Hei, minulla on pohdintaa siitä, voinko purkaa palan sisäseinää kevytsoraharkosta. Itse seinä on noin 90 mm leveä pinnan kanssa ylemmässä kerroksessa rivitalossa, ja kyseessä on kappale oven yläpuolella, joka on 80 cm, jonka haluan purkaa.
Kuva osiosta, jonka haluan purkaa:
Kattorakenteet ovat ristikkojärjestelmää (luulen, katso kuva) ja niiden pitäisi olla itsestään kantavia/lepäävät ulkoseinillä? Jänneväli on 7,5 m.
Kattoristikot:
Katto on levytetty kipsilevyllä seinän yläpuolella. Logiikka sanoo, että se ei voi kantaa mitään, koska minun on vaikea nähdä, kuinka kipsilevy olisi saatu paikalleen, jos se olisi kantava. Mutta haluan kuitenkin tarkistaa ennen kuin aloitan.
Kun ottaa huomioon, että se seinänpalanen roikkuu kiinni terästangossa, joka todennäköisesti on laitettu paikoilleen, kun seinä ja metallikehykset asennettiin, se tuskin pystyy kantamaan mitään.
Kun ajatellaan, että tämä seinänpätkä on kiinnittynyt palaan harjaterästä, joka todennäköisesti lisättiin, kun seinä mutta metallikehykset asennettiin, se ei luultavasti tule kestämään mitään.
Se ei ole harjateräs vaan vanha Bergman-putki (sähkö)
Kuulostaa siltä, että se on vain antaa mennä eteenpäin.