Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Janus82: Näyttää siltä, että ulompi vangstycke on irronnut. Miltä se näyttää portaiden alapuolella?
HazzeG: Aion asentaa uudet vinttiportaat. Olen nähnyt tyylikkään koukun kiinnityksellä mustasta metallista. Huomaamaton ja yksinkertainen. Olen etsinyt, mutta en ole onnistunut löytämään valmistajaa ja mistä sitä voi ostaa. Tunteeko kukaan ja tietää, mistä sen voi saada?? [bild]
Tompafix: [citat] Seinä on luultavasti kantava. Sen tulisi kantaa V-huoneen rungon kattotuolien kuormaa. Voit syöttää arvosi tähän ohjelmaan ja valita avauksen ulkoseinässä 1-tasoisena. https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/med-meny/?cid=931
octomore: [citat] Ahaa, ei, ajatukseni oli laittaa uudet koolaukset olemassa olevien väliin saadakseni oikean 600 jaon :)
ClasseClas: [bild] Se osui oikeaan, kun huomasin valitsemani ruuvin kiinnittämään seinäkellon olohuoneeseen tapetoinnin jälkeen. Kipsi + lastulevy väliseinissä. Tässä on hyvä kuva, joka antaa käsityksen siitä, kuinka paljon puuruuvi kestää erilaisissa seinäkiinnityksissä. TS voi sitten miettiä, miten rauhallisesti hän aikoo nukkua yönsä. [bild]
gorran: [bild] Nyt on poistettu osa lattiasta ulkona kellaritrappujen alla. Se on perustuksen pohja, joka näkyy seinän vieressä.
Testarn: Eikö parketin (ekstavarna) toimittajan pitäisi pystyä antamaan neuvoja siitä, mitä alustaa he suosittelevat? Jos aikoo laittaa kalanruotoparketin, sen täytyy varmaan olla melko tukeva alusta, vaikka sen vain liimaisi. Naulaaminen ei taida onnistua, jos sinulla on vesi kiertoinen lattialämmitys :) Liian paksua levyä ei myöskään halua laittaa, jotta lämpö toimii - muistelen, että on
JonazThern: [citat] Jos "eksytään" aiheesta, niin suunnitelma tämän huoneen kohdalla on seuraava: Lattia: Klinkkeri, koska betoni on suoraan perustusta vasten. Talo vuodelta 1959, joten ei tuuletusta alla, laatoitus antaa lattian hengittää. Seinät: Luultavasti vain maalataan, ja puuta niille osille, missä esimerkiksi TV tulee olemaan, vähän kuin "tehosteseinä," mutta puupaneelia 2 metriä leveä
Tompafix: [citat] On olemassa useita kiinnitysmenetelmiä. Tässä on joitakin puuoppaan kautta. https://www.traguiden.se/konstruktion/limtrakonstruktioner/fakta-om-limtra/projektering/anslutningsdetaljer/pelartopp/
Termobarisk: [citat] [citat] En tiennyt edes, että niitä oli olemassa, mutta googlasin vähän ja löysin mallin, joka on porattava (joten ei tarvitse tehdä upotettua reikää). Tämä vaikuttaa paljon helpommalta ratkaisulta, tuhannet kiitokset! 🙏
T A: [QUOTE="Granngubben, post: 5499877, member: 127041"] Ehkä minun pitäisi kehittää viimeisintä lyhytsanaista ja hieman kryptista vastaustani, (olen vähäsanainen tyyppi). Voittaja on yleensä se vaihtoehto, joka täyttää vaatimukset alhaisimmilla kustannuksilla. 45x195 täyttää vaatimukset viestin alussa, epäselvää millä marginaaleilla tyypin kestävyys ja taipuminen. Molemmat
Gruvanna: [citat] Ei se ole 190 m2, lattiapinta-ala on noin 50 m2 viistoilla katoilla, joten oletan, että seinä- ja kattopinta-ala on noin 120 m2.
Anonymiserad 405730: [citat] Lisäksi ei tiedetä, onko kiven alla tasoitettu, joten siitä voi tulla jonkin verran työtä.
ajn82: Poista markkikivetys ja kaada oikea lattia tilalle?
Isakare: Meillä on kasapäin sellaisia ruuveja eri pituuksilla, suuret puupakkauksemme ovat osittain ruuvattuja, jotta ne olisi helpompi avata, aiemmin ne naulattiin. Joten, pitkä nopea ruuvi korvaamaan naula.
Anonymiserad 405730: [citat] Vaihda ne 2kpl 15 asteen mutkaa viemäriputkeen jyrkempään, kuten 30 tai 45 asteen, niin se laskee hieman korkeutta, ne kaksi 15 asteen tarvitsevat varmasti putken asennuksessa...
iahapp: [citat] Toinen tolppa on, kuten piirustus näyttää, poikittaisessa seinässä ja toinen on kiinni seinässä (tolpat ovat vain 95x95). Joten pieni pätkä 10 cm jätetään totta kai toisen tolpan peittämiseksi.
Tomtom79: Tässä tapauksessa luulen, ettei sillä ole niin suurta merkitystä. Seinään kunnolla kiinnitetty kulmarauta tällä tavoin voi kantaa todella suuria kuormia.
Anonymiserad 405730: [citat] Kipsilaasti ei näytä samalta kuin rapattu pinta. En voi sataprosenttisesti arvioida kuvista, onko kyseessä kevytbetoni. Mutta jos haluat olla varma, lähde siitä olettamuksesta, että se on kevytbetoni, niin et tee väärin, kun mietit, mitä laastia käyttää.
mrsnhp: Nyt olemme irrottaneet kaiken, mikä irtosi vapaasti, punaisilla merkinnöillä mallinnetulla alueella alla olevassa kuvassa. En usko, että saamme irti enempää ilman sahaa, sorkkarautaa ja väkivaltaa. Sitten kysymys kuuluu, kuinka paikkaamme kaiken yhteen. Miten teemme reunassa olevan onkalon kanssa tretex/puuseinän ja savupiipun välissä? Joitakin ideoita? Entä reikä vanhaan
Hhallden: [citat] Aha, joten se on ilmanvaihto, minulla on muutama tällainen reikä. 👍🏻
jonaserik: On mahdollista liimata ne, jotka linkki ohjaa, vain eri asennustavat. Kantolinjalojen kanssa katto laskee 5 - 7 cm.
myrgången25: [citat] Käytän hiomapaperia ja varovasti höylää, mutta se toimii. Se pitää vain hioa. Luulin, että se olisi valtavan hankalaa, mutta ei ole kiirettä.
Testarn: [citat] Arvaan, että tämä on jo ratkaistu, koska kysymys esitettiin viisi (5) vuotta sitten...
Centano: Arvelen, että se on arkkitehtoninen valinta.
anton1048: [citat] Ymmärrän, teen niin! Kiitos avusta 😊
mexitegel: Skaarven voidaan tehdä eri tavoin ja mielestäni gerber-liitos, joka lisäksi maalataan valkoiseksi, on se joka tulee näkymään vähiten ja on kaupan päälle teknisesti ylivoimainen. [bild] [bild]
Exiljämte: Kyllä, asensin noin 50m2 juuri tätä mallia kolme vuotta sitten. Tuli todella hyvä ja viimeistely ei ole heikentynyt asennuksen jälkeen. Ruuvattiin ponttiin tuotteen ohjeiden mukaan.
SysXpl: Hei! Mukava foorumi, jota olen seurannut pari vuotta. Olen uusi täällä! Hieman dramaattinen otsikko pitää paikkansa... tyttöystäväni asuu Ukrainassa. Hän haluaisi muuttaa tänne, mutta asuu rötiskössä, joka täytyy myydä. Se saattaa kuulostaa yksinkertaiselta, mutta koko asia on hieman monimutkainen. Hänen entinen miehensä kuoli talon rakennusvaiheessa vuonna 2006, joten talo ei