Hei!

Pitkän mietinnän jälkeen avopuolison painostuksesta olen päättänyt kuunnella ja asensin TV:n eilen.

Televisio on 65 tuumaa ja painaa 22 kg, olen tarkistanut sopimuksen vuokranantajan kanssa ja siinä lukee, että ei saa käyttää laajennus/molly-ruuveja, koska asunto on täysin uusi jne... eikä yhtään ruuvia saa olla pidempi kuin 30 mm!

Sain lainaksi runkoilmaisimen yrittääkseni kiinnittää telineen runkoihin, mutta kun yritin porata niihin, huomasin, että ne olivat metallia eivätkä puuta, kuten toivoin. Joten kokeilin kiertää puuruuvin suoraan kipsiin ja noin 10 mm jälkeen tuli tiukkaa, oletan, että siellä on puulevy takana! Joten tein niin, että kiinnitin 6 puuruuvia ilman tulppaa suoraan kipsin takana olevaan puulevyyn, ja mielestäni ne menivät lopussa tiukasti sisään, joten jokin varmaan pitää niitä paikoillaan. Toimiiko tämä pitkällä aikavälillä?!

Se on ollut kiinnitettynä 12 tuntia nyt, mutta tuntuu siltä, että jos suljen oven liian kovaa, se putoaa alas. Onko tämä vain minun huolta kauniista oled:istani vai pitäisikö minun tehdä jotain uudelleen? Ja miten minun pitäisi sitten tehdä?

Terveisin

Magnus E K
Kuinka monta ruuvia ja kuinka paksuja?

Jos kiinnitys ei onnistu riittävän hyvin nykyisiin reikiin kiinnikkeessä, yksi tapa on ensin ruuvata vanerilevy paikalleen suuremmalla määrällä ruuveja (sanotaan vaikka 25 kappaletta) ja sitten kiinnittää siihen.

Edit: Jos kyseessä on vuokra-asunto, kannattaa varautua siihen, että vuokranantajalla voi olla huomautuksia muuton yhteydessä, jos seinään jää paljon/suuria reikiä, eli tästä voi aiheutua ylimääräisiä kustannuksia.

Se on yhteensä 6 ruuvia, kaikki ovat rivissä! ne ovat 30mm pitkiä ja 12mm paksuja. Kiinnikkeessä ne istuvat hyvin ja painavat sen hyvin seinää vasten! Kokeilin vetää itse kiinnikkeestä ennen kuin tv oli paikallaan eikä mikään liikkunut!

Jos taustalla on puulevy, se ei ole ongelma niin kauan kuin ruuvit ovat kiinni, mikä kuulostaa siltä, että ne ovat.

• Tykkään
Magnus E K ja 1 muu
  • Laddar…
K Kaffekoppens sanoi:
Se on 6 ruuvia yhteensä, kaikki ovat rivissä! Ne ovat 30mm pitkiä ja 12mm paksuja. Kiinnikkeessä ne istuvat hyvin ja painavat sen tiukasti seinää vasten! Kokeilin vetää itse kiinnikkeestä ennen kuin tv oli paikallaan, eikä mikään liikkunut!
12x30 ei kai voi olla ruuvi?
Ensimmäiset 10mm eivät varmasti vedä mitään, kun on porausspiraali, ja viimeiset 12 ovat kipsissä, ja kiinnike on kai myös 2-4 mm?
Joten TV:si on muutaman mm:n varassa tuntemattomaan alustaan...

P Pligg85 sanoi:
12x30 tuskin voi ruuvi olla?
Ensimmäiset 10 mm eivät varmasti vedä mitään, kun siinä on poranterä, ja viimeiset 12 mm ovat kipsissä, ja kiinnitys on varmaan myös 2-4 mm?
Joten TV:si on kiinni tuntemattomassa alustassa muutaman millimetrin varassa...
Ensimmäiset 10 mm ovat kipsiä, sitten on kiinnike 2 mm, joten noin 18 mm menee puulevyyn!

3.5 x 30 mm**
huomasin nyt, että kirjoitin väärin!

Viimeksi muokattu:
K Kaffekoppens sanoi:
Ensimmäiset 10mm on kipsiä, sitten on kiinnike 2mm, joten se menee noin 18mm puulevyyn!
Kuva ruuvista?
Kaikki tuhannet ruuvit, joita on ruuvattu poranterällä, eivät vedä mitään kärjessä. Parhaassa tapauksessa 8-10mm vetää jotain.

P Pligg85 sanoi:
Kuva ruuvista?
Kaikki tuhannet ruuvit, joita on ruuvattu porakärjellä, eivät vedä mitään kärjestä. Parhaassa tapauksessa sinulla on 8-10 mm, joka vetää jotain.
Metallinen ruuvi valkoisella taustalla, näkyvissä yksityiskohtainen kierrekuvio ja ristipääura.

P Pligg85 sanoi:
Kuva ruuvista?
Kaikki tuhannet ruuvit, joita on ruuvattu porakärjellä, eivät vedä mitään kärjessä. Parhaassa tapauksessa sinulla on 8-10mm, joka vetää jotain.

• Taulu-TV seinällä, sivuprofiili, jossa näkyy kiinnitysteline ja seinä.
  • Seinälle asennettu televisio valkoisen tv-tason yläpuolella, jossa on koriste-esineitä ja maljakko kuivilla oksilla.
Valitettavasti olen erittäin skeptinen.

Mahdollisesti jos on kyseessä äärimmäisen ohut kiinnike ja ohut tv ilman kallistus- tai kääntötoimintoa. Silloin saadaan melkein yksinomaan pystysuora kuormitus.

Jos seinä on vahvistettu televisiota varten, sinulla on säännössä tai vaneri/OSB takana. Ja uusissa asunnoissa se on yleensä niin ja sitten se näkyy pohjapiiruksen luonnoksessa.

P Pligg85 sanoi:
Valitettavasti olen erittäin skeptinen.

Ehkä jos kyseessä on äärimmäisen ohut kiinnike ja ohut televisio ilman kallistus- tai kääntötoimintoa. Silloin kuormitus on melkein yksinomaan pystysuuntainen.
Olen itsekin skeptinen tähän ratkaisuun, siksi kirjoitan tämän postauksen! Tuntuu kuin ne istuisi ja ottaa huomioon, että se on melkein seinää vasten ja painaa
A A-Man_08 sanoi:
Jos seinä on vahvistettu tv:n vuoksi, sinulla on siellä koolinki tai vaneri/OSB taustalla.
Ja uusissa asunnoissa se on yleensä niin, ja se näkyy pohjapiirustuksissa.
Asunnon pohjapiirros, jossa näkyy olohuone, keittiö, kylpyhuone ja makuuhuone. TV:n paikka merkitty olohuoneeseen.

Tämä on pohjapiirros, tv on samassa paikassa! Kysymys kuuluu, riittääkö noin 10mm vaneriin kuudella ruuvilla jaettuna 20kg?

K Kaffekoppens sanoi:
Olen itse epäileväinen tähän ratkaisuun, siksi kirjoitus! Tuntuu kuin ne pysyisivät paikoillaan ja kun ottaa huomioon, että se on lähes seinän vieressä ja painaa

[kuva]

Tämä on pohjapiirros, tv on samassa paikassa! Kysymys kuuluu, riittääkö noin 10mm vaneria 6 ruuvilla jaettuna 20kg:lle?
Jos kaikki 10mm menevät sisään niin en usko että se putoaa.

MathiasS MathiasS sanoi:
Jos sinulla on puulevy takana (sen sinun pitäisi nähdä kun olet ruuvannut), niin silloin et tarvitse tukitappia tai expanderia. Sen sijaan olet käyttänyt väärää ruuvia.

Hanki 6x30, esim. [linkki] mutta mieluummin 6mm kuin 5, joihin laitoin linkin.

4 riittää, jotta TV pysyy siinä koko loppuelämänsä.

• Seinään kiinnitetty musta metallitanko, jossa ruuvinreikä ja useita ruuveja.
  • Tykkään
MathiasS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.