A
Andreas-sa: Kyllä, se on smallandsvilla ja talo on pian 3 vuotta vanha. Katsoin lähemmin tikkaita ja näen, että siellä on peltilista, joka menee sisään reunoilla, joten reiän pitäisi todennäköisesti olla siinä. Voin siis luultavasti nukahtaa uudelleen :)
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Uusi matto pirteämmässä värissä on yksi vaihtoehto. Puuportaat pitävät enemmän ääntä ja voivat olla liukkaita.
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
F
Frst11: [citat] Rakennettu 2001 ja on lisärakennus. Kattoristikot sijaitsevat alkuperäisen rakennuksen ulkopuolella. Minulla ei ole tarkkaa historiaa huoneiden taustoista, mutta mielestäni olen voinut nähdä, että yksi huone on poistettu, mutta se huone on ollut jonkin matkan päässä kyseisistä kattoristikoista.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Dowser4711
Dowser4711: Ajattele, että kulmaa ruuvit oikein, kun ruuvaat päätypuuhun, niin se menee aika hyvin. Mutta jos se koskee vain lyhyitä sivuja, niin onhan se aika hallittavissa laittaa neljä naulalevyä kulmiin.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
S
stahre87: Hei. Aion purkaa seinän ja näin saada isomman huoneen. Lattia ja katto tulevat siksi tarvitsemaan remonttia. Nykyisin katossa on klassinen 80-luvun tyyli, kuvan mukaan. Kysymys on, voiko kipsilevyt ruuvata suoraan näihin vai täytyykö purkaa ja laittaa uutta kertaa? Vai voiko asentaa suoraan nykyiseen kattoon? Toimiiko remonttikipsilevyt kattoon, vai täytyykö käyttää 13mm?
0 vastausta · 643 lukukertaa
·
WaldenWoods
WaldenWoods: Alumiiniprofiilit eri muodoissa ovat saatavilla hyvin varustetuista rautakaupoista. Ehkä ei juuri tuo, mutta varmasti voit keksiä jotain vastaavaa olemassa olevista materiaaleista, luulen. Esimerkiksi voisit käyttää tätä: https://www.byggmax.se/u-profil-aluminium-silver-20x18x20x131m-p208171 Asenna se C:n muotoon, "katto" kattoa vasten. Poraa reikiä ruuveja varten "kattoon" ja vastaavasti
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
·
G
Grusidojjan: Hei, minulla on kysymys foorumille koskien valamista. Toivottavasti voitte vastata tähän😀 Minulla on olemassa oleva pohjalevy kallionkolossa ja aion nyt valaa muurin, joka on noin 80 cm korkea ja 20 cm leveä, ja se liittyy vuoren molempiin reunoihin. Ajattelin kiinnittää harjateräksellä levyyn, mutta olen hieman epävarma voiko se aiheuttaa ongelmia? Aion tässä tapauksessa
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
G
Gräsand: [citat] Tässä on muuraus ja rappaus. Mutta huokoista kuten sanottu..
2 vastausta · 981 lukukertaa
·
K
krbj: [citat] En pysy mukana aivan täysin. Minulla ei ole ajankohtaista kuvaa, mutta tältä autotalli näyttää. Ajatuksena on kiinnittää sisäinen bärlina räystään alle (poistaa nykyinen lista) ja sitten kiinnittää bjälkarna balkskoilla, mahdollisesti tukea pystysuorilla stolpilla seinää vasten tarvittaessa. Sitten ajattelimme saada yttertaket niin pitkälle räystään alle kuin
8 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
S
Anonymiserad 358496: Jos haluat asiantuntija-apua, sinun tulee ottaa yhteyttä konstruktöriin. Kukaan, jolla on tämä pätevyys, ei tee ilmaisia mitoituksia verkossa. Jos et halua maksaa konstruktörille, så har träguiden/svenskt trä hyvää tietoa. Älä yritä oikaista väittämällä, että sinulla on edullisia reunaehtoja. Vaihtoehtoisesti voit arvata heikompia mittoja omalla vastuullasi. Dokumentoi
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
N
Nektar: Hei! Minulla on kysymys siitä, miten voisi tiivistää "paljaan" tiiliseinän niin, ettei siitä "vuoda läpi" epämiellyttävää hajua. Tausta ja lisätietoa: Asumme vanhassa talossa olevassa asunnossa, joka on peräisin 1800-luvun lopulta. Yhden makuuhuoneen seinän varrella edellinen omistaja on rakentanut kiinteitä vaatekaappeja, ja olemme havainneet niistä tulevan outoa hajua. Se on kuin
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Ccmm
Ccmm: [citat] [citat] Tuli todella hieno. Tarvitsiko sinun puhdistaa kaikki musta ensin?
8 vastausta · 10,1k lukukertaa
·
C
capybara: Ymmärrän, että kysymys saattoi olla vähän pelottava, eikä kukaan oikein halua ottaa vastuuta, jos sanoo väärin. Mutta kaikki ajatukset ja ideat ovat tervetulleita – mitä minun pitäisi tehdä tälle tyhjyydelle? :)
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
·
D
David_.._: [citat] Hei. Itsekin aion rakentaa vähän. Mietin, miten lattiapalkki kiinnitetään kantaviin palkkeihin? Kantavat palkit on kiinnitetty pylväisiin, mutta entä lattian tukipuut?
4 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
I
Invokadoker: Hei! Tarkastelen parhaillaan asuntoa, jossa haluaisin purkaa yhden seinän, mutta olen huolissani siitä, ettei se ole mahdollista poistaa kokonaan, eli ettei kattoon jää pätkää. Sain SBK:lta tämän piirustuksen, jossa sanotaan, että täällä on palkkeja. Mitä mieltä olette? Tiedän, että samanlaisissa asunnoissa on poistettu osia seinästä, mutta en ole nähnyt kenenkään poistavan
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
SnällKyckling
SnällKyckling: [citat] Voi mikä tähti kiitos!
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
K
Kjellem48: Kuinka rakentaa parhaiten eristetty lattialuukku
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
D
Dilato: Tein lattian autotalliini, joka aiemmin koostui irtomaasta, jossa oli hieman lautoja ja levyjä löysästi päälle asetettuna, hiiret kaivoivat käytäviä maahan/hiekkaan ja pitivät juhlia autotallissa. Käytin Byggmax finbetong basic. Levitin vain betonin, tasoitin hieman löysästi ja käytin telaa pinnan tasoittamiseen. "Gjötin" ehkä 35-45 mm paksuudelta suoraan kevyesti tallatulle
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
K
Karl-E: Sääntö kummallakin puolella noin 30 cm lyhyempi kuin puiden välinen väli. Ruuvitat ne kiinni hihnan läpi prikan kanssa, esimerkiksi yksi ruuvi jokaiseen putken osaan molemmilta puolilta tietenkin.
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
I
Intershade: [citat] Se on toiminut talvi- ja kesäilmastossa ilman että halkeaa mistään. Täytyy katsoa, miten sauma kestää ajan myötä. Mutta ajatukseni on, että portaat eivät liiku enempää kuin mitä sauma kestää. Se on rakennettu LVL-palkeista, lastulevystä ja laminaatista, joten katsotaan miten käy.
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
K
Kollomanen: Hei! Meillä on parveke, jossa on ollut käsittelemätöntä liimapuuta rakenteena melkein 20 vuotta ja se toimii. Kuitenkin se muuttuu vähän rumaksi, harmaaksi ja haalistuneeksi ja halkeilee vuosien saatossa. Olemme nyt 20 vuoden jälkeen rakentaneet parvekkeen uudelleen ja vaihtaneet uusiin liimapuupalkeihin ja haluamme nyt käsitellä ne ulkonäön vuoksi. Onko teillä ideoita täällä
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
G
geck0: Miten ratkaisit sen lopulta? Tuliko siitä hyvä?
2 vastausta · 5,4k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: [bild] Vinkit ja taitotaso ovat todellakin huippuluokkaa, viisi seitsemästä pisteestä 👌
1 vastaus · 986 lukukertaa
·
M
Mr_Almer: Hei. Ajattelin itse valaa savupiipun liukumassalla. Etsin kauppaa Örebrossa ja sen ympäristössä, joka myy jotain näistä tuotteista. Vaihtoehtoisesti etsinnässä on edullinen tai ilmainen toimitus. Löysin jälleenmyyjän Lindesbergistä, mutta toivoisin enemmän ehdotuksia. Aion ostaa yhden tai kaksi säkkiä. Beza Cheramic https://landyvent.se/product-category/beza-cheramic/ Schädler
0 vastausta · 975 lukukertaa
M
Marshall2203head: [citat] Kysyin nuohoojalta, joka testasi savupiipun, ja hän sanoi, ettei ole vuotoriskiä, niin kauan kuin kanavat ovat kunnossa... ja hän sanoi, että ne olivat. Hän on myös rauhoittanut huoleni siitä, teinkö mahdollisesti virheen, hänen mukaansa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ehkä pitäisi mainita, että rappaus on poistettu niiltä kahdelta puolelta, jotka avautuvat keittiöön
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
O
olofh: Liityn niihin, jotka eivät peittäisi ikkunaa. Osta uusi rakoilma-aukolla tai käytä edes lasitiililohkoja, jos ehdottomasti aiot muurata umpeen, niin ainakin tietty valon pääsy säilyy.
19 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: [citat] Ei, vain kostutetaan (ja pölyt poistetaan kunnolla), ei pohjamaalia. On parasta saada pinta tasaiseksi laastilla, mutta jos ei tule kosteutta, voit levittää kitin. Muista, että kipsilaasti kovettuu erittäin kovaksi eikä sitä voi hioa! Voit levittää kipsilaastia erissä, mutta sinun täytyy jättää alempi kerros "epätasaiseksi", jotta seuraava kerros tarttuu kunnolla.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Kyllä.
5 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
X
xnz: Hei kaikille! Olen vaihtamassa talon 40-vuotta vanhan pellettipolttimen maalämpöön ja haluan nyt kaksinkertaistaa kodinhoitohuoneen pinta-alan sekä poistaa vanhemman palosuojatun pannuhuoneen. Oma arvaukseni on, että kyseinen seinä on kevytbetonia, eikä vaikuta olevan ankkuroitu enempää kuin laastilla ja rappauksella, sillä siihen voi hakata melko suuria reikiä tavallisella vasaralla
0 vastausta · 864 lukukertaa
·
D
drallero: Kun valmistaa pienempiä määriä käsin, on vaikeaa sekoittaa hyvin ilman että käyttää paljon vettä. Voiko parantaa helposti murenevan laastin (etenkin kalkkilaastin) sekoitusta värisyttämällä?
0 vastausta · 600 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.