D
Yhdessä kohtaa asunnossani katto oli kuplinut aika paljon. Ajattelin, että se voisi johtua kosteudesta yläpuolelta, joten poistin vähän, vähän enemmän jne. Nyt kysymys on, miten palautan kaiken? En erityisesti haluaisi ottaa alas koko kattoa, mutta pintakerros tulee alas suurina levyinä. Koko katon ottaminen alas olisi helppoa työntämällä sisään lasta ja kääntämällä.

Talo on vuodelta 1944, vaikuttaa siltä, että katto on leveällä lastalla tasoitettu ja sitten maalattu monta, monta kertaa.

(ei ainakaan merkkejä kosteudesta)
 
  • Katto, jossa maalipinta halkeilee ja kupruilee useista kohdista. Oikeassa reunassa näkyy suurempi irtoava maalilastu ja halkeama.
  • Katto, jossa on maalin kuoriutuneita kohtia ja halkeamia, mahdollisesti kosteuden aiheuttamia. Seinän ja katon yhtymäkohta näkyy.
  • Peili katosta asunnossa, jossa maali kuoriutuu ja näyttää olevan vaurioitunut. Seinän yläosa näkyy kuvan alaosassa.
Viimeksi muokattu:
Düsseldorff
Sinun täytyy poistaa kaikki irtonainen maali, sitten tasoittaa, hioa ja maalata. Ei ole täysin epätodennäköistä, että sinun täytyy maalata koko katto, jotta se ei näy, koska kattomaali on niin matta.
 
D
Se tarkoittaisi, että koko katon pintakerros otetaan pois. Voinhan toki jatkaa vain maalikerrosten ja vanhan tasoitteen murtamista, ne eivät näytä olevan ollenkaan kiinni betonissa.
 
Onko siellä liimamaali (kritfärg)?
 
D
Mielenkiintoista, että kysyt, kun otin alas flagorna se muuttui hyvin krittiseksi. Uloin kerros ei ollut krittinen, eli se kerros, joka laitettiin viimeksi.
 
D
Ajattelen liimata reunat, eli suihkuttaa liimaa ja sitten puristaa kiinnikkeiden avulla. Kun se on kuivunut, tasoitan alueen ja yritän saada rakenteen kohdalleen telan avulla.

Mitä mieltä olette?
 
Juuri kuten @Ludde Jakobsson myös epäilee, tuo näyttää klassiselta 40-luvun liimamaalilta, jotain jota olen itse kokenut ikuisia ongelmia vanhassa sen aikaisessa asunnossa.

Se on luultavasti lähes mahdotonta korjata nätisti, mutta toisaalta sen purkaminen on todella helppoa. Ota lasta ja repäise kohtuukokoisia paloja. Sitten harjaa pois kipsijäämät, pese ja pohjamaalaa kunnolla, niin saat loistavan uuden katon. :)
 
  • Tykkään
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
D
Tuntuu olevan liikaa työtä juuri nyt, koska se vaatisi huoneen tyhjentämistä.

Mitä testasit saadaksesi sen näyttämään hyvältä? Minun ei tarvitse saada sitä täydelliseksi, vaan vain paremmaksi.
 
D Derbyboy sanoi:
Mitä testasit saadaksesi sen näyttämään hyvältä. Minun ei tarvitse saada sitä täydelliseksi, vain paremmaksi.
"Ei ole oikoteitä täydelliseen ääneen" kuten joku sanoi...

Koska katon maalin alla on todennäköisesti liitupölykerros, on vaikeaa saada mikään liima pysymään siinä. Jos vaihtoehto on olla saamatta kattopaloja päähän, ehdotan, että teippaat halkeamat gaffateipillä, mutta oma käytännön kokemukseni ja mitä maalarit, jotka lopulta korjasivat kattoni, sanoivat on armotonta: jos sellainen katto on kerran alkanut halkeilla/romahtaa, se ei aio lopettaa. :-/
 
D
Joo katsotaan.....Kiitos

Aion yrittää sitä. Yritä harjata pois liitua aivan reunan sisäpuolelta ja sitten kiinnittää katto tapettiliisterillä. Onko tapettiliisteri paras tähän tarkoitukseen?

Jos se ei toimi, minun täytyy ottaa koko katto alas.
 
  • Tykkään
Diskod
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Ja vi får se.....Tack

Jag ska ge det ett försök. Yritän harjata pois liidun reunasta lähellä reunaa ja sitten kiinnitän katon tapettiliimalla. Onko tapettiliima paras tarkoitukseen?

Jos se ei toimi, minun on irrotettava koko katto.
Minulla on ollut useita kattoja liimamaalilla ja valitettavasti koskaan ei tiedä hoidon tulosta. Tapettiliima voi liimata tai se voi saada loput irtoamaan. Kaksi vuotta sitten minun piti pestä katto ennen maalausta ja sekä minä että toinen maalari olimme varmoja, että se ei ollut liimamaalia. Pesun jälkeen oli vain otettava esiin suuri kaavin ja kaavittava alas 40 neliötä.
 
D
Onko olemassa hyvää liimaa (siis ei tapettiliimaa), jota voisi suihkuttaa lippujen alle?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.