Kuorma katolta on todennäköisesti merkityksetön, jos se on alakerrassa, se leviää muuraukseen.

Tarvitaan piirustus välipohjasta, jotta voidaan laskea kunnolla. Voi riittää, että naputtaa L-teräksen sisään molemmilta puolilta.

• Tykkään
karlmb
  • Laddar…
F ErlandJ sanoi:
Olen ollut yhteydessä kuntaan, vähän erilaisia sääntöjä asemakaava-alueen ulkopuolella.
Voitko kertoa lisää?

Julkisivumuutokset eivät tarvitse rakennuslupaa ja muutokset kantaviin rakenteisiin saattavat vaatia rakentamisilmoituksen.

F ErlandJ sanoi:
Julkisivumuutokset eivät tarvitse rakennuslupaa ja kantaviin osiin kohdistuvat muutokset voivat tarvita rakennusilmoituksen.
Kyllä. Mutta tämä onhan muutos kantaviin osiin.

Kyllä, entä sitten? Kirjoitinhan, että olen ollut yhteydessä kuntaan. En tiedä, onko kaikilla kunnilla samat vaatimukset rakennusilmoitukselle.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
F ErlandJ sanoi:
Ja, ja? Kirjoitinhan, että olen ollut yhteydessä kuntaan. En tiedä, onko kaikilla kunnilla samat vaatimukset rakennusilmoitukselle.
Mutta muutos rakenteessa on kohtuullista tarkoittaa rakennusilmoitusta ja tehtyä laskentaa. Mahdollisiin toimenpiteisiin, seuraavana tarkastussuunnitelma. Ajattelen myös Knäckebrödhultissa.

• Tykkään
karlmb
  • Laddar…
A
Lulaua Lulaua sanoi:
Katon kuorma on luultavasti merkityksetön, jos se on alakerrassa, se leviää muuraukseen.

Tarvitaan piirustus lattiatasosta laskemista varten. Voi riittää L-teräksen asentamiseen molemmilta puolilta.
I Installation sanoi:
Mutta muutos rakenteeseen pitää kohtuudella sisältää rakennusilmoituksen ja suoritetun laskelman. Mahdollisille toimenpiteille, seuraavan valvontasuunnitelman kanssa. Ajattelen niin myös Knäckebrödhultissa.
Mutta hän on ollut yhteydessä kuntaan ja jos he sanovat, että sitä ei tarvita, niin näin on tässä tapauksessa!

Janu78 sanoi:
Mutta hän on ollut yhteydessä kuntaan ja jos he sanovat, ettei sitä tarvita, niin näin on tässä tapauksessa!
Saan korjata teitä molempia, en ole sanonut, ettei rakennusilmoitusta tarvita, vaan etten tiedä, ovatko kaikki kunnat asettaneet samat vaatimukset. Voimmeko lopettaa tämän sivukeskustelun? Ne, jotka ovat erityisen kiinnostuneita tästä näkökulmasta kysymykseeni, voisivat aloittaa oman keskusteluketjun rakennusilmoituksen edellytyksistä ja säännöistä.

A
F ErlandJ sanoi:
Täytyy korjata teitä molempia, en ole sanonut, että rakennusilmoitusta ei tarvita, mutta en tiedä, onko kaikilla kunnilla samat vaatimukset. Voimmeko lopettaa tämän sivukeskustelun? Ne, jotka ovat erityisen kiinnostuneita tästä näkökulmasta kysymyksessäni, voivat aloittaa oman keskustelun rakennusilmoituksen edellytyksistä ja säännöistä.
Mutta se, mitä kirjoitit aiemmin, antaa kuvan siitä, että sitä ei tarvita, vaikka et kirjoittanutkaan sitä suoraan!

• Tykkään
karlmb
  • Laddar…
Janu78 sanoi:
Mutta se, mitä kirjoitit aikaisemmin, antaa kuvan, että sitä ei tarvita, vaikka et kirjoittanut sitä suoraan!
No sitten se oli epäselvää. Lue lause kahtena osana:
- Julkisivumuutokset eivät tarvitse rakennuslupaa
ja
- muutokset kantaviin rakenteisiin voivat vaatia rakennusilmoituksen. (varaus, koska en tiedä onko se samanlaista kaikkialla)

Jos olisin tarkoittanut, että mitään ei tarvitse rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta, olisin kirjoittanut:
"Julkisivumuutokset ja muutokset kantaviin rakenteisiin eivät tarvitse rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta."

A
F ErlandJ sanoi:
Noh, sitten se oli epäselvä. Lue lause kahdessa osassa:
- Julkisivumuutoksiin ei tarvita rakennuslupaa
ja
- kantaviin rakenteisiin kohdistuvat muutokset saattavat tarvita rakennusilmoituksen. (varaus siksi, etten tiedä, onko se samanlainen kaikkialla)

Jos olisin tarkoittanut, että mikään ei tarvitse rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta, olisin kirjoittanut:
"Julkisivumuutokset ja kantavien rakenteiden muutokset eivät tarvitse rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta."
Tätä minä tulkitsin, katso alla:

Niin, ja? Kirjoitinhan, että olen ollut yhteydessä kuntaan. En tiedä, onko kaikilla kunnilla samat vaatimukset rakennusilmoituksesta.

A
F ErlandJ sanoi:
No joo, sitten se oli epäselvää. Lue lause kahdessa osassa:
- Julkisivumuutokset eivät tarvitse rakennuslupaa
ja
- kantavien osien muutokset voivat tarvita rakennusilmoituksen. (varaus on, koska en tiedä onko se samanlaista kaikkialla)

Jos olisin tarkoittanut, että ei tarvita rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta, olisin kirjoittanut:
"Julkisivumuutokset ja kantavien osien muutokset eivät tarvitse rakennuslupaa tai rakennusilmoitusta."
Mutta minun osaltani voimme päättää keskustelun, kun olet selittänyt sen😉

• Tykkään
Färdigrenoverad
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.