15 468 lukukertaa ·
33 vastausta
15k lukukertaa
33 vastausta
Rakentaa uusi alaosa taloon?
Haluanevalouise sanoi:
pohdin, voiko betoniharkkoja vähitellen vaihtaa ja sen sijaan rakentaa runkoja/seiniä puusta? Koko talon alaosa on betoniharkkoa, joka ei taida olla kovin hyvässä kunnossa. Neljän seinän päällä on puurunko, jossa on 8 kattotuolia. Kaunis ja eristetty parvi, jossa on seisomakorkeus, kattoikkuna ja puulattia. Kaikki puu on hyvässä kunnossa. Tuntuu aivan hullulta ajatukselta, mutta voiko asettaa 4 kulmaa ja tukea taloa jotenkin niin, että voisi purkaa betonin ja tehdä puukonstruktion sen sijaan? Mieluiten haluaisin saada aikaan perinteisen perustan luonnonkivestä. Talo on 8 x 5 metriä. Voiko joku neuvoa minua?
se ketju hävisi varmaan jotenkin... Haluan raportoida, miten lopulta kävi.. 8 vuoden jälkeen... aika kuluu nopeasti kun puuhaa...evalouise sanoi:
Päätin piikata pois betonilattian... jatko löytyy uudesta säikeestä "piikattiin pois betonilattia" en oikein tiedä, miten tämä toimii täällä ketjujen kanssa... luulin, että tämä jatkuisi täällä. mutta ehkä joku täällä tässä ketjussa halusi tietää jatkonjoten nyt tiedätte, mistä sen löytää! /Evalouise
Jäsen
· Stockholm
· 4 633 viestiä
Hahaha, joo totta tosiaan mikä kasvojenkohotus, ja mikä kohotus talolle!
Tuntuu siltä, että olet oppinut paljon hyvää matkan varrella, ja todella tyylikästä.
Mutta miltä se näyttää ulkopuolelta?
/W
Tuntuu siltä, että olet oppinut paljon hyvää matkan varrella, ja todella tyylikästä.
Mutta miltä se näyttää ulkopuolelta?
/W
kiitos. oletin, että se kysymys tulisi... mutta oli hauskempaa laittaa kuntoon siellä sisällä.. Ainoa mitä sain tehtyä oli sokkelin korjaaminen jollain rappaus-/sileäysaineella xläbyggin ohjeiden mukaisesti. Sitten olin jo savikalkinnut ulkopuolella ikkunan ympärillä, joten siitä ei tullut hyvää... haha, joten varmasti on opittu matkan varrella!!. Olen löytänyt jonkun ukon Smålandin puolelta, joka osasi tämän rappauksen, joten toivon, että lokakuussa se raukka ulkopuoli saisi vähän apua.Workingclasshero sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi