3 601 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
Porauduin seinässä olevan metalliputken läpi
Hei.
Ei aavistustakaan, onko tämä oikeassa kategoriassa.
Joka tapauksessa, olen juuri muuttanut kerrostaloon, joka rakennettiin 2010.
Piti tänään laittaa vähän hyllyjä ym. ja tarvitsin metallipultteja, koska seinät ovat kipsilevyä.
Huomasin, että siellä oli paljon metallikehyksiä, jotka olivat helppoja porata läpi.
Toisella seinällä sama juttu, ajattelin vain porata, mutta sieltä tuli ilmaa ulos noin 5 sekunnin ajan eikä haissut miltään. En havainnut enempää ilmaa. Laitoin ruuvin pieneen reikään metalliin, jonka porasin läpi, ja tasoitin sen.
Nyt jälkikäteen mietin, mikä se voisi olla.
Talossa on passiivinen ilmanvaihtojärjestelmä. Jotain tekemistä ilmanvaihdon kanssa?
Olen soittanut muutamille ystäville, jotka ovat puusepän alalla ja he sanovat, että olisin kyllä huomannut, jos olisi ollut jotain huolestuttavaa, mutta en voi olla ajattelematta asiaa.
Mitä mieltä olette?
Olen täysin tietämätön tässä asiassa...
Kiitollinen vinkeistä
Ystävällisin terveisin
Ei aavistustakaan, onko tämä oikeassa kategoriassa.
Joka tapauksessa, olen juuri muuttanut kerrostaloon, joka rakennettiin 2010.
Piti tänään laittaa vähän hyllyjä ym. ja tarvitsin metallipultteja, koska seinät ovat kipsilevyä.
Huomasin, että siellä oli paljon metallikehyksiä, jotka olivat helppoja porata läpi.
Toisella seinällä sama juttu, ajattelin vain porata, mutta sieltä tuli ilmaa ulos noin 5 sekunnin ajan eikä haissut miltään. En havainnut enempää ilmaa. Laitoin ruuvin pieneen reikään metalliin, jonka porasin läpi, ja tasoitin sen.
Nyt jälkikäteen mietin, mikä se voisi olla.
Talossa on passiivinen ilmanvaihtojärjestelmä. Jotain tekemistä ilmanvaihdon kanssa?
Olen soittanut muutamille ystäville, jotka ovat puusepän alalla ja he sanovat, että olisin kyllä huomannut, jos olisi ollut jotain huolestuttavaa, mutta en voi olla ajattelematta asiaa.
Mitä mieltä olette?
Olen täysin tietämätön tässä asiassa...
Kiitollinen vinkeistä
Ystävällisin terveisin
Joo, täysin varma. Menivät läpi aika helposti ja kaverini, joka on timpuri, oli täällä auttamassa juuri siinä huoneessa. Toisessa huoneessa olin itse ja luulin sitten samalla tavalla, että ''ai, vain yksi metallikisko lisää'', mutta en usko, että se oli sitä.Farstatjej90 sanoi:
Olen tarkistanut tänään ja kaikki toimii kuten tavallisesti, ei outoja hajuja eikä vuotoja alueen ympärillä.
Täytyy tarkistaa hallituksen kanssa.
Kysyn enimmäkseen siksi, että en ole täysin perehtynyt erilaisiin ilmanvaihtotekniikoihin, mutta tarkoitetaanko passiivisella ilmanvaihdolla sitä, että talossa on itsestään vetävä ilmanvaihto?H Howardflynn sanoi:Hei.
Ei aavistustakaan, onko tämä oikeassa kategoriassa.
Miten vaan, olen juuri muuttanut kerrostaloon, joka rakennettiin vuonna 2010.
Minun piti tänään kiinnittää muutamia hyllyjä jne., ja tarvitsin käyttää metalliexpandereja, kun kyseessä on kipsilevyt.
Huomasin, että siellä oli paljon metalliristikoita, joita oli helppo porata.
Toisessa seinässä oli samanlaista, luulin, että se on vain porattava, mutta ulos tuli ilmaa viiden sekunnin ajan, eikä se haissut miltään. En huomannut lisää ilmaa tulevan. Laitoin ruuvin pienelle reiälle metalliinsa, johon porasin, ja tasoitin sen uudelleen.
Nyt jälkikäteen mietin, mitä se voisi olla.
Talo on passiivinen ilmanvaihtojärjestelmä. Jotain, joka liittyy ilmanvaihtoon?
Soitin muutamia ystäviä, jotka ovat puuseppäalalla ja he sanovat, että olisin huomannut, jos olisi jotain huolestuttavaa, mutta en voi kuitenkaan lopettaa ajattelemasta sitä.
Mitä mieltä olette?
Olen täysin tietämätön tästä asiasta...
Kiitollinen vinkeistä
Ystävällisin terveisin
Remonttinalokas
· Stockholm
· 647 viestiä
Oliko se ulkoseinä? Ehkä pitkä laukaus, mutta voiko olla niin, että porasit höyrysulkukalvon (muovikalvo) ja samalla seinässä olevan metalliprofiilin läpi ja siksi reiästä tuli vähän ilmaa? Kuulostaa ei kovin järkevältä minun korviin, mutta mutta…H Howardflynn sanoi:Joo, aivan varma. Kului melko helposti läpi ja kaveri minulle, joka on timpuri, oli täällä auttamassa juuri siinä huoneessa. Toisessa huoneessa tein sen itse ja ajattelin samalla tavalla että "äe, vain yksi metalliprofiili lisää", mutta en usko että se oli sitä.
Olen tarkkaillut vähän tänään ja kaikki toimii kuten tavallisesti, ei outoja hajuja eikä vuotoja alueen ympärillä.
Pitää kysyä hallitukselta.
Jos olen aivan rehellinen, minullakin on huono käsitys siitä, miten se toimii. Meillä on aina veto kotona, ja raikkaan ilman ja lämmön määrä lisääntyy, kun lämpötila laskee tietyn rajan alapuolelle.Cruzze sanoi:
Se on suunniteltu energiatehokkaaksi.
En ole saanut enempää selityksiä siitä.
Se ei ollut ulkoseinä. Seinän yksi puoli on käytävässä ja toinen puoli on yksi pienemmistä makuuhuoneista.Pasjostrom sanoi:
H Howardflynn sanoi:Se ei ollut ulkoseinä. Seinän käytävässä, jonka toisella puolella on yksi pienemmistä makuuhuoneista. Kuinka paksu seinä on? Jos se on ohuempi seinä, 10-12 cm sisältäen kipsin, niin todennäköisesti ei ole ilmanvaihtoa. Päinvastoin, jos se on epätavallisen paksu seinä sisäseinäksi, niin on aika todennäköistä, että siinä on ilmanvaihto. Jos voi päätellä, että se on venttiili, en olisi hälyttänyt hallitusta.
Ja jos se nyt on vent, mitä minäkin uskon. Onko siitä nyt jälkikäteen mitään vaaraa? Jos olen lisäksi tukenut sen mahdollisimman hyvin niillä tavaroilla, jotka minulla oli kotona?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 119 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 119 viestiä
Kuinka paksu on seinä?
Ventilationsrör ovat paksuja, noin 10 cm, joten ne eivät mahdu seiniin, jotka ovat 12 cm paksuja.
Ventilationsrör kuuluvat yhdistyksen vastuulle, joten jos vahingoittaa sellaista, täytyy kertoa siitä yhdistykselle, muuten voi seurata ikäviä seurauksia myöhemmin. Niiden täytyy olla täysin tiiviitä.
Ventilationsrör ovat paksuja, noin 10 cm, joten ne eivät mahdu seiniin, jotka ovat 12 cm paksuja.
Ventilationsrör kuuluvat yhdistyksen vastuulle, joten jos vahingoittaa sellaista, täytyy kertoa siitä yhdistykselle, muuten voi seurata ikäviä seurauksia myöhemmin. Niiden täytyy olla täysin tiiviitä.
Klikkaa tästä vastataksesi