2 119 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Ääntä vaimentava sisäkatto
Aion remontoida tilan ja haluan asentaa äänieristävän sisäkaton. Sen ei tarvitse eristää ääntä ympäristöltä, vaan tarkoitus on vaimentaa ääntä siinä huoneessa, jossa se syntyy. Kun kerran kattoa muutetaan, tuntuu väärältä asentaa ensin kipsilevyä ja sitten jotain, joka vaimentaa, olisi parempi löytää kattopaneelit, jotka vaimentavat paremmin kuin kipsi. Kattopaneelien tulisi olla tummia/mustia, eikä ulkonäölle ole erityisen korkeita vaatimuksia.
Mikä voisi olla sopivaa?
Jos sinulla on hyviä ehdotuksia äänieristyksestä kevytbetoniseinille, otan mielelläni vastaan ehdotuksia siitäkin
Mikä voisi olla sopivaa?
Jos sinulla on hyviä ehdotuksia äänieristyksestä kevytbetoniseinille, otan mielelläni vastaan ehdotuksia siitäkin
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
sinun pitäisi laskea jälkikaiun? Mikä aiheuttaa ääntä huoneessa? Onko tietty ero puheen, musiikin tai mikä se nyt sitten onkaan välillä.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Voi..Jos minulla olisi ollut tarpeeksi Kattokorkeus kellarissani, olisin myös rakentanut Golfstudion😀 Jos olisin toiminut näin:
- Lattia = Asennettu paksut matot. Mahdollisesti askelvaimennuksella alla.
- Katto = Liimattu tummat Pehmokumit tai Kangasabsorberit kattoon + löysä/poimutettu tumma verho, joka kiinnitetään niin, että jää vähän ilmaa väliin. (Voi myös toimia "tartuntaverkkona" hallitsemattomille palloille).
- Seinät = Asennettu paksut Ääniverhot/verhot kiskoihin.
- Käyttäisin Supersoft Golfpalloja😉
Hinta on aina tekijä koskien Absorbenttimateriaalia..joten Amazon ja Temu ovat hieman halvempia
https://www.kilandsmattor.se/inspiration-guider/ljuddampande-mattor
https://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=Absorbenter&smcs=ada251_16552
https://www.dpj.se/vaggabsorbenter/...l-svart/2690-gotessons_textil-570_61174_beige
- Lattia = Asennettu paksut matot. Mahdollisesti askelvaimennuksella alla.
- Katto = Liimattu tummat Pehmokumit tai Kangasabsorberit kattoon + löysä/poimutettu tumma verho, joka kiinnitetään niin, että jää vähän ilmaa väliin. (Voi myös toimia "tartuntaverkkona" hallitsemattomille palloille).
- Seinät = Asennettu paksut Ääniverhot/verhot kiskoihin.
- Käyttäisin Supersoft Golfpalloja😉
Hinta on aina tekijä koskien Absorbenttimateriaalia..joten Amazon ja Temu ovat hieman halvempia
https://www.kilandsmattor.se/inspiration-guider/ljuddampande-mattor
https://www.thomann.de/se/search_dir.html?sw=Absorbenter&smcs=ada251_16552
https://www.dpj.se/vaggabsorbenter/...l-svart/2690-gotessons_textil-570_61174_beige
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Käytä rockphon tai ecophon alakattoa. Vähentää heijastuksia ja jälkikaikuaikaa. Iskun ja pallon pompun ääni eroavat hieman.M magnil sanoi:
Iskun korkeampi taajuus menee kohti kangasta ja sen pitäisi ottaa nämä heijastukset. Kankaan ympärillä olevat kulmat voivat varmasti aiheuttaa joitain läpsähdysechoja.
Pallon pompun ääni kannattaa vaimentaa lähteessä. Eli vaimentaa se alue kankaan ympärillä.
Takana voi olla paneelit hajottamaan äänen myös.
Minulla ei ole aavistustakaan huoneen korkeudesta, leveydestä ja pituus-suhteesta. Se voi myös aiheuttaa ongelmia.
Kova lattia johtaa myös pidempään jälkikaikuaikaan.
Klikkaa tästä vastataksesi