Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
13th Marine: On tärkeää, että salaojitus pystyy hoitamaan kaiken ja että vesi voi valua pois. Siitä johtuu kysymykseni, oliko salaojassa vettä.
Timmermannen77: Tein työn, jossa asiakas halusi pitää masoniitin paikallaan, se oli täysin kuiva, ei kosteushaittoja. Vain pölyinen, kattolautojen cc etäisyys oli oikein. Joten se oli erittäin kustannustehokasta asiakkaalle. Tietysti uudet peltiosat kaikkialla. Kangas käytetään hyvin usein kokoonpanohalleissa, etuna on, että sillä katetaan katot nopeasti.
Anonymiserad 405730: [citat] Sinun ei tarvitse rapata pintaa, mutta ei ole koskaan väärin täyttää saumojen väliä kiven vahvistamiseksi ja vedon välttämiseksi, jos se nyt on ongelma. Poista kaikki irtonainen laasti ja täytä taas muuraukset niin, että siitä tulee hyvä 😊
PG Lindgren: [citat] Kiitos! Puhuin maalarikaverin kanssa, joka sanoi melkein täsmälleen samaa kuin sinä. VP-putki menee kattorasialle 150 cm päähän, mutta fiksu ajatus merkitä se 🙏
axxa: Niille, jotka ovat kiinnostuneita, kävin katsomassa ”timmerstommen” Trosassa, joka oli myynnissä Blocketissa, mutta ne tukit/palkit olivat joko liian lyhyitä tai lahonneita… Kävin myös Beijerissä katsomassa sparrarna, jotka olivat odottamattoman hienoja - karkeasahattuja luonnollisilla halkeamilla. Ne saavat olla nämä. Kiitokset vinkeistä!
SenStart: Hei, olen muurannut umpeen kellari-ikkunan, koska se oli rikki ja tulee olemaan terassin alla. Mietin, kun aion rappata sisäpuolelta, kun rappausta on noin 15 cm, olin ajatellut sijoittaa solumuovin leka-harkkojen ja rappauksen väliin (katso kuva) täytteeksi, mutta onko tämä vain tyhmä ajatus? Onko parempi rapata useammassa erässä sen sijaan?
Anonymiserad 405730: [citat] Kipsilaasti toimii, mutta se muuttuu homogeenisemmaksi perinteisellä rappauksella, jota hänellä on seinän muissa osissa, jos vauriot olisivat olleet pienempiä, olisin myös käyttänyt kipsilaastia😊 Matalansa kos C-laasti on mitä tarvitaan kevytbetonia vasten, jos valitaan rappauslaastia sisätiloissa..
Totte_S: Samaa mieltä, että puuportaat voivat muuttua todella liukkaiksi, olin lähellä murtumaa aamulla. Mielestäni workingclasshgero:n ratkaisu on loistava, harkitsen sitä itsekin. Muuten olemme käyttäneet räsymattoa tai kanaverkkoa. Uskon, että rappausverkko voisi olla järkevämpi kuin kanaverkko. Täytyy miettiä, haluaako ympärivuotisen ratkaisun vai onko valmis laittamaan talvirenkaat
petterovski: [citat] [citat] Tuet ovat laskentaraportissa useille kuormituskombinaatioille. En tiedä mitä merkinnät raportissa tarkoittavat, mutta suurin on "LK K Max". 11152 + 21612 + 11179 = 43943 N Jos poistat keskimmäisen pilarin, tämä jakautuu periaatteessa tasaisesti kahdelle jäljelle jäävälle pilarille: 43943 / 2 = 21972 N = 21,98 kN per pilari.
Mazen: Minulla on tämä ratkaisu miinus neljäs lista hallissani, kun poistin seinän, joka jätti reiän kattoon .. [bild]
Bo arnold: Luulen, että se näyttää maalatulta lastutapetilta, siinä tapauksessa vain maalattu paperi. Voitko nähdä saumoja siinä, voi olla vaikeaa, jos se on maalattu useita kertoja, erittäin yleistä 60-70-lukujen kipsikatoissa.
Hybro: Poista saumat (uunin sisällä) 1-2 cm syvälle. Kastele kunnolla useaan otteeseen. Saumaa tavallisella laastilla. Yleensä heitän melko löysää laastia saumoihin, silloin se kiinnittyy kunnolla tiileen. Pyyhi saumat kostealla liinalla ennen kuin ne ovat täysin kovettuneet. Anna olla, mieluiten kuukauden ennen kuin alat polttaa, jos aiot polttaa. Jos niin, aloita vain pienillä tulilla. Jos
kniv: Mitä aiot laittaa laatikoihin? Joitakin yksittäisiä, ei niin painavia tavaroita - liima ja dyckert riittävät hyvin. Tee se mikä on nopeinta ja helpointa.
Nygge72: Kuinka vaikeaa on muuttaa samanlaista rakennetta harjakatoksi, jossa on pienempi kaltevuus? Mietin, lisääntyykö vai väheneekö rakenteen kuorma harjakaton kanssa? [bild]
useless: [citat] Kyllä, formaldehydi on erittäin syöpää aiheuttava. Toisaalta ei ehkä tarvitse olla niin huolissaan eristeestä, joka on 40 vuotta vanha ja josta suurin osa haihtuvasta formaldehydistä on jo haihtunut.
Pappa1986: 300 kpl tuijia on tilattu paikallisesta taimitarhasta. 100-120 cm. Huomasin, että monet netissä olevat ovat epäluotettavia ja niillä on todella huonoja arvosteluja. 100 €/kpl + multa noin 3-4000 + paljon tunteja käsin kaivamista, mutta täytyy aloittaa ajoissa, toimitus tapahtuu vasta huhtikuussa. Yksityisyyssuojaksi tilaamme 2 ×25 m visa xl:stä hintaan 1000 € ja laitamme
fribygg: On parempi, nopeampi ja halvempi ajaa pahimmat epätasaisuudet sähköhöylällä ja laittaa tavallista standardikipsiä.
BirgitS: Kysymykseen 1 ei voi vastata, koska on mahdotonta tietää, onko seinä ylimitotettu vai ei.
knoen: [citat] Se on sisäpuolella maanpinnan yläpuolella, joten ajatukseni oli käyttää c-rapattu, mutta se voi olla väärin, onhan olemassa kc-rapattu muurauslaasti, ehkä se on parempi?
JDA: Näin tein eilen ja se onnistui hyvin. Käytä olemassa olevia gängor putkissa? [bild] [bild] En ole aivan varma, ymmärränkö, mitä tarkoitat poraamalla suoraan putkiin, jos ne eivät kuitenkaan ole tavoitettavissa alhaalta. Todennäköisesti ne menevät johonkin suuntaan lattiassa. Ellet halua kuparia puhtaasti esteettisistä syistä, olisin jättänyt sen pois ja ehkä tyytynyt gängaamaan
Massito: Ok! Siinä tapauksessa seuraan suosituksianne ja lisään syvyyttä. Sen pitäisi olla vain väliaikainen seinä, mutta sen on silti oltava vakaa.
Testarn: On syy sille, miksi valmiit säleiköt maksavat. Tarvitset kalustekuivaa puutavaraa, jonka höyläät haluttuun mittaan sen jälkeen, kun olet antanut sen olla kotona ja akklimatisoitua muutaman viikon. Puulaji riippuu siitä, millaisia vaatimuksia sinulla on ulkonäön suhteen, mutta se riippuu myös siitä, mitä voit löytää kyseisissä pituuksissa. Voi olla mäntyä, tammea, ehkä saarnia
bo-ca: [citat] Hei, olen yrittänyt ruuvata ilman tulppaa. Muissa talon seinissä se yleensä toimii hyvin, mutta tässä se on huokoista. Ok, kokeilen tulpalla, niin katsotaan! Seinä on noin 15 cm leveä/paksu.
Krillehus: [citat] Aioin ripustaa tv:n seinälle. Kattoon voin varmaan porata ilman riskiä Ajattelin lähinnä niin, että ei tule mitään häiritsevää lattian kanssa.
Harry89: Hei. Haluan puhdistaa takkahuoneen yläkerrassa saadakseni sileän pinnan. Tällä hetkellä se näyttää rumalta edellisestä työstä. Mitä materiaalia minun pitäisi käyttää? Se on minulle hämmentävää, koska olen Englannista ja ruotsini on parhaimmillaankin keskinkertaista, joten eron ymmärtäminen kitin/cementin/kipsin/laastin välillä voi olla hämmentävää!! Savupiippua
droopy: [citat] Katsoin keittiön ovea.. siinä lukee A30 (pitäisi kestää tulipaloa 30 minuuttia). On myös palopelti keittiön liesituulettimessa, joka sulkee sen 85-90 asteessa sulakkeella. Uskon, että useimmat sisäovet kestävät A15 ja monet A30. A60 vaatii hieman vahvempia tarvikkeita..
Perssa88: [citat] Hei, Olen samassa tilanteessa kuin te muutama vuosi sitten. Mitä laastia käytitte ja onko se toiminut hyvin? Olen myös tutkinut Weber dry renovationia kalkkilaastin sijaan, mutta siitä ei vaikuta olevan paljon tietoa. Kiitollinen vastauksesta 😊