3 577 lukukertaa ·
14 vastausta
4k lukukertaa
14 vastausta
TV kipsiseinässä ( Ei saa käyttää laajennusruuveja )
Hei!
Pitkän mietinnän jälkeen avopuolison painostuksesta olen päättänyt kuunnella ja asensin TV:n eilen.
Televisio on 65 tuumaa ja painaa 22 kg, olen tarkistanut sopimuksen vuokranantajan kanssa ja siinä lukee, että ei saa käyttää laajennus/molly-ruuveja, koska asunto on täysin uusi jne... eikä yhtään ruuvia saa olla pidempi kuin 30 mm!
Sain lainaksi runkoilmaisimen yrittääkseni kiinnittää telineen runkoihin, mutta kun yritin porata niihin, huomasin, että ne olivat metallia eivätkä puuta, kuten toivoin. Joten kokeilin kiertää puuruuvin suoraan kipsiin ja noin 10 mm jälkeen tuli tiukkaa, oletan, että siellä on puulevy takana! Joten tein niin, että kiinnitin 6 puuruuvia ilman tulppaa suoraan kipsin takana olevaan puulevyyn, ja mielestäni ne menivät lopussa tiukasti sisään, joten jokin varmaan pitää niitä paikoillaan. Toimiiko tämä pitkällä aikavälillä?!
Se on ollut kiinnitettynä 12 tuntia nyt, mutta tuntuu siltä, että jos suljen oven liian kovaa, se putoaa alas. Onko tämä vain minun huolta kauniista oled:istani vai pitäisikö minun tehdä jotain uudelleen? Ja miten minun pitäisi sitten tehdä?
Terveisin
Pitkän mietinnän jälkeen avopuolison painostuksesta olen päättänyt kuunnella ja asensin TV:n eilen.
Televisio on 65 tuumaa ja painaa 22 kg, olen tarkistanut sopimuksen vuokranantajan kanssa ja siinä lukee, että ei saa käyttää laajennus/molly-ruuveja, koska asunto on täysin uusi jne... eikä yhtään ruuvia saa olla pidempi kuin 30 mm!
Sain lainaksi runkoilmaisimen yrittääkseni kiinnittää telineen runkoihin, mutta kun yritin porata niihin, huomasin, että ne olivat metallia eivätkä puuta, kuten toivoin. Joten kokeilin kiertää puuruuvin suoraan kipsiin ja noin 10 mm jälkeen tuli tiukkaa, oletan, että siellä on puulevy takana! Joten tein niin, että kiinnitin 6 puuruuvia ilman tulppaa suoraan kipsin takana olevaan puulevyyn, ja mielestäni ne menivät lopussa tiukasti sisään, joten jokin varmaan pitää niitä paikoillaan. Toimiiko tämä pitkällä aikavälillä?!
Se on ollut kiinnitettynä 12 tuntia nyt, mutta tuntuu siltä, että jos suljen oven liian kovaa, se putoaa alas. Onko tämä vain minun huolta kauniista oled:istani vai pitäisikö minun tehdä jotain uudelleen? Ja miten minun pitäisi sitten tehdä?
Terveisin
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 612 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 612 viestiä
Kuinka monta ruuvia ja kuinka paksuja?
Jos kiinnitys ei onnistu riittävän hyvin nykyisiin reikiin kiinnikkeessä, yksi tapa on ensin ruuvata vanerilevy paikalleen suuremmalla määrällä ruuveja (sanotaan vaikka 25 kappaletta) ja sitten kiinnittää siihen.
Edit: Jos kyseessä on vuokra-asunto, kannattaa varautua siihen, että vuokranantajalla voi olla huomautuksia muuton yhteydessä, jos seinään jää paljon/suuria reikiä, eli tästä voi aiheutua ylimääräisiä kustannuksia.
Jos kiinnitys ei onnistu riittävän hyvin nykyisiin reikiin kiinnikkeessä, yksi tapa on ensin ruuvata vanerilevy paikalleen suuremmalla määrällä ruuveja (sanotaan vaikka 25 kappaletta) ja sitten kiinnittää siihen.
Edit: Jos kyseessä on vuokra-asunto, kannattaa varautua siihen, että vuokranantajalla voi olla huomautuksia muuton yhteydessä, jos seinään jää paljon/suuria reikiä, eli tästä voi aiheutua ylimääräisiä kustannuksia.
Se on yhteensä 6 ruuvia, kaikki ovat rivissä! ne ovat 30mm pitkiä ja 12mm paksuja. Kiinnikkeessä ne istuvat hyvin ja painavat sen hyvin seinää vasten! Kokeilin vetää itse kiinnikkeestä ennen kuin tv oli paikallaan eikä mikään liikkunut!
12x30 ei kai voi olla ruuvi?K Kaffekoppens sanoi:
Ensimmäiset 10mm eivät varmasti vedä mitään, kun on porausspiraali, ja viimeiset 12 ovat kipsissä, ja kiinnike on kai myös 2-4 mm?
Joten TV:si on muutaman mm:n varassa tuntemattomaan alustaan...
Ensimmäiset 10 mm ovat kipsiä, sitten on kiinnike 2 mm, joten noin 18 mm menee puulevyyn!P Pligg85 sanoi:
3.5 x 30 mm**
huomasin nyt, että kirjoitin väärin!
Viimeksi muokattu:
Olen itsekin skeptinen tähän ratkaisuun, siksi kirjoitan tämän postauksen! Tuntuu kuin ne istuisi ja ottaa huomioon, että se on melkein seinää vasten ja painaaP Pligg85 sanoi:
A A-Man_08 sanoi:

Tämä on pohjapiirros, tv on samassa paikassa! Kysymys kuuluu, riittääkö noin 10mm vaneriin kuudella ruuvilla jaettuna 20kg?
Jos kaikki 10mm menevät sisään niin en usko että se putoaa.K Kaffekoppens sanoi:
Jos sinulla on levyn takana puulevy (sen pitäisi näkyä, kun olet ruuvannut), et tietenkään tarvitse mitään tulppaa tai expanderia. Sen sijaan olet käyttänyt väärää ruuvia.
Hanki 6x30, esim. https://www.hornbach.se/p/grabber-traskruv-c1-5-0x30mm-kullrig-200st-tkz5030/6331706/ mutta mieluummin 6 mm kuin 5, jonka linkkasin.
Riittää, että käytät 4 kpl, jotta TV pysyy paikallaan loppuelämän.
Hanki 6x30, esim. https://www.hornbach.se/p/grabber-traskruv-c1-5-0x30mm-kullrig-200st-tkz5030/6331706/ mutta mieluummin 6 mm kuin 5, jonka linkkasin.
Riittää, että käytät 4 kpl, jotta TV pysyy paikallaan loppuelämän.
MathiasS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi