kunskapsbank/anvaendningsexempel/saetta-fast-en-traebalk-i-en-st%C3%A5lbalk#Beskrivning
7 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
X
xl15: Käytin porakoneeseen kiinnitettävää pyörivää teräsharjaa. En löydä netistä mitään mallia, joka olisi samanlainen (se oli talossa, jonka ostimme). Melko samanlainen kuin tämä, mutta teräslangat ja huomattavasti harvemmat langat. Rengöringsborste Nylon Gr150 100Mm 6Mm - SVITH.SE Aion kiinnittää kolme pitkää toiseen huoneeseen ja siellä käytetään hiekkapuhallusta. Ei näytä
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
·
pacman42
pacman42: Jos aiotte viitata suosituksiin, ne ovat tiukempia kuin niin: - https://www.konsumentverket.se/for-konsument/sakra-varor-och-tjanster/barnsakerhet/sakra-barnsangar/ [citat] Viimeinen ei koskenut, kun tyttäreni oli pieni melkein 20 vuotta sitten. Se oli silloin uusi IKEA-sänky, jossa oli kaksi lastulevyä patjan alla pohjalla, hän onnistui nostamaan toista ja pääsi sieltä pois. Sitten hän
6 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
N
Nygge72: [citat]
N
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.