BirgitS BirgitS sanoi:
Mitä se tarkoittaa?
Anteeksi, piti olla duschnisch. Sattuipa, että postasin ennen kuin olin lukenut kunnolla läpi.
BirgitS BirgitS sanoi:
Jos ei noudata Säker vatten -seinää kylpyhuoneen ympärillä, voi siitä mahdollisesti olla ongelmia vakuutusyhtiön kanssa mahdollisen vesivahingon sattuessa.
Se on virallinen firma, joka noudattaa sellaisia säädöksiä, ja minulla on lisäksi valvontavastuullinen, jonka luulen tarkistavan sellaisia asioita, ajattelen.

P
H Humsipums sanoi:
Anteeksi, olisi pitänyt kirjoittaa suihkuniska. Sattui postattua ennen kuin tarkistin huolellisesti.

Se on virallinen firma, joka noudattaa sellaisia ​​sääntöjä ja minulla on lisäksi valvontavastuuhenkilö, jonka uskon tarkistavan tällaiset asiat, ajattelen.
H Humsipums sanoi:
Olen keskellä talon (1,5 kerrosta) uudisrakentamista ja aion käydä yhdessä kirvesmiehen kanssa läpi sisäseinät makuuhuoneessa, kylpyhuoneessa ja olohuoneessa.

Haen juuri nyt hyviä vinkkejä ja neuvoja, joita olisi hyvä miettiä tällä hetkellä. Tällä hetkellä olemme ajatelleet seuraavaa:

- Emme todennäköisesti ota osb-levyjä johtuen kustannuksista suhteessa tarpeeseen (niin pitkälle kuin tiedän)
- Suihku is on 60x30 cm noin 110-120 cm korkeudella suihkussa
- Rako seinässä tv- ja datakaapeleiden vetoa varten sinne, missä niiden pitää olla.
- Vahvistus kipsiseinään, johon painava tv aiotaan ripustaa

Onko jotain muuta, joka olisi hyvä huomioida? Korkealla ja alhaalla. Jotain, mitä olet itse miettinyt jälkikäteen, että olisit toivonut tehneesi tässä vaiheessa tai jotain, josta olet todella iloinen, että olet ajatellut? Jotain, joka yleensä on hyvä muistaa?

Edit: en ole varma ketjun sijoittelusta. Olisin kiitollinen, jos modit siirtäisivät sen, jos se on väärässä paikassa.
Varmavesi on toimiala sääntöjä, jotka eivät ole pakollisia, mutta joita useimmat noudattavat.

MathiasS MathiasS sanoi:
1. Ajattele uudelleen tätä vahvistuslevyn kanssa. OSB tai sopiva lastulevy. Nauran aina kun minun täytyy ruuvata jotain. OSBn hinta on unohtunut jo 100 vuotta sitten...
Ehkä ei ole hullumpi ajatus koettaa laittaa OSB kuitenkin. Mikä on kohtuullinen hinta juoksumetriä kohden seinälle sellaisesta?
MathiasS MathiasS sanoi:
2. vedä kaikki putket, joita et ole vielä vetänyt, verkostoon, kameroihin, valmistele langallista hälytystä varten, liiketunnistimia automaattiseen päälle/pois lampuille jne.
Tätä olen etupäässä yrittänyt järjestää.

BirgitS
H Humsipums sanoi:
Anteeksi, piti olla suihkosyvennys. Lähetin vahingossa ennen kuin tarkistin kunnolla.
Sinun ei tarvitse pyytää anteeksi :) on helppo tehdä kirjoitusvirheitä, eikä niitä aina ole helppo huomata.

Sovita syvennyksen leveys sopimaan runkotolppien väliin helpointa (halvinta) rakennustapaa varten. Huomaa, että ääneneristys on huonompi, koska syvennyksen takana tuskin on eristettä.

Voisi olla tyylikästä, jos syvennyksen pohjan korkeus olisi sama kuin suihkusekoittimen korkeus. Sille on olemassa standardikorkeus, mutta en muista mikä se on.

Valaistus syvennyksessä?

H Humsipums sanoi:
Ehkä ei ole huono idea yrittää saada OSB paikalleen. Mikä olisi kohtuullinen hinta juoksumetriä seinää kohden sellaiselle?
Se ei ole huono idea.

Levyistä on tullut kalliita. 250 spänn kappale tai niin, jos menen Hornbachiin ja ostan monta. Sitten työt siihen päälle. Tuskin uskallan arvata, mikä on kaavahinta. 350 spänn metri?

P
H Humsipums sanoi:
Ehkä ei ole huono idea yrittää saada OSB sinne kuitenkin. Mikä on kohtuullinen hinta per juoksumetri seinälle sellaiselle?

Tätä olen ensisijaisesti yrittänyt järjestää.
Ottaisin 450kr/m sisäänkannolle, asennukselle mukaan lukien reikien tekeminen putkille ja sähkölle sekä ikkunoille ja oville osb:n asennusta varten.

BirgitS BirgitS sanoi:
Sinun ei tarvitse pyytää anteeksi :) on niin helppoa tehdä kirjoitusvirheitä ja ei aina ole helppoa huomata niitä.

Säädä syvennyksen leveys niin, että se sopii koolinkien väliin helpoimman (halvimman) rakenteen saamiseksi. Huomaa, että syvennyksessä on huonompi äänieristys, koska sen takana ei ole mitään eristystä.

Voi olla tyylikästä säätää syvennyksen pohjan korkeus niin, että se on samalla korkeudella kuin suihkusekoitin. Siihen on standardikorkeus, mutta en muista mikä se on.

Valaisu syvennyksessä?
Kyllä! Ajattelin suurin piirtein niin. Tulen asentamaan 2 spottia kytkettynä Plejdiin niihin. :)

MathiasS MathiasS sanoi:
Ei ole hullua.

Levyistä on tullut kalliita. 250 euroa kappale tai niin, jos menen Hornbachiin ja ostan paljon. Sitten työtä siihen päälle. Tuskin uskallan arvata mitä sabluuna maksaa. 350 euroa metriltä?
Siitä tulee melko kallista! Mitkä ovat OSB:n edut äänenvaimennuksen ja tavaroiden helpomman ripustamisen lisäksi?

Asioiden helpompi ripustaminen on kullanarvoista. Erityisesti raskaat esineet, kuten TV tai hylly, voi kiinnittää mihin tahansa. Mutta myös kevyempiä esineitä, kuten taulun, voit ripustaa ohuella naulalla, jolloin taulua siirtäessä seinään jää vain minimaalinen reikä sen sijaan, että siellä olisi paljon molly-tulppia, jotka näyttävät kaikkialla kiinnitetyiltä yksikolikkoina.

Lisäksi seinät muuttuvat jäykemmiksi ja paremmin äänieristetyksi. Koko talo tuntuu enemmän oikealta talolta sen sijaan, että se olisi leikkimökki kartonki-seinillä.

Edit: Se ei siis ole mitään lisäksi mitä kirjoitat, mutta voitto ja tunne ovat paljon suuremmat kuin uskotkaan.

• Tykkään
useless ja 1 muu
  • Laddar…
H Humsipums sanoi:
Se tulee melko kalliiksi! Mitkä ovat OSB:n edut paitsi äänieristys ja helpompi ripustaa asioita?
Ei muita etuja kuin että voi ripustaa asioita. Kannattaa joka euro.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.