Hei!
Haluaisin tietää kuinka kauan kestää ja kuinka monta henkilöä tarvitaan rakentaakseen Hakiställning? Sen pitäisi olla kolmella puolella tavallista punaista mökkiä (noin 35 m²). Oletan, että 1,5 päivää pystyttämiseen ja ehkä päivä purkamiseen?

Kiitos etukäteen
Claudia

C
Jos puhutaan rakentamisesta täysin ilman aiempaa kokemusta, se kuulostaa kohtuulliselta arviolta. Kahden henkilön olemassaolo helpottaa selvästi.

Jos ammattilaiset rakentavat tai jopa maallikko, jolla on vähän kokemusta, sen pitäisi mennä huomattavasti nopeammin kuin tuo.

Kaikki edellyttäen, että materiaali on paikan päällä eikä ole mitään erikoisuuksia.

• Tykkään
Claudia Lendi
  • Laddar…
Yäk, ei se on firma. Minun täytyy maksaa 27 200 SEK rakennuksesta. Minun maailmassani se sisältää myös purkamisen, mutta sitä ei lue laskussa.

• Vau
cpalm
  • Laddar…
C
C Claudia Lendi sanoi:
Uh, ei se on yritys. Minun pitää maksaa 27 200 SEK rakentamisesta.
Jeesus, toivottavasti siihen sisältyy purkaminen 🙄
Oletan, että tuo hinta johtuu huonosta kilpailusta eikä markkinaperusteisesta tuntipalkasta... Tai sitten he tekevät kunnon tempun.

Mitä työtä pitää tehdä? En ymmärrä, miksi pitäisi olla teline kolmella sivulla?

• Tykkään
Claudia Lendi
  • Laddar…
C Claudia Lendi sanoi:
Huono homma, ei se on yritys. Minun pitää maksaa 27 200 SEK rakennuksesta. Mielestäni sen pitäisi sisältää myös purkaminen, mutta laskussa ei lue siitä mitään.
Työ on jo tehty ja olet saanut laskun maksettavaksi?
Tämä on erillinen telineen vuokrauksesta ja kuljetuksesta?
Tätä ei tarjottu ennen työn aloittamista, tilasit ilman hintaa?

Jos et ole vielä tilannut, on turvallisinta ottaa useampia tarjouksia.

• Tykkään
Claudia Lendi
  • Laddar…
P
Valitettavasti usein on niin, että tarjouspyynnössä sovitun hinnan lisäksi tulee telineitä, joten usein tuolle kohdalle ei ole hintapainetta ja sitä tietenkin hyödynnetään täysimääräisesti näiden yritysten toimesta.

On tietenkin selvää, että käytännön syistä, kuten matkat jne., kertyy usein paljon enemmän tunteja kuin mitä telineen kasaamisessa talon luona oli aikaa. Tavarat täytyy lastata vuokrausfirmalla. Kaksi kaveria matkustaa paikalle ja takaisin, ja usein kaiken vuoksi ehtii ehkä vain yhden päivän aikana enemmän, ja sitten usein on myös vuokramaksu telineestä.

Sehän on vähän kuin rakennusyritykset vuokraavat koneita, joita he itse asiassa käyttävät niin monta kertaa vuodessa, että heidän pitäisi omistaa omansa, mutta on kätevää mennä vuokraamaan ja maksaa sekä timpurin työajasta joka noutaa, että sitten vuokran lisäyksestä laskussa, ja usein se piilotetaan jonkinlaiseen muotoiluun siitä, että tietyt koneet vuokrataan vuokrayritykseltä ja laskutetaan erikseen mieluiten joillakin prosenttilisillä.

Kiitos kaikista vastauksista. Valitettavasti jouduin oikean huijarin uhriksi kattoremontin yhteydessä. Tarjouksessa mainittiin vain, että telinekustannukset lisätään. Jos he eivät hakeneet telinettä Tukholmasta vaan naapurikylästä (Skånessa), lastaukseen ei menisi niin monta tuntia.

Haki-telineen toimitus: 7 500

Haki-telineen pystytys: 27 2000

Telinevuokra: 9 600

Kuljetuskustannukset: 4 500

Kuvassa näkyy meidän rakas punainen mökki. Teline ei näy selvästi, mutta tarkoitan, että se on vain kolmella puolella.

• Punainen mökki metsässä, rakennustelineet kolmella sivulla, tummanharmaa katto. Edessä puuterassi ja penkki, aurinkoinen päivä.
  • Vau
  • Surullinen
mikethebik ja 1 muu
  • Laddar…
S
Tuo pieni teline rakentuu helposti kahden aloittelijan toimesta aamupäivässä!

• Tykkään
Mange_64 ja 3 muuta
  • Laddar…
Se ei vienyt minulta enempää kuin korkeintaan päivän ensimmäisellä kerralla, kun asensin 9*7m, ja silloin olin aivan yksin.

• Tykkään
karlmb ja 2 muuta
  • Laddar…
S swirve sanoi:
Sen pieni teline rakentuu helposti kahdelta aloittelijalta aamupäivän aikana!
Hän kirjoitti nyt, että minun täytyy maksaa purkamisesta 🙄

Paras vastaus

S
C Claudia Lendi sanoi:
Hän kirjoitti nyt, että minun pitäisi maksaa purkamisesta 🙄
Pyydä tarjous toisesta yrityksestä vastaavasta työstä. Maksa se, mitä he tarjoavat ja kiistä loput!

• Tykkään
Anonymiserad 170696 ja 3 muuta
  • Laddar…
C
C Claudia Lendi sanoi:
Kuvassa näkyy rakas punainen mökkimme. Et näe suoraan telineitä, mutta tarkoitan, että se seisoo vain kolmella sivulla.
Oi oi oi, valitettavasti puhdas petosyritys.

• Tykkään
mikethebik
  • Laddar…
C Claudia Lendi sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista. Valitettavasti jouduin todella petoksen kohteeksi katon vaihdon yhteydessä. Tarjouksessa mainittiin vain, että telineet tulevat lisäkustannuksena. Jos he eivät olisi hakeneet telineitä Tukholmasta vaan naapurikylästä (Skånesta), ei lastaus olisi vienyt monta tuntia.

Toimitus haki teline: 7 500

Haki telineen pystytys: 27 2000

Telinevuokra: 9 600

Kuljetuskustannukset: 4 500

Kuvassa näkyy meidän rakas punainen mökki. Ei näy suoraan telineitä, mutta tarkoitan, että se on vain kolmella sivulla.
HUOM, olen vain tavallinen pöytärakentaja, mutta katsoin blocketia ja sinun 48800:lla (plus purku) voit ostaa huomattavasti isomman telineen ja vuokrata muutamia miehiä, jotka kokoavat sen, melkein samoilla rahoilla. Minusta se kuulostaa kohtuuttomalta hinnalta!!

• Tykkään
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Lopetin nyt kaiken työn ja olen purkanut sopimuksen. Sain laskun, jonka aion osittain maksaa, mutta hän vaatii 15 700 purkamisesta, katso alla. Ymmärränkö oikein, jos hän tarkoittaa 20 tuntia a 785,00 tuntipalkalla?

Laskutaulukko, jossa on tyhjät sarakkeet nimikkeelle, määrälle, yksikölle, yksikköhinnalle ja summalle.
Demonterings- ja kuljetuslasku: 20 tuntia á 785,00, yhteensä 15 700 kr. Näytetty työtuntimäärä ja kustannus.

• Vau
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.