Aiheena.
Pitäisikö minun liimata WAB levy OSB levyyn vai riittääkö, että ruuvaan sen kiinnikkeisiin.
Se on kylpyhuoneessa.
 
Ei vastausta vielä? minulla oli juuri tämä kysymys mielessä.
 
BirgitS
Eikö levyn valmistajalla ole ohjeita siihen?
En tiedä, voiko se vaihdella, mutta Byggmax kirjoittaa, että heidän levynsä tulisi ruuvata kipsiruuveilla: https://www.byggmax.se/våtrumsgips-p07001

Mutta nykyään tavalliset kipsilevyt ovat sallittuja kylpyhuoneessa.
 
  • Tykkään
Ahmed A
  • Laddar…
Niin, se onkin kysymys, sillä GVK:n sivulla sanotaan, että se pitäisi sekä liimata että ruuvata. Sitten sen pitäisi olla BKR:n hyväksymä, mutta siitä ei mainita mitään byggmax verkkosivulla. Ehkä ei tarvitse liimata. Kyse on lattian liikkeistä kosteassa ympäristössä. Siksi olen hieman epävarma, koska olen juuri nyt siinä tilanteessa itse ja haluan tehdä oikein.
 
BirgitS
Ahmed A Ahmed A sanoi:
Joo, se on kysymys, sillä GVK:lla se pitäisi sekä liimata että ruuvata. Lisäksi sen tulisi olla BKR:n hyväksymä, mutta siitä ei lue mitään byggmaxin sivuilla. Ehkä liimausta ei kuitenkaan tarvita. Kysymys on lattian liikkeistä kosteissa tiloissa. Siksi olen vähän epävarma, koska olen itse siinä tilanteessa ja haluan tehdä oikein.
Haluatko märkätilamaton ja/tai -tapetin (GVK) vai kaakelin/laatan (BKR)?
Kirjoitat nyt lattiasta, mutta eikö kyse ole seinistä?

Sinun tulee myös lukea Säker vattenin toimialasäännöt, sillä muistaakseni he määrittelevät hyväksytyn seinärakenteen.

Mikä WAB koskee tätä?
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Aiotko asentaa märkätilamattoa ja/tai -tapettia (GVK) vai kaakelia/laattaa (BKR)?
Kirjoitat nyt lattiasta, mutta eikö se koske seiniä?

Sinun täytyy myös lukea Vesi Turvallisesti -yhdistyksen alakohtaiset säädökset, sillä luulen, että ne määrittelevät hyväksytyn seinärakenteen.

Mikä WAB on kyseessä?
BirgitS BirgitS sanoi:
Aiotko asentaa märkätilamattoa ja/tai -tapettia (GVK) vai kaakelia/laattaa (BKR)?
Kirjoitat nyt lattiasta, mutta eikö se koske seiniä?

Sinun täytyy myös lukea Vesi Turvallisesti -yhdistyksen alakohtaiset säädökset, sillä luulen, että ne määrittelevät hyväksytyn seinärakenteen.

Mikä WAB on kyseessä?
Se on varmaan minä, joka sekoitan asiat, anteeksi siitä, mutta on kyseessä kipsilevy, joka on vahvistettu kerros kylpyhuoneen lattian päällä toisessa kerroksessa. Se on tarkoitettu vahvistamaan lattiaa, jotta se ei jousta, siksi käytetään kipsiä. Oikeastaan kysymykseni on, mikä kipsilevy on hyväksytty kiinnitettäväksi kylpyhuoneen lattiaan tukemaan rakennetta? Onko olemassa versio, jossa tarvitsee vain ruuvata? Tämä täytyy tehdä GVK:n mukaisesti, jos aiotaan asentaa laatta lattian peiton sijasta.

Kiitos!
 
BirgitS
Lattiarakenteista en valitettavasti tiedä juuri mitään, luulin että kyse oli seinistä koska siellä yleensä käytetään OSB-levyä. Lattiassa käytetään yleensä golvspånskiva-levyä.

Mitä tulee klinkkeriin, niin BKR:n toimialasäännöt ovat standardi.
 
  • Tykkään
Ahmed A
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.