Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
En glad amatör: Haha, kymmenen vuotta sitten ketju aloitettiin eikä kukaan ole kommentoinut, se täytyyhän kommentoida… Ehkä teräksinen pergola ei ole huono idea, mutta luulen, että TS:llä on liian vähän tietoa metalleista ja niiden ominaisuuksista ryhtyäkseen tähän projektiin. Muun muassa joku haluaa käyttää ruostumattomia, jotta saadaan ruosteinen "look", mutta ruostumaton on kuin moderni
FredrikR: [citat] Minulla on kaivo keskellä kahden autopaikan välissä ja luulen, että kouru jokaisen auton alla paikallisella kaadolla olisi parempi, jos joskus rakennan uuden autotallin.
Jocke Best: Se riippuu siitä, kuinka paljon liian lyhyt se on. Jos joku asettuu levyn päälle, niin samalla voi nähdä, kuinka pitkälle se ulottuu taustalla olevan bleckplåten yläpuolelle. Jos se ulottuu, niin voi riittää, että kiinnittää sen uudelleen, mutta alemmaksi. Muussa tapauksessa sinun täytyy laittaa pala, joka peittää sen niin, ettei se valu taakse.
Daniel 109: Ei, ovihaara tekee kannen avaamisesta vielä raskaampaa.
ArneTW: [citat] Yksi painekyllästetyn puutavaran eduista on, että se kestää sadetta ja huonoa säätä, joten mahdollinen maalaus/öljyäminen on visuaalista. Jos tavallinen puutavara on vapaana ja sillä on mahdollisuus kuivua välillä, kestää useita vuosia ennen kuin se vahingoittuu. Sitä ei myöskään tarvitse kuivata sisätiloissa maalausta varten, vaan jos rakennelmasi on vapaana ulkona, se
perlundstrom: Hei, minä ja vaimoni olemme katsoneet 50-luvulta olevaa vanhempaa taloa. Suurin osa näyttää hyvältä lukuun ottamatta pintakerroksia, jotka voimme korjata itse. Sitten on erilaisia vikoja. Uskotteko, että jokin näistä on vakavaa ja täytyy korjata melko pian? Yhdessä suihkussa (ammeen kuva) on reikä seinässä, mutta siellä on raikkaampi ja hiljattain remontoitu suihku, jota voi
Oskaris: [citat] Alun perin siellä oli verhous, luulen että masoniitista, sekä pystysuorat palkit, jotka oli kiinnitetty puoliksi valetuihin vaakasuoriin palkkeihin.
ivanhansen: Kiitos hyvästä vastauksesta!
Rickard.: Muovi on todella huono, alapohjan tulisi olla ilmatiivis mutta diffuusiolle avoin, tuulensuojapaperi ja laudat ovat klassinen ratkaisu ja eivät ole kovin huonoja, jos levyt eivät sovi.
jokar: Onko kenelläkään suositusta päällekkäisyydestä? Missä voi nähdä mitoituksen jne.
Hans G2: [citat] Tämä on varmasti kuva sen jälkeen kun hän on saanut apua ja tehnyt uudestaan :)
ptlf: [citat] Kiitos nopeasta vastauksesta 👍 Niin helppoa, kun tietää vastauksen 😌
RoAd: [citat] Tunsin sen. Sitten pitää tehdä reissu rautakauppaan tällä viikolla.
Spikrätaren: [citat] Silloin katto on todennäköisesti rapattu. Luultavasti sinulla on lautoja takana. Kokeile ensin kiertää reilu koukku ja katso, eikö se kestä.
epw: Onhan olemassa lautoja, jotka on pohjustettu ja maalattu kerran. Se kestää ongelmitta viisi vuotta, jos et jaksa maalata paikan päällä. Kyllästetty puutavara ei ole tarkoitettu maalattavaksi, riippumatta siitä, onko siitä kulunut yksi tai kaksi vuotta.
Ironside: Hän valitettavasti asetti Tec7:n, mutta kun se on seuraavan kerran purettava, tulen luultavasti tarkastelemaan toista ratkaisua. Ehkä täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja oppia kierteittämään sisäkappale, asettaa jonkinlainen kumilista ja sitten ruuvata kansi kiinni, se olisi ollut tyylikkäin ratkaisu.
Hobbyhantverkaren63: [citat] Hei! Minun tarvitsee jyrsiä hatun muotoista paneelia vain muutama juoksumetri. Löysitkö hyvän menetelmän käsijyrsimen kanssa? Ystävällisin terveisin [/QUOTE]
Oldboy: Koska on höyrysulku, ei kosteus pääse sisältä seinään. Höyrysulku estää myös homeen pääsyn asuntoon, vaikka sitä olisi seinässä. Kaikki tämä edellyttää, että höyrysulku on hyvin tehty ja tiivis kaikkialta. Seinä kuivuu ajan myötä, jos se ei ole jo kuivunut ennen kuin se yhdistetään, mikä sen ehdottomasti pitäisi olla. He voivat myös käyttää esimerkiksi Boracol:ia
evalouise: [citat] kiitos. oletin, että se kysymys tulisi... mutta oli hauskempaa laittaa kuntoon siellä sisällä.. Ainoa mitä sain tehtyä oli sokkelin korjaaminen jollain rappaus-/sileäysaineella xläbyggin ohjeiden mukaisesti. Sitten olin jo savikalkinnut ulkopuolella ikkunan ympärillä, joten siitä ei tullut hyvää... haha, joten varmasti on opittu matkan varrella!!. Olen löytänyt jonkun ukon
z_bumbi: Koska sinulla on piirustus, niin tarvitsee vain mitata? Jos siedät joka toisen sauman niin ota kaksi pituutta. Muuten yhdistä kaksi ja kaksi. Mutta jos saat ne katolle, niin luultavasti tilaisin heti oikean pituuden kotiin.
BirgitS: Kuinka paksu on seinä? Ventilationsrör ovat paksuja, noin 10 cm, joten ne eivät mahdu seiniin, jotka ovat 12 cm paksuja. Ventilationsrör kuuluvat yhdistyksen vastuulle, joten jos vahingoittaa sellaista, täytyy kertoa siitä yhdistykselle, muuten voi seurata ikäviä seurauksia myöhemmin. Niiden täytyy olla täysin tiiviitä.
Lena Pålsson: [citat] Hei! Minkä kokoinen nostosilmukka tapilla sinulla oli? Mistä ostit sen? Linkin kautta ei valitettavasti voi hakea. Ystävällisin terveisin, Lena
stugfar: Jotta jokin pysyy tiiviinä, on luultavasti parasta varmistaa, että trallin alla oleva vesi valuu pois. Riippumatta siitä, mitä sinulla on alla, on ajan myötä vuotoriski, jos vesi voi jäädä seisomaan.
anders07: Se ei ole erityisen kauniisti tehty, enkä olisi tyytyväinen siihen! Voi irrota pieniä "kiviä", kuten pieniä hiekanjyviä maalaamattomasta rappauksesta, mutta palojen ei pitäisi missään nimessä irrota. Ehkä hän ei jaksanut odottaa niin kauan, että rappaus olisi kovettunut kunnolla ja hän olisi voinut kiillottaa sen kunnolla...? Ainoa vaihtoehto on koputtaa alas ja tehdä uudelleen,
CCGDE: [citat] Kiitos vastauksesta ensimmäiseen kysymykseeni, ajattelin kuten he tekevät täällä https://www.dinbyggare.se/bygg-en-jordkallare/ Yläkaavio
Karmarjoh: Hei! Me asumme talossa, joka on rakennettu vuonna 1943. Kellarikäytävässä on vanha lattiakaivo, jota ei käytetä. Alun perin se oli todennäköisesti siellä, koska kellarilla oli ovi/sisäänkäynti suoraan puutarhasta, ja kaivon tarkoitus oli kerätä mahdollinen sadevesi, joka voisi painua oven alle. Ovi on muurattu umpeen jo kauan sitten. Ongelma on nyt se, että äärimmäisillä
Modski: Kyllä se pysähtyy äkillisesti ja on juuri kuten olet kuvaillut, kun osuu raudoitustankoon.