Minulla on ulkoseinän sisäpuolinen osa, josta rappaus on osittain irronnut ja haluaisin korjata sen.
Talo on rakennettu vuonna 1947, ja mietin, mikä rappauslaasti olisi sopiva käyttää, jotta voin tasoittaa sen olemassa olevan pinnan mukaiseksi?

• Sisäseinä, jossa rappaus on osittain irronnut. Näkyvissä on halkeamia. Puurakenteet reunustavat rapattua aluetta.
  • Harmaa, osin rapistunut sisäseinä, josta rappaus on irronnut. Alareunassa vaalea styroksi ja puinen lista.
P
K knoen sanoi:
Minulla on maanpinnan yläpuolinen sisäseinä, jossa rappaus on osittain irronnut ja haluaisin korjata sen.
Talo on rakennettu vuonna 1947 ja mietin, mikä rappauslaasti on sopiva käyttää, jotta voin tasoittaa sen olemassa olevaan?
Onko se kevytbetonia siporex, sinertävä vaihtoehto itse kiven alla rappauksen?

Rejäl sanoi:
Onko se lättbetong siporex sinertävä variantti itse kivi rappauksen alla?
En tiedä tarkkaan, mutta luulen ehkä se on sinibetoni🤔

D
K knoen sanoi:
En tiedä tarkalleen, mutta ehkä uskon sinibetonin🤔
Työnnä veitsi siihen, jos se on pehmeää, se on kevytbetonia.

B
Näyttää siltä kuin kyseessä olisi jonkinlainen kaasubetoni/kevytbetoni/sinibeton. Silloin käytetään yleensä matala-alkalista rappausta.

Olen rappannut vain betoni/leca yms., joten minulla ei ole suurempaa tietoa matala-alkalisista tuotteista.

Weberin tai Finjan verkkosivut antavat varmasti hyviä vastauksia, kun tiedät, mikä alusta on kyseessä. Lue heidän järjestelmänsä ja rakenne-ehdotuksensa on minun vinkkini.

B BSOD sanoi:
Näyttää siltä kuin kyseessä olisi jonkinlainen kevytbetoni. Tavallisesti käytetään silloin alhaisen alkalipitoisuuden rappausta.

Olen vain rappannut betonia/leca yms., joten minulla ei ole laajaa ymmärrystä alhaisen alkalipitoisuuden tuotteista.

Weberin tai Finjan kotisivut antavat varmasti hyviä vastauksia kun tiedät, mikä on pohjamateriaali. Lue heidän järjestelmä- ja rakennusehdotuksia, se on minun vinkkini.
Se on sisäpuolella maanpinnan yläpuolella, joten ajatukseni oli käyttää c-rapattu, mutta se voi olla väärin, onhan olemassa kc-rapattu muurauslaasti, ehkä se on parempi?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.