Minulla on kellari ilman kosteusongelmia, mutta haluan silti olla varma ja käyttää oikeita välineitä sekä epäorgaanista ja diffuusioavointa materiaalia, kun tasoitan pari seinää. Kaksi sisäseinää betonista ja kaksi ulkoseinää kevytbetonielementeistä (”eristys” ei kantava).

Olen ymmärtänyt, että näyttäisi siltä, että sementtipohjainen rappaus (C-rappaus?) on sopivaa, mutta olen käyttänyt sitä aiemmin ulkona perusmuurissa ja se on mielestäni vaikeakäyttöistä. Nyt puhutaan lisäksi hyvin pienistä korkeuseroista, jotka pitäisi tasoittaa (ks. kuvat alla).

Minkälaisia kokemuksia meillä on täällä? Olen etsinyt vanhoja viestiketjuja, mutta en ole nähnyt paljoa juuri kellarista ja mahdollisesti kosteista ympäristöistä. Työskentelyn kannalta olisin mieluiten käyttänyt jotain tavallista hiekka- kittiä, mutta se ei varmaankaan sovi vaatimuksiini kosteassa ympäristössä, oletan?

muokkaus: unohdin sanoa, että kaikki tapettijäämät (se ruskehtava) on tietenkin huolellisesti poistettava.

321006883_573383737455794_2687007525233134535_n.jpg

320554290_694983352114141_7615656016155437548_n.jpg

320928836_1156050048369107_620618370968434456_n.jpg

321917631_853812282554068_806977231718711649_n.jpg

322341150_714042110069005_4152232334658571427_n.jpg
(itse asiassa vain viimeisen kuvan vasen seinä, jossa on kevytbetonia - jos joku sattuisi ihmettelemään).

näen nyt keskusteluketjua täällä: https://www.byggahus.se/forum/threads/vilket-bruk-till-puts-av-kaellarvaegg.477664/ joka on samankaltainen, mutta jossa on vähän karkeampia epätasaisuuksia, mietin voisiko pärjätä yksinkertaisemmalla tavalla mutta minun mm-syviä koloja.

Näen Finjan oppaassa, joka oli linkattu siihen viestiin, että ehkä kyse on jalorappausta ... ? (tulisi "mieluiten asiantuntijan levittää") ... voiko tämä olla sopiva menetelmä?

https://www.finja.se/storage/ma/3e1...4A4B883A52B0F3A7BFF0/Hjälp vid - putsning.pdf

Ei näytä niin pahalta, mieti vain irtonaisen poistamista ja maalaamista silikaatti maalilla...

@P-plats: Mielenkiintoista, näyttää olevan Weber c-puts pussissa? miten levität rappauksen? leveällä lastalla?

Kun olin ostamassa silikaattiväriä maalikaupassa, he kysyivät minulta, onko minulla kosteusongelmia - mitä minulla ei tällä hetkellä ole (salaojitettu 5 vuotta sitten) - sitten he suosittelivat minulle "betonimaalia" (Alcro tässä tapauksessa), tekninen nimi näyttää olevan styreeniakrylaatti.. mutta olen hieman epävarma.

Haluaisin saada mahdollisimman sileän pinnan.

@M.sandström on kokeillut maalata sillä betonimaalilla, jonka ostin, mutta ei saa hyvää tulosta - ei kuvia täällä - selvästi tarvitaan enemmän työtä saadakseen sen sileäksi. Olen edelleen epävarma tarkalleen miten..

Jos ei tarvita valtavia määriä, niin eikö husfix ole hyvä vaihtoehto?

• Tykkään
KJD
  • Laddar…
KJD KJD sanoi:
@P-plats: Intressant, ser ut som Weber c-puts på påsen? hur applicerar du putsen? med bredspackel?

När jag skulle köpa silikatfärg i färgaffären, så frågade dom om jag hade fuktproblem - vilket jag inte har i nuläget (dränerat 5 år sen) - då rekommenderade dom "betongfärg" (Alcro i det fallet), tekniska namnet verkar vara styrenakrylat .. men lite osäker.

Vill gärna få till så slät yta som möjligt.

@M.sandström har provat måla med den betongfärg jag köpte, men får inget bra resultat - inga bilder här - behövs tydligt mer arbete för att få det slätt. fortfarande dock osäker på exakt hur ..
På Webers hemsida finns massa info och även film på hur man går till väga:
https://www.se.weber/fasad-puts-och...system/putsbruk/weberbase-135-putsbruk-c-hand

Just denna produkt gillade jag som glad amatör att jobba med men det krävs lite träning för att få bra resultat.

När det gäller val av färg så tror jag personligen att färghandlaren gör fel där för även om det inte är problem idag så kan det bli problem och då stänger man in fukten.

Själv har jag målat med Alcros Silikatfärg och är riktigt nöjd så här några år senare.

• Tykkään
KJD
  • Laddar…
joakim_j joakim_j sanoi:
Jos ei tarvita valtavia määriä, niin eikö husfix ole hyvä vaihtoehto?
Ok, se on täysin epäorgaanista ja läpäisevää, arvaan?

Löysin tämän koskien Husfix täällä foorumilla:

"Cascos tuotetiedoissa GipsFillerille sanotaan, että sitä tulee käyttää sisätiloissa ja pinnat, jotka voivat altistua kosteudelle, suositellaan sen sijaan HusFix."

Kuulostaa lupaavalta - katson jos voin löytää tietoa tästä Cascolla esim.

KJD KJD sanoi:
Ok, se on täysin epäorgaaninen ja läpäisevä sitten, arvaan?

Löysin tämän koskien Husfix täällä foorumilla:

"Cascos tuoteselosteessa GipsFillerille sanotaan, että sitä tulisi käyttää sisätiloissa ja pinnoille, jotka voivat altistua kosteudelle, suositellaan sen sijaan HusFix."

Se kuulostaa lupaavalta - katsotaan jos voin löytää tietoa tästä Casco esim.
P-plats P-plats sanoi:
Webersin kotisivulla on paljon tietoa ja jopa video, kuinka edetä:
[linkki]

Juuri tästä tuotteesta pidin amatöörinä työskennellessäni, mutta se vaatii hieman harjoittelua hyvän tuloksen saamiseksi.

Kun on kyse värin valinnasta, uskon henkilökohtaisesti, että värikauppias tekee siellä väärin, koska vaikka se ei tänään ole ongelma, siitä voi tulla ongelma ja sitten kosteus sulkeutuu sisään.

Itse olen maalannut Alcrosin Silikatfärg:llä ja olen todella tyytyväinen näin muutama vuosi myöhemmin.
hienoa, tuo video oli juuri sitä, mitä etsin näköjään. hienoa. kiitän (y). sitä täytyy kokeilla.

• Tykkään
P-plats
  • Laddar…
KJD KJD sanoi:
Ok, se on täysin epäorgaaninen ja läpäisevä, arvaan?

Löysin tämän koskien Husfixia täältä foorumilta:

"Cascon tuotetiedoissa GipsFillerille sanotaan, että sitä tulisi käyttää sisätiloissa ja pinnoilla, jotka voivat altistua kosteudelle, suositellaan sen sijaan HusFixiä."

Se kuulostaa lupaavalta - katsotaan jos löydän tietoa tästä Cascolta esim.
Joo, se on sementtipohjainen tasoite ymmärtääkseni. Joten tyyppi kuin rappaus, mutta hienorakeisempaa ja helpompaa työstää, se on melkein kuin tavallinen tasoite työskennellä.

joakim_j joakim_j sanoi:
Kyllä, se on sementtipohjainen tasoite kuten ymmärrän sen. Joten tyyppi kuin rappaus, mutta hienojakoisempi ja helpompi työstää, se on melkein kuin tavallinen tasoite työskennellä.
sain vinkin katsoa Finja/Björn Cs videota, jossa hän rappaa sisäseiniä ja mainitsee korjaukset ja "hienorappauksen" - hän suosittelee C rappauslaastia hieno 0-1 mm, sitä aion kokeilla

https://k-bygg.se/sortiment/byggmaterial/bruk-bindemedel/bruk/950219

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.