Hei,
Minulla on kivi/betonirektaali (noin 2x4 metriä) keittiön ikkunan alapuolella (puutarhalaatat asetettiin aikoinaan märkään sementtiin), joka toimii ulkoterassina sekä kellarin laajennuksen kattona - 1940-luku. On olemassa vanha luukku keskellä suorakaiteen muotoa, josta aiemmin laskettiin pellettiä pannuun. Pari vuotta sitten yritin tiivistää vanhan luukun ympärille kalvolla, mutta nyt näen, että se ei ole vesitiivis ja vettä pääsee sisään rankkasateilla. Ajattelin laittaa terassilattian tähän, sillä luukun jäljet ovat rumia ja laatoissa on halkeamia muissa paikoissa, mutta ennen sitä minun täytyy vedenkestää se. Mietin joko muutaman kerroksen kylmäasfaltin levittämistä koko laattaan tai kattohuopaa ja ehkä katemassaa, ja sitten terassilattian päälle. Mitä mieltä olette, mikä olisi hyvä ratkaisu? /Pia

P pajson sanoi:
Hei,
Minulla on kivibetoni-suorakaide (noin 2x4 metriä) keittiön ikkunan alla (puutarhalaatat oli aikanaan asetettu märkään sementtiin), joka toimii terassina mutta myös laajennuksen kattona kellarissa - 40-luvulta. On vanha luukku suorakaiteen keskellä, josta aiemmin laskettiin alas pelletejä kattilaan. Muutama vuosi sitten yritin tiivistää vanhaa luukkua kalvolla, mutta nyt huomaan, ettei se ole tiivis ja vettä pääsee sisään voimakkaalla sateella. Ajattelin asentaa sinne ritilälattian, koska luukun jäljet ovat rumia ja muissa paikoissa on halkeamia laattoissa, mutta ennen sitä minun täytyy vesieristää. Mietin joko pari kerrosta kalliotasfaltia koko levyn päälle tai kattohuopaa ja kenties katemassaa, ja sitten ritilälattia päälle. Mitä mieltä olette, mikä olisi hyvä vaihtoehto? /Pia
Ei kukaan? 🥺

Kuva helpottaa

S
Jotta jokin pysyy tiiviinä, on luultavasti parasta varmistaa, että trallin alla oleva vesi valuu pois. Riippumatta siitä, mitä sinulla on alla, on ajan myötä vuotoriski, jos vesi voi jäädä seisomaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.