Olen purkanut talomme 70-luvulta peräisin olevan kellarin ulkoseinän sisäpinnan sääntöjä, ja sieltä paljastuu putkia/välikappaleita kuvan mukaan. Onko kenelläkään aavistusta, mitä ne ovat? Näitä löytyy koko seinältä, vaikka niitä onkin hieman vaikea nähdä kuvassa.

• Rakennekuva kellarin seinästä, jossa näkyy paljastettu sininen putki tai etäisyysmittari 1970-luvun talossa. Seinässä on märkää ja hajonnutta materiaalia.
  • Kiviseinän edessä kaksi metallista putkea tai etäisyyttä pitävää osaa karkealla pinnalla olevassa kellariseinässä.
  • Kuvassa kellarin seinä, josta on poistettu eristys, paljastaen seinämateriaalit ja ruosteisia putkia tai etäisyyksiä. Seinä näyttää kuluneelta.
O Oskaris sanoi:
Olen purkanut seinärakenteet ulkoseinän sisältä kellarissamme 70-luvulta, ja silloin paljastuvat putket/etäisyydet kuvan mukaisesti. Onko jollakulla käsitystä, mitä nämä ovat? Näitä on koko seinän alueella, mutta hieman vaikea nähdä kuvasta.
Hylsyissä on luultavasti jäljellä bistål, joka on kulkenut valumuotin läpi. Tankojen tehtävänä oli pitää muottia koossa itse valun aikana. Olen nähnyt vain sileitä bistål, mutta ehkä oli olemassa kierretty versio hylsyn muotoilun vuoksi.

• Tykkään
Oskaris
  • Laddar…
S Spikrätaren sanoi:
Holkkeihin on varmaan jäänyt loput bistål:ista, joka on mennyt läpi valumuotin. Tankojen tehtävänä oli pitää muotti yhdessä itse valun aikana.
Olen nähnyt vain sileitä bistål, mutta ehkä oli olemassa kierteinen versio ottaen huomioon holkin muotoilu.
Katselin kuvia uudelleen ja aloin epäillä oletustani. En oikein ymmärrä itse seinärakennetta.
olisi hauskaa, jos joku tietäisi...

• Tykkään
Oskaris
  • Laddar…
Näyttää siltä, että Rockwool-tyyppinen eristys Elefantmatto on siellä, jos näin on, niin siellä on välikappaleita, jotta eristystä ei puristettaisi kasaan seinämateriaalin kanssa, kun se kiinnitetään paikalleen.

• Tykkään
Oskaris ja 1 muu
  • Laddar…
Otin vähän lähempää kuvia ja kun irrottaa hylsyn, on siinä jousi johon hylsy on kiinnitetty, vaikuttaa monimutkaiselta😅

• Käsi pitelee sinistä hylsyä vanhan, ruosteisen seinän edessä; hylsyn alta paljastuu jousimekanismi.
  • Kuva ruosteisesta ruuviholkista, joka on kiinnitetty seinään, ja sen sisällä on jousi. Holkki vaikuttaa monimutkaiselta irrottaa.
??? Jousi. Voiko olla niin, että ulkoseinän pinnoituksen pitäisi pystyä liikkumaan? Miten se kiinnitettiin alussa työtäsi? Mistä seinä koostuu, johon jouset ovat kiinnitetty, vai onko joku konsoli, johon se on kiinnitetty, ja konsoli puolestaan kiinnitetty seinään? Voit leikata 150x150 mm palan ja nostaa ulos, laittaa takaisin sitten.

J jonaserik sanoi:
??? Jousi. Voisiko olla niin, että ulkoverhous täytyisi pystyä liikkumaan. Miten se oli kiinnitetty alun perin työssäsi. Mistä seinä koostuu, mihin jouset on kiinnitetty, tai onko se jokin konsoli, johon se on kiinnitetty, ja konsoli puolestaan kiinnitettynä seinään. Sinun on leikattava 150x150 mm:n pala ja nostettava se pois, vain.
Ne näyttävät olevan valettu betoniin, ajattelin katkaista ne ja sitten kipsata tai rakentaa seinän uudelleen, mutta nyt en ole varma, kannattavatko ne jotakin toisella puolella, joka tosin on maan alla, joten mikään ei pitäisi sortua😅

• Seinässä oleva metallinen putki, joka vaikuttaa olevan valettu betoniin rakennusprojektissa.
  • Ruosteinen metallikoukku ja rautalanka betoniseinässä, mahdollisesti rakennusprojektin osa, epävarmuus sen merkityksestä toisella puolella seinää.
O Oskaris sanoi:
Ne näyttävät olevan valettu betoniin, ajattelin katkaista ne ja sitten tasoittaa tai rakentaa seinän uudelleen, mutta nyt en ole varma, jos ne pitävät toisella puolella jotain, joka on maan alla, joten mikään ei pitäisi sortua😅
Alun perin siellä oli verhous, luulen että masoniitista, sekä pystysuorat palkit, jotka oli kiinnitetty puoliksi valetuihin vaakasuoriin palkkeihin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.