Aion rakentaa sisäänkäynnin portaat puusta. Haittapuolena on, että talvella puuportaat voivat olla erittäin liukkaat. Onko olemassa hyvää tapaa korjata tämä? Suolata? Hiekottaa? Minulla oli ajatus laittaa matto portaille, mutta silloin minun on tiedettävä, millainen matto, jotta voin rakentaa portaat alemmaksi niin, ettei ovi osu mattoon, kun sen avaa. Kuinka te olisitte tehneet?

• Puiset portaat talon sisäänkäynnille.
Minulla on terassi ulko-ovelleni asti - marraskuusta maaliskuuhun asetan kävelyreitin napsautettavilla muovilevyillä. Helppo pitää jää/lumi pois, mutta saattaa tarvita joskus vähän soraa.

Kuvassa on klikattava muovilevy, jossa on koristeellinen kuvio. Levyä käytetään ulkona kulkureittinä talvella. Kuvassa on klikattava muovilevy, jossa on koristeellinen kuvio. Levyä käytetään ulkona kulkureittinä talvella.

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
Minulla on puuportaat. Pyyhin lumen pois, kun sitä tulee. En ole koskaan huomannut, että ne muuttuisivat liukkaiksi.

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
Joacimz Joacimz sanoi:
Minulla on puuportaat. Lakaisen ne, kun tulee lunta. En ole koskaan huomannut niiden muuttuvan liukkaiksi.
Minulla on terassi ja se on pelkkä liukukaruselli talvella, joten ajattelin, että portaat olisivat samanlaisia.

haha5810 haha5810 sanoi:
Minulla on terassi ulko-ovelleni asti - marraskuusta maaliskuuhun laitan kulkuväylän napsautettavilla muovilaatoilla. Helppo pitää jää/lumi poissa, mutta joskus tarvitaan hieman soraa.

[kuva][kuva]
Hyvä idea!

P
Muovi on varmasti liukkaampaa kuin puu lumella ja pakkasella.

• Tykkään
Nilstyko
  • Laddar…
Unikt namn
En ole kokenut ongelmaa puuportaiden kanssa. Pitää vain poistaa lumi.

Jos antaa muodostua jääkalikan, on hackor som är bra anpassade näiden poistamiseen.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn sanoi:
En ole kokenut ongelmaa puutikkaiden kanssa. Lumihan pitää vain poistaa.

Jos antaa jääkerroksen muodostua, on olemassa piikkejä, jotka ovat hyvin soveltuvia poistamaan niitä.
Mutta minun terassillani ei ole jäätä, vain puuta. Ja se on liukas kuin piru.

M Förstagångsköparen sanoi:
Minulla on terassi ja se on todellinen liukumarata talvella, joten ajattelin, että portaat ovat samanlaiset.
Minulla on myös kaksi puukantta, en myöskään koe niitä liukkaiksi. Toista aurailen silloin tällöin, mutta en toista. Mahdollisesti siitä voi tulla liukas, kun lumi sulaa ja vesi ei pääse valumaan pois ennen kuin se jäätyy. Kuitenkaan en ole kokenut tätä niinä vuosina, kun olen ne omistanut.

Tärkeintä on pitää terassi puhtaana. Kun siihen alkaa kasvaa levää ja kerääntyy erilaista pinttynyttä likaa, siitä tulee liukas kastuessaan. Mene ulos ja hankaa kunnon juuriharjalla, kun se alkaa tuntua liukkaalta, on minun neuvoni! Riippumatta siitä, aiotko laittaa maton vai et, sinun tulisi silti jättää muutama senttimetri vapaaksi oven kohdalla, jotta se ei ota kiinni, kun oven ulkopuolella on tallattua lunta!

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
😋 Minulla on vanha itämainen galleriamatto, joka suojaa puukantta lumiselta ja liukkaalta. Lisäksi puu suojataan brodeilta.

• Tykkään
TheBigCheese ja 1 muu
  • Laddar…
Totte_S
Samaa mieltä, että puuportaat voivat muuttua todella liukkaiksi, olin lähellä murtumaa aamulla. Mielestäni workingclasshgero:n ratkaisu on loistava, harkitsen sitä itsekin.
Muuten olemme käyttäneet räsymattoa tai kanaverkkoa. Uskon, että rappausverkko voisi olla järkevämpi kuin kanaverkko.
Täytyy miettiä, haluaako ympärivuotisen ratkaisun vai onko valmis laittamaan talvirenkaat myös sisäänkäynnille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.