Joo, aika toiselle asbestikierrokselle. Olen lukenut hieman USA:ssa käytetyistä popcorn-ceiling-katoista, joihin usein sekoitettiin asbestia. Minulla on useita erilaisia struktuurikatoja talossani vuodelta 64. Useimmat katoista näyttävät rakeisilta, mutta yksi katoista on hieman erilaisen näköinen, hyvin samanlainen kuin nämä popcorn-katot. Onko täällä ketään, joka olisi törmännyt asbestiin struktuurikatossa/maalissa Ruotsissa? Tai onko täällä maalaria, joka voisi neuvoa minua siitä, millaisesta rakenteesta voi olla kyse? Näyttääkö se vähän siltä kuin lastu/kuitu tai miten? Kiitos etukäteen!

• Rakenteellinen katto, jossa on karkeaa ja kuitumaista pintaa; mahdollinen asbestin esiintyminen tutkitaan.
  • Katto, jossa on popcorn-rakenne, joka voi sisältää asbestia, kuvattu 1964 rakennuksen sisäkatto. Tekstuuri muistuttaa kuituja.
  • Epätasainen katon pinta, muistuttaa popcorn-kattoa. Rakenteessa näkyy kuitu- tai lastumaisia piirteitä.
BirgitS
60-luvun taloissa esiintyy usein eternit-levyjä palosuojana pannuhuoneiden seinissä ja katoissa, muuten se ei ollut normaalia. Toisissa paikoissa se ei ollut yleistä.

On helppo lähettää näyte analysoitavaksi, jos haluaa varmistua asiasta.

• Tykkään
Ebbe Eriksson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
60-luvun taloissa esiintyy usein eterniittilevyjä palosuoja-aineena seinillä ja katoilla pannuhuoneissa, muuten se ei ollut normaalia. Muualla se ei ollut yleistä.

On helppoa lähettää näyte analysoitavaksi, jos haluaa olla varma.
Ymmärrän, että näyte on ainoa varma tapa, jos haluaa tietää varmasti, mietin vain, onko joku törmännyt siihen? En aio koskea kattoon juuri nyt, joten näytteenotto saa odottaa siihen päivään, kun minun täytyy ruuvata siihen uudestaan.

Luulen, että se näyttää maalatulta lastutapetilta, siinä tapauksessa vain maalattu paperi. Voitko nähdä saumoja siinä, voi olla vaikeaa, jos se on maalattu useita kertoja, erittäin yleistä 60-70-lukujen kipsikatoissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.