Hei!
Minä ja mieheni olemme ostaneet vuonna 1920 rakennetun hirsitalon, jota olemme nyt kunnostamassa. Yhden lasten huoneessa asennamme parhaillaan OSB-levyjä, joiden päälle laitamme myöhemmin kipsiä (9mm). Oven yläpuolelle on nyt tullut rako, emmekä oikein tiedä, miten jatkamme. Seinässä ei ole koolauksia, vaan kiinnitämme OSB-levyn suoraan hirsitaloon. Huoneessa on myös osa savupiippua, jonka peitämme OSB-levyllä, mutta meillä on vaikeuksia saada ruuvit kiinnittymään savupiippuun. Olemme käyttäneet betonitulppia, mutta ne eivät kiinnity.
Vinkkejä otetaan kiitollisesti vastaan.

• OSB-levy osittain asennettuna oviaukkoon, yläosassa näkyvä rako. Tausta puupintaa ja kipsilevyä. Rakenteilla oleva seinä.
J
E Eva Lundberg1 sanoi:
Hei!
Minä ja mieheni olemme ostaneet 1920-luvulta peräisin olevan hirsitalon, jota olemme parhaillaan kunnostamassa. Lastenhuoneessa asennamme tällä hetkellä OSB-levyjä, joiden päälle laitamme kipsilevyä (9 mm). Oven yläpuolelle on nyt tullut rako, emmekä ole varmoja, miten jatkamme. Seinät eivät ole rankarakenteisia vaan kiinnitämme OSB-levyn suoraan hirsirakennukseen. Huoneessa on myös osa savupiippua, jonka peitämme OSB-levyllä, mutta meillä on vaikeuksia saada ruuvit kiinnittymään savupiippuun. Olemme käyttäneet betonitulppia, mutta se ei kiinnity.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Vanhoissa taloissa on usein helpompaa asettaa joustavampi levy, levittää savea, rapata tai pingottaa paperilla seiniä, koska ne eivät usein ole täysin suoria.

Muuten tarvitsee pitkän vatupassin ja laittaa väliin, mihin jää aukko.

On kuitenkin riski, että talo liikkuu ja se halkeaa.

Joten takaisin perusvinkkiin, joustavampaa materiaalia.

Tämän sanottuani ja koska pidän rakennusten hoidosta, olen itse laittanut kipsiä joihinkin seiniin, joissa olen rakentanut rungon sähköjen vetämistä varten taakse... vuonna 1909 rakennetussa pystylauta-talossa...

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
J
Muuten, jos aiotte tulevaisuudessa polttaa savupiipussa, on sopimatonta laittaa osb:ta sinne. Mieluiten ei pitäisi rakentaa ollenkaan, jos niin tehdään, sen pitäisi olla palamatonta...

• Tykkään
tensiden
  • Laddar…
Salaus alle, voit esimerkiksi käyttää brädbit, osb tai masonit.

Suosittelen tavallista standardigips, renoveringsgips on paljon vaikeampi tasoittaa siististi.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.