Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
dfgh: [citat] Kävi ilmi, että tuttavapiirissäni oli joku, joka vaihtaa syllejä, joten siitä tuli rintataskutyö. Monia vuosia sitten nyt. Ei hajua talossa tai vaatteissa. Sähkökaapelin lopetimme ja yhdessä lisäeristyksen kanssa alensimme vuosikulutusta 7-8k kWh.
Joak: [citat] Jos käytät vaneria/lastulevyä kipsin alla, et tarvitse välikappaleita. Laita metallikulma, esimerkiksi lp 50, kipsin alle, siitä tulee erittäin vahva kulma enemmän eristystä.
fribygg: Salaus alle, voit esimerkiksi käyttää brädbit, osb tai masonit. Suosittelen tavallista standardigips, renoveringsgips on paljon vaikeampi tasoittaa siististi.
fribygg: En ole kokeillut, suosittelisin butyylitiivistettä, kunnes löydät taitavan plåtslagare.
neo11: Joo, kuvasi eivät näytä paljoa. Mutta sehän ei ole tulipesässä, joten tavallinen laasti ei pitäisi vaikuttaa. En kuitenkaan ymmärrä, miksi et kerro, mitä laastia aiot käyttää, tai mitä ajatuksia sinulla on. Tai ajatteletko, että meidän byggahus.fi:ssä pitäisi kysyä sinulta, kun haluat apua?
MathiasS: [citat] Ei muita etuja kuin että voi ripustaa asioita. Kannattaa joka euro.
Harald Blåtumme: https://www.gransforsbruk.com/produkt/gransfors-snickaryxa/
Fransroland: Olen asentamassa diffuusiomannetta ullakolle ja pohdin hieman, miten minun pitäisi tehdä yhdessä tietyssä paikassa. Olen tyhjentänyt ullakon sahanpurusta ja asennan kankaan kattotuolien väliin, mutta en vedä sitä ympäri enkä yli tässä tapauksessa. Ulkokaton suuntaisesti olen asentanut masonitin ilmarakenteella. Kankaalla on sd-arvo 18. Sisäkaton reunassa on palkki, johon kattotuolit
AG A: Seinää sinisen nuolen kohdalla ei ole kantava. Vihreän ja punaisen kohdalla olevat seinät sen sijaan ovat kantavia, suurimmalla varmuudella. Sama pätee keittiön ja olohuoneen/eteisen väliseen seinään.
Anonymiserad 405730: [citat] Kyllä, lähtökohta on siellä, mutta tärkeää on kokonaisuus, joskus pitää muuttaa mittoja hieman, jotta kokonaisuus on hyvä.
Anonymiserad 405730: [citat] Mutta minun osaltani voimme päättää keskustelun, kun olet selittänyt sen😉
Mido11: [citat] Se on todellinen huijaus... Luulen, että kattourakoitsijasi saa 50-70 % takaisinmaksun siitä, tai jostain muusta suuremmasta työstä, johon telineet on asennettu ja joka on laskutettu sinulta, surullista.
Anonymiserad 156139: Södra trälla oli melko hyviä tietoja täällä https://www.sodra.com/_download/sp/cedertra.pdf
imported_Benno: [citat] Gyproc on suositeltavaa, jos lattiaan tulee klinkkeriä, koska se ei liiku kuten puu.
Anonymiserad 405730: [citat] Kyllä, kun sinulla on OSB, siitä tulee vakaata. Usein tehdään ulkopuoli ensin, ja jos sinulla ei ole vinotuekeita, kun työskentelet katolla, talo asettuu helposti.
KJD: [citat] Ehkä, mutta minun tapani on tyylikkäämpi, ja se estää roskien tahattoman leviämisen. Tässä tapauksessa meidän täytyy purkaa useita kertoja sen mukaan, miten/koska saamme erilaisia osia. Kaikki ratkaisut eivät sovi kaikille. Tässä tapauksessa tämä toimii hyvin. Huomaa, että kysyin, mikä sellainen vekotin on nimeltään. All good. Kiitos palautteesta.
jonaserik: Se on kuori, joka kantaa, ei kipsi ja eristys, jälkimmäinen on vain kosmeettinen, jotta saadaan vähän lämpimämpää ja pinta, johon katsoa.
surris: [citat] Se on juuri ja juuri rajoilla, että saumauskatto toimisi sillä kattokaltevuudella. Joten en olisi valinnut sitä.
Eluner: Hei, Tarvitsen apua löytääkseni rintalista, joka istuu rintapaneelin päällä. Paneeli on valitettavasti revitty pois edellisen omistajan toimesta ja nyt meidän pitää täyttää aukko, paneeli on järjestyksessä mutta lista puuttuu. Olisi hienoa, jos voisimme löytää samanlaisen sen sijaan, että vaihtaisimme kaikki rintalistat.
mgranbom: Tarvitsetko kipsilevyä seinille? Haluaisin mieluummin maalattua OSB:tä kuin kipsiä, jos se on vain yksi kerros. /M
neo11: En usko, että se on tehtävissä. ja kun TS:ltä on niin vähän tietoa, en jaksa lisätä enempää.
neo11: Ohutrappauksen paksuus noin 8mm valmiina, plasti mukana. Käyttöikä 20 vuotta+ Paksurappauksen paksuus noin 20mm valmiina, diffuusioavoin. Käyttöikä 60-100 vuotta+
Installation: [citat] Kyllä, se lukee BBR:ssä. Luku 8.1.1 jos muistan oikein
Installation: [citat] Käytä rockphon tai ecophon alakattoa. Vähentää heijastuksia ja jälkikaikuaikaa. Iskun ja pallon pompun ääni eroavat hieman. Iskun korkeampi taajuus menee kohti kangasta ja sen pitäisi ottaa nämä heijastukset. Kankaan ympärillä olevat kulmat voivat varmasti aiheuttaa joitain läpsähdysechoja. Pallon pompun ääni kannattaa vaimentaa lähteessä. Eli vaimentaa se alue kankaan
plåtrickard: Aloita viitteillä ja kuvilla vanhoista töistä.... Pohjan suhteen mitä tasaisempi, sen parempi.. Paras pohja, jonka olen asettanut, on pontattu kattovaneri
MathiasS: Neljä näistä ja asia on selvä, ei väliä onko sinulla sääntöä tai ei: https://www.hornbach.se/p/traskruv-grabber-6-0x40mm-c1-kullrig-10-styck/10114349/?wt_mc=se.paid.sea.google.alwayson_assortment.eis.smartbidding.19573218363.146436118978.&gclid=Cj0KCQiAgK2qBhCHARIsAGACuzkmS-QQIGHBEp_rXuIR6utw7dnhEPI2C7SWsopA7inxCzs1WB-l0isaAlDmEALw_wcB Tai mennä yhden pykälän ylös:
Viktor.J: [citat] Kopioi kaikki irtonainen rappaus. Käsittele uudella rappauksella ja noudata valmistajan suosituksia.