Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
ccx: Tuli juuri mieleen. Jos teen multicutin aivan lattiasokkelin kohdalle kummallakin puolella, saan 10 mm liikkumavaraa enkä tarvitse säätää itse seinän kanssa ollenkaan. Pelkkää voittoa 😀
Dynamobonka: [citat] Kiitos paljon palautteesta! Ja kuulostaa fiksulta. En tiennyt, että on olemassa valmisseosta. Meillä oli tänään täällä muutama rakennusmies eri asiassa, mutta kuuntelimme heidän ajatuksiaan. He sanoivat, että kipsirappaus ehdottomasti toimii, mutta että kokeneenkin maalarin pitäisi käyttää siihen paljon aikaa saadakseen sen hyväksi. Yksi vaihtoehto, joka on tullut esiin,
jonaserik: Ristissä kulmassa kulma kasvaa pitääkseen vastaa tuuli/aallot heijausta, joka muodostuu kellukkeelle rannassa. Muuten ei ole eroa keikkumisessa, kun astutte sen päälle. Mielellään enemmän pohjaputkia nokeen, jos mahdollista.
gryden: [citat] Kyllä, se on betonilaatta, mutta kellari ei mene alle. En ole ajatellut, että se voisi olla potentiaalinen ongelma. Alueella on monia muita saman tyyppisiä taloja, jotka ovat jo rakentaneet kuistin samalla tavalla kuin minä suunnittelen. Luulen, että kukaan heistä ei ole tehnyt mitään perustukselle. Mutta se on tutkimisen arvoinen asia.
StarkK: [citat] Kiitos, tarkistan sen. Aivan kuten sinulle, nyt kun olimme talossa viikonloppuna, lämmitimme, nostimme huonelämpötilan jne. - tilanne parani selvästi. Ei hajutonta, mutta parempi eikä verrattavissa siihen, miten oli ennen suurta korjausta.
Danne213: Liima toimii, mutta olisin varmaan valinnut pellistä tehdyn kourun. Toinen vaihtoehto on kaksipuoleinen teippi.
Hep: Jos sinulla on kuva siitä, miltä se näytti ennen purkamista, tai ostohetkestä, niin siitä voi ehkä nähdä, onko se alkuperäinen vai myöhempi.
fribygg: [citat] Silloin 10mm harjateräs voisi ehkä riittää
pacman42: Poraa rungon ja kiinnitä kiinnikkeet ruuveilla. Aseta teräslanka kiinnikkeiden väliin.
Mats-S: [citat] Ei, on olemassa vaihtoehto :) Tee kaksinkertainen kerros OSB/lastulevyä. Liimaa ne yhteen rakennusliimalla niin, että saat mahdollisimman suuren päällekkäisyyden levyjen välillä. Lopulta sinulla on 1 levy, johon voit liimata kaikki peilit, jos se on haluamasi? Sitten liimaat peilit kiinni rakennusliimalla ja tässäkin varmistat, että ne menevät päällekkäin levyjen saumojen
JohanLun: [citat] En ottaisi riskiä. On suuri mahdollisuus, että tulee hometta. Aseta pressu ilmavasti ylle, jotta se kuivuu.
Niklas_Syl: [citat] Kiitos! Tukipylväisseinä jää jäljelle. Aion rakentaa lipastoja sen seinän ulkopuolelle ja pitää kissantuulen kuten se on.
ByggareBobbyMcgee: Suuret kiitokset vastauksesta! Epäilen, että suurin osa ongelmasta johtuu halvasta fixausta, jonka ostin. Huomasin, että parasta ennen -päiväys oli vanhentunut. Koska fixaauksella on yleensä aika pitkä säilyvyysaika, arvelen, että pussit ovat lojuneet ja keränneet pölyä pitkään... olen käyttänyt pohjustetta samalle alustalle kerran aiemmin, joten se on hyvä. Noin kolme
Skogsmusen: Tein näin. [bild] Käytin yläjyrsin, liimaa saumoihin ja sitten ne kiristetään yhteen alapuolelta näillä. [bild]
Kowarts: Sekoita keitetty pellavaöljy ja balsamitärpättiini suunnilleen yhtä suuriin osiin ja maalaa savupiipun runko sillä kun olette täyttäneet saumat.
Störstmjölken: [citat] Tec7 esim. voidaan valmistajan mukaan jäädyttää ja sulattaa useita kertoja ilman, että menetetään ominaisuuksia, joten ehdottomasti se onnistuu. Se, pidentääkö se päivämäärää, jätän sanomatta.
Tompafix: [citat] On olemassa putkijalkalistoja, mutta useimmat ovat muovista. Jos sinulla on vanhat jäljellä, voisit sahata 95 mm oikeaan mittaan, jotta ne vastaavat 87 mm. Mikä mitoitus putkilla on?
Mjärn: Aion rakentaa samanlaisia hyllyjä kuin nämä. Ne näyttävät olevan hieman paksummasta materiaalista. Mistä sellaista voi ostaa? Ja mitä materiaalia se on?
jamaica: Toinen kysymys, joka tuli mieleeni nyt. Minkä tyyppinen ruuvi & mikä tiheys minun pitäisi valita?
surris: [citat] Kuulostaa järkevältä. Joku ulkokäyttöön tarkoitettu tiivistemassa.
hfkdkfvmsd: Onko hyvä, jos tuulensuojalevyllä on kulma, jotta ilma johdetaan eteenpäin ilmarakoa kohti paremman ilmanvaihdon saavuttamiseksi... vai voiko se seistä suoraan lattiaa vasten ja pystysuoraan ylöspäin (punainen) ja sitten liittyä ilmarakoon (vihreä)? eristys (keltainen). [bild]
Christoffer Stenmark: On ongelma, jota en oikein tiedä, miten/voidaanko se ratkaista, kun minun pitää asentaa kattolistoja vinokattoon ja katon taitoskohta ei ole suorassa. Ymmärrän, että minun täytyy tehdä jonkinlainen erikoisratkaisu kulmassa ylivaihdoksessa, mutta miten?
JH86: [citat] Joo, se on allmogelist. Ainakin samaa tyyppiä. Mutta kupera osa on paljon korkeampi kuin tavallinen allmogelist.
August.E: [citat] Olisin valinnut 10 mm osb/lastulevyn + 13 mm kipsilevyn. Huomattavasti halvempaa kuin 15 mm osb ja remonttikipsilevy, joka on sekä kallis että herkkä.
Testarn: Hmmm... luin aiemman viestini läpi ja tajuan, että minulla on vaikeuksia lyhyiden ja ytimekkäiden vastausten kanssa, kuten "osta valmiit vang-palat ja ruuvaa ne kiinni"... vaikka se voisi olla tarpeeksi hyvä. 🙂 Kiva että olet löytänyt jotain, mikä toimii ja olet tyytyväinen. (Kielipoliisina en voi olla... Portaikon sivukappaletta kutsutaan vangiksi, ei vagniksi. 😁) Toivottavasti