L
Liljeros: Onhan meille täysin mahdotonta tehdä sitä arviointia ilman, että näemme rakenteen, mutta todennäköisin on talovalmistaja. Puusepät eivät ole suunnittelijoita, hänen on siinä tapauksessa osoitettava, mitkä osat ovat puutteellisia ja jonkinlainen laskelma, joka vahvistaa sen...
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
R
Räknenisse: Se voisi varmasti näyttää oudolta, jos siirtäisit paneelin saadaksesi ilmarako sinne. Niin kauan kuin käytät menetelmiä, jotka antavat puun hengittää, ei luultavasti synny ongelmia. Monet talot rakennettiin niin ennen ja toimivat hyvin, kunnes julkisivu maalattiin toisella värillä.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
K
klimtachakka: Puuttuuko jokin tieto tai onko kysymys väärin asetettu?
1 vastaus · 900 lukukertaa
·
J
jonaserik: Älä välitä, laita uutta kipsilevyä, se mikä näkyy on katto jossa on ruoko ja rapattu. Mieti tarvitsetko mitään täydentävää SÄHKÖkeikkaa nyt kun katto on joka tapauksessa auki, Näyttää siltä että pääsee hyvin alajuoksun alle.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Alueellinen nokikolarivastaava on tämän alan asiantuntija, mutta on tärkeää, että savupiipun kanavat ovat tiiviitä ja on otettava huomioon paloriski kuuman savupiipun kanssa, joten on todennäköisesti hyvä syy siihen, miksi se on tehty niin kuin se on tehty.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
S
Stefan1972: Ajatukseni oli, että pystyssä oleva sääntö kiinnitettäisiin silloin vaakasääntöihin. Sen ei tarvitse olla kiinni talossa, kunhan vaakasäännöt ovat kiinni rungossa.
7 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
markuslj
markuslj: Hei hei, Minun on asennettava kulmasuojat sisäseinien ulkokulmiin. Seinät ovat betonia ja kevytbetonia. Olen levittänyt kipsilaastia saadakseni tasaisen pinnan. Minkä tyyppiset kulmasuojat kannattaa valita tässä tilanteessa? Olen kuullut kaksi eri näkemystä kahdelta eri käsityöläiseltä. Toisen mielestä metallikulmat ovat parhaita, että ne kestävät paremmin ja kestävät enemmän
0 vastausta · 924 lukukertaa
I
ImTheBeast: Lainaan mielelläni ketjua, minulla on portaat alla olevan kuvan mukaan. En ole vielä poistanut mattoa, onko portaissa muovi- tai linoleumimatto ja luuletteko, että siellä on asbestia? Talo rakennettiin vuonna 1976.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
L
louii: Hei kaikki! Tarvitsisin vinkkejä siitä, miten voisin tehdä tämän laajennuksen. Ajatuksena on eristää lattia 90mm solumuovilla, koska tässä huoneessa on eristetyt seinät ja katto, mutta jostain syystä lattian eristys puuttuu. Ajatuksena oli laittaa 45x45:n päälle toinen 45x45, niin että siitä tulee 90x45. Siellä missä on vanha kellarinportaat, ajattelin vahvistaa vielä lisää
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Jos kyseessä on reikä, joka menee kylmään tilaan, se pitäisi varmaankin myös eristää.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
AXS
AXS: Kaiva esiin, taita putki alas ja laita mutka, joka nousee maanpinnan yläpuolelle. Ehkä ainoa tapa, joka tulee näyttämään siistiltä. Tai kaiva esiin ja laita jonkinlainen kaivonkansi, mutta silloin putkiin päätyy enemmän roskaa.
7 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
R
Rolle85: Okei thx
4 vastausta · 732 lukukertaa
R
4 vastausta · 732 lukukertaa
M
-Martin-: [citat] Kuten sanottu, ne ovat stanssattuja levyjä, jotka on asennettu tehtaalla. Pohdin jatkaa liukurautaratkaisulla, koska aiemmat ehdotukset kuten sorkkarauta aiheuttavat liian suurta vahinkoa sääntöihin.
11 vastausta · 2,8k lukukertaa
J
Jakob.O: Päivitys! Olen nyt ollut yhteydessä Bauhausiin, ja he ovat suostuneet täyteen hyvitykseen sekä korvaukseen niistä materiaaleista, joita yritin kiinnittää. Erittäin tyytyväinen heidän asiakaspalveluunsa ja nopeaan palautteeseensa! 😄
5 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
MrJay
MrJay: [citat] Tiivistä vain eristeen etupuoli kynnysaukossa.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
S
stwennth: Haluaisin vinkata ilmaisesta palvelusta, jolla voi tehdä monenlaisia laskelmia ennen rakentamista. Saat myös valmiin piirustussarjan ja jopa malleja, joiden avulla voi sahata tietyissä hieman hankalammissa tapauksissa. Itse olen käyttänyt sitä katon laskemiseen, skHipp rafter englanniksi, valmat katto suomeksi. On olemassa paljon muuta laskettavaa, kaikki voidaan muuttaa
0 vastausta · 830 lukukertaa
Workingclasshero
Workingclasshero: Hei Laita bitumipaperia kantaviin hirsiin ja lattianiskoihin niin pysyy kuivana. /W
4 vastausta · 974 lukukertaa
G
garoto: Hei, mitä mieltä olette hyvästä levymateriaalista ikkunaluukkujen rakentamiseen? Miten toimivat maalatut OSB3-levyt teidän mielestä? Mikä vanerityyppi toimisi? Tiedän, että merivaneri on yksi vaihtoehto, mutta etsin muita edullisempia ratkaisuja. Onko teillä mitään vinkkejä tai kokemuksia?
0 vastausta · 902 lukukertaa
L
lulle64: Hei! Huone noin 6x4m. Parkettilattia pitkittäin. Ikkuna yhdellä pitkällä seinällä. Yleensä kattopaneelit asennetaan lattian suuntaisesti, mutta olen epävarma tässä tapauksessa, kun keskellä huonetta on poikittainen kattopalkki. Mietin Huntonit 300x1220. Ajattelen, että ikkuna ja palkki saavat sen näyttämään paremmalta palkin suuntaisesti? Vaihtoehtoisesti kattopaneelit 620x1220,
0 vastausta · 481 lukukertaa
·
tensiden
tensiden: [TEX=quote="A.Barman, post: 5339485, member: 282127"] Meidän vuonna 1891 rakennetussa talossa tilanne on sellainen, että huoneet, joita remontoidaan, palautetaan alkuperäiseen asuunsa uusilla listoilla, karmeilla ja jalkalistakulmilla. Samat profiilit ja mitat. Omaa silmääni miellyttää, kun jalkalistakulmat eivät ole liian matalat. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ja siihen aikaan
19 vastausta · 17,9k lukukertaa
·
C
Carl Johansson: Minulla oli samanlaisia ongelmia, joten yksinkertaisesti sahasin vaurioituneen puun pois ja korvasin sen valamalla uutta betoniin. Tuli todella hyvä lopputulos.
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
C
Ccc Ccc: [citat] Hei! Ajattelimme tehdä kuten sinä ☺️ Käytitkö 22mm lattialastulevy? Mitä kokoa olevan palkin otit? Jotain muuta vinkkiä tai neuvoa? Kiitos avusta!
8 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
H
HSP: Kyllä, juuri niin, ettei ankarmassa valu ulos reiästä.
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
A
A-Man_08: Sinun ei pitäisi porata laastisaumaan laattojen reunojen kohdalla, vaarana on, että lohkeat tai rikot laatan. Poraa reikä laattaan sen sijaan, mutta koska olet jo porannut reiän, kannattaa vain jatkaa eteenpäin.
14 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
linnarsson
linnarsson: Olen nyt avannut kaksi sivua ja kaikki näyttää hyvältä. oli vain ylin kerros noin millimetrin verran joka "bösar". Kiitos kaikille vastauksista. :-)
8 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
Stene75: Hei. Olen tekemässä lisärakennusta ja suunnittelen runkoa. Seinät kehystetään 45x170. Olen jumissa kattorakenteen valinnassa. Olen tilannut liimapuupalkin 90x315, jossa on liimapuupilarit päädyissä 90x90 ja sisäpuolella 115x115. Sisäpuolella ei ole ongelmaa, käytän valittuja pilareita siellä, mutta päädyissä pitäisi olla ikkunan ovi keskitettynä päätyyn. Joten pilarit 90x90
0 vastausta · 845 lukukertaa
·
A
akby: Kiitos. Osta joku tarjouksesta tai niin. Minulla on B&D yhden käden malli, jossa on 125 mm levy. Joten ei mitään erikoista. Tällainen on hyvä olla hieman kaikkeen. Poistin emalin liedeltä lyhyellä kittiveitsellä, johon kopautin vasaralla. Siten säilytin alla olevan hiekkapuhalletun pinnan. Sitten kävin läpi kulmahiomakoneella ja pyörivällä teräsharjalla. Ja sitten liesimusta.
9 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
F
Fuga: [citat] Ok. Kiitos tiedosta. Silloinhan valikoima näyttää paremmalta.
8 vastausta · 2,4k lukukertaa
A
AG A: Kuten @myrstack mainitsee, sallitaan taipumia noin L/300, hieman riippuen rakennusosasta. Jos esimerkiksi korvaitsit seinänsä kattopalkilla, hyväksyttäisiin muutaman millimetrin taipuma. Mutta tämä on kuitenkin eri asia kuin painuma. Uudessa talossa tällaista painumaa ei olisi koskaan hyväksytty. Se on rakennusvirhe, jos lattiat alkavat kallistua tai kattoon tulee suuria rakoja.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
A
Adam Robertsson: [citat] Olen osa amish-kansaa, joten käytämme sitä vaihtoehtoa.
4 vastausta · 969 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.