Hei, olin kaverini luona, joka juuri osti talon, jossa tallin osassa on ollut vesivahinko. Kun katselin korjauksia, joita rakennusyritys oli tehnyt, huomasin, että he eivät olleet korjanneet seiniä. Kun vedin eristeen pois, näin, että ulkoseinään (ulkoseinä) oli kiinnitetty vanerilevyjä, jotka olivat hieman mustia. Sanoin kaverilleni, että se ei ole optimaalista, sillä hän aikoi rakentaa huoneen yhteen osaan autotallia ja pitää siinä huoneessa noin 25 astetta. Sanoin, että seinän sisällä oleva kondenssi ei pääse ulos. Kaverini sanoi, että se on Myrsjöhus ja he rakentavat normien mukaisesti, joten se on rakennettu oikein. Joten kysymykseni teille, jotka tiedätte paremmin kuin minä harrastelijatasolla, onko oikein rakentaa niin? Uskon, että on suuri riski, että seinän sisälle tulee hometta. Minulla on seinän läpileikkauskuva. Odotan innolla järkevää keskustelua tässä ketjussa.
 
  • Rakenteen leikkauskuva, jossa näkyy mm. lastulevy, eristys, rakennusmuovi ja gyproc-levy. Rakennusprojektiin liittyvä mahdollinen kosteusongelma.
Koska on höyrysulku, ei kosteus pääse sisältä seinään. Höyrysulku estää myös homeen pääsyn asuntoon, vaikka sitä olisi seinässä. Kaikki tämä edellyttää, että höyrysulku on hyvin tehty ja tiivis kaikkialta.

Seinä kuivuu ajan myötä, jos se ei ole jo kuivunut ennen kuin se yhdistetään, mikä sen ehdottomasti pitäisi olla. He voivat myös käyttää esimerkiksi Boracol:ia sen sijaan, että vaihtaisivat kaiken homeen vaurioittaman.
 
  • Tykkään
Jonatan79
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.