Hei, minä ja vaimoni olemme katsoneet 50-luvulta olevaa vanhempaa taloa. Suurin osa näyttää hyvältä lukuun ottamatta pintakerroksia, jotka voimme korjata itse. Sitten on erilaisia vikoja. Uskotteko, että jokin näistä on vakavaa ja täytyy korjata melko pian?

Yhdessä suihkussa (ammeen kuva) on reikä seinässä, mutta siellä on raikkaampi ja hiljattain remontoitu suihku, jota voi käyttää. Putkista ja nousujohdoista olen epävarmin. Ne tuntuivat kunnollisilta ja putket ovat paksuja, joten siellä missä pystyin pääsemään ja katselemaan, ne eivät ole lähellä ruostua puhki. Melko hassusti vedetty välillä kuitenkin. Suurin osa putkivedosta on vaihdettu ainakin kerran talon rakentamisen jälkeen, ja joitakin vanhoja putkia on jäänyt seiniin (ilman vettä kytkettynä).

Myös sähköt ovat sekoitettu uudempaa (maadoitettu) ja melko paljon maadoittamatonta sähköä. Kaksi sähkökeskusta, yksi uudempia sähköjä varten.

• Yläpohjan eristystä vanhan talon ullakolla, jossa näkyy puupalkkeja ja villaa. Rakenteet näyttävät vanhoilta mutta hyvässä kunnossa.
  • Kupariputkia seinässä kylpyhuoneessa, joiden vieressä näkyy porattuja reikiä. Putket ovat osittain kaarevia ja liitettyjä toisiinsa.
  • Kylpyhuone, jossa on vanha kylpyamme ja seinässä kaksi reikää hanan yläpuolella.
  • Vanhoja ja uusia putkia sekä venttiilejä kylpyhuoneen seinällä. Mukana myös harmaa viemäriputki ja sinisiä suojaputkia.
  • Vanha metalliputki, jossa on ruostetta, valkoinen muoviputki ja sininen letku näkyvät aukossa vanhassa talossa.
  • Vanha, ruosteinen putki puulattian läpi, käsi pitelee muoviosaa putken päällä.
  • Vanha metalliputki kellarissa, jossa näkyy ruostevaurioita ja kulumista maalatussa katossa. Yläosassa pieni reikä seinässä johdotuksen vieressä.
  • Vanhoja ja uusittuja putkia sekä sähköjohtoja kylpyhuoneen seinässä, 50-luvun talon kylpyhuoneremontin tarkastusta varten.
  • Tiiliseinä, jossa on halkeama ja vaurio ikkunan alla. Pinta on kulunut, erityisesti ikkunan karmissa näkyy maalivaurioita.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.