Hei,

Meidän vuonna 59 rakennetussa talossamme oli kellarirapussa yksinkertainen kaide, joka koostuu kahdesta suorasta pyörölistasta ilman kulmakoukkuja. Remontin yhteydessä se irrotettiin. Nyt kun minun pitäisi asentaa se takaisin, minulla ei ole vanhoja kiinnekohteiden sijainteja, eikä minulla ole mittaa siitä, miten se oli aiemmin (doh!)

Huomaan, että suorien käsijohteiden asentaminen kulmaportaisiin on kiehtova haaste, koska et voi mitata 90 cm portaiden etuluukusta suorissa osissa ja sitten vain ruuvata kiinni. Jos teet näin, käsijohteet eivät kohtaa nätisti "kaarteessa". Miten ammattilaiset tekevät tämän? Paitsi käyttämällä oikeasti kaarevaa käsijohdetta, joka on taivutettu tukikappaleen muodon mukaan.

Pitäisikö minun mitata 90 cm nurkasta ja sitten portaideni alussa ja lopussa ja hyväksyä, että etäisyys portaisiin matkan varrella tulee vaihtelemaan hieman? Ehkä mitata tukikappaleesta siinä tapauksessa? Vai yksinkertaisesti hyväksyä, että kohtaaminen tulee näyttämään oudolta hinnalla, että kaide on oikealla korkeudella suurimmassa osassa portaita.

Apua!
-h

• Kapea, harmaa kierreporras, jossa on valkoinen seinä ja oransseja teippejä kiinnityskohtina kaiteelle.
P
G gromit42x sanoi:
Hei,

Meidän vuonna 59 rakennetussa talossa oli kellarikäytävässä yksinkertainen käsijohde, joka koostuu kahdesta suorasta pyöreästä sauvasta ilman kulmakäännöstä. Remontin yhteydessä se poistettiin. Nyt kun aion laittaa sen takaisin, minulla ei ole vanhoja kiintopisteitä kannattimille, enkä myöskään mitannut, miten se oli asennettuna aiemmin (doh!)

Huomaan, että suorien käsijohteiden asentaminen kulmaportaisiin on mielenkiintoinen haaste, koska ei voi mitata 90 cm portaiden kärjestä suorilla portailla ja sitten vain ruuvata kiinni. Jos niin tekee, käsijohteet eivät kohtaa siististi "kaarroksessa". Miten ammattilaiset tekevät tämän? Muita vaihtoehtoja kuin käyttää oikeasti kaareutuvaa käsijohdetta, joka lisäksi seuraa vangstyckets-muotoa.

Pitäisikö minun mitata 90 cm kulman sisäpuolella ja sitten portaiden alussa ja lopussa ja hyväksyä, että etäisyys portaisiin matkan varrella vaihtelee hieman? Ehkä mitata vangstycketistä siinä tapauksessa? Vai vain hyväksyä, että kohtaaminen on outoa hintana siitä, että käsijohde on oikealla korkeudella suurimmassa osassa portaita.

Apua!
-h
Hei.

Yleensä mittaan 900 ensimmäisellä askeleella, sitten saman askeleella sisäkulmassa, jossa portaat kääntyvät, sekä viimeisellä askeleella. Mutta paras olisi, jos pidät niitä paikoillaan kolmen ystävän avulla, jotta voit tuntea, miltä se vaikuttaa. Käsijohteesi tulisi kohdata sisäkulmassa korkeussuunnassa, muuten se näyttää oudolta.

Ystävällisin terveisin J

• Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Ok. Tarkoitatko siitä, missä sakset ovat kuvassa? Et kynän luona?

• Portaat, joissa sakset ja kynä.
P
G gromit42x sanoi:
Ok. Tarkoitatko siitä, missä sakset ovat kuvassa? Ei kynän kohdalla?
Kyllä, lähtökohta on siellä, mutta tärkeää on kokonaisuus, joskus pitää muuttaa mittoja hieman, jotta kokonaisuus on hyvä.

• Tykkään
gromit42x
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.