Aion rakentaa parven näkyvillä palkeilla (ei siis koolauksilla). Mielellään antiikkisia palkeita, jotta ne sopivat yhteen talon muiden näkyvien kattopalkkien kanssa (katso kuva), mutta kun Blocketissa ja Facebook Marketplacessa etsiminen ei ole tuottanut tulosta, olen alkanut googlata sahoja (ja lautatarhoja) Tukholman alueella, jotka voisivat sahata noin 150x150x4500 palkeita. Mutta en löydä mitään! Löydän useita sahoja sekä pohjoisesta että etelästä, mutta ei mitään kohtuullisen matkan päästä Tukholmasta. Ehdotuksia? Vinkkejä?
Vanha, puinen katto palkkien kanssa.

Karrock
Tex Beijer Bygg myy palkki/Sparre vastasahattuna. Se on luultavasti tilaustuote, mutta ei ole ongelma saada kotiin.

Muussa tapauksessa ajelkaa maaseudulla, löytäkää kallellaan oleva navetta ja kysykää, voitteko tehdä tarjouksen jostain palkista.

Edit: paikalliset rakennussuojelukaupat tai kirvesmiehet voivat myös antaa vinkkejä.

• Tykkään
axxa
  • Laddar…
Rista såg Gagnefissä olen ostanut (jossain vaiheessa vuosisadan vaihteen tienoilla....)

• Tykkään
axxa
  • Laddar…
Luulen, että se on sellaista, mitä on vähän kaikkialla maassa, mutta kukaan ei mainosta.
Laita ostoilmoitus, sen pitäisi kannustaa jotakuta harkitsemaan noiden yksittäisten oudohkojen parrujen myymistä sopivan hyvin käytetyssä kunnossa sen sijaan, että tekisi niistä polttopuita. Muutenhan on myös hyvä olla muutama sellainen parru ylimääräisenä, jos on vanha maatila, juuri siksi että vastaavan uuden puutavaran saaminen on vaikeaa ja kallista.
Se voi kuitenkin kestää hieman aikaa ennen kuin saat vastauksen.

Toisaalta uudelleen rakennetut depoot ovat mahdollisuus, tai ehkä purkuyritykset...

• Tykkään
axxa
  • Laddar…
Karrock Karrock sanoi:
Esimerkiksi Beijer Bygg myy palkkia/tukipalkkia tuoretta. Se on luultavasti tilaustuote, mutta ei ole ongelma saada kotiin.

Muuten aja ympäri maaseutua, löydä vino navetta ja kysy, voitko tehdä tarjouksen jostakin palkista.

Edit: paikalliset rakennusperinnekaupat tai kirvesmiehet voivat varmasti antaa vinkkejä myös.
Kiitos, muistan nähneeni juuri niitä Beijerillä, ja ne voivat olla kolmas vaihtoehto, jos en löydä jotain muuta, joka muistuttaa enemmän vanhoja palkkeja "raakareunalla". Tarkistaa rakennusperinnekaupasta kuulostaa erinomaiselta idealta!

R Ring sanoi:
Ostin Rista sahan Gagnefissa (jossain 1900-luvun vaihteessa....)
Luulen, että se oli yksi sahoista, jotka löysin Googlen avulla, mutta Gagnef ei ole "riittävän lähellä Tukholmaa" minulle. :-)

• Haha
Ring
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sanoi:
Luulen, että sellaista löytyy vähän kaikkialta maaseudulla, mutta kukaan ei mainosta.
Laita ilmoitus ostosta, sen pitäisi kannustaa jotakuta miettimään niiden yksittäisten epätavallisten parrujen myyntiä sopivasti käytetyssä kunnossa sen sijaan, että tekee niistä polttopuita. Muuten on myös hyvä olla muutama ylimääräinen parru, jos omistaa vanhan tilan, juuri siksi että vastaavan uuden puutavaran saaminen on vaikeaa ja kallista.
Saattaa kuitenkin kestää jonkin aikaa ennen kuin saat vastauksen.

Muuten myös kierrätyskeskukset tai ehkä purkuyritykset ovat mahdollisuus...
Kierrätyskeskus - mahtavaa, nyt voin taas googlata! :-)

• Tykkään
Oldboy
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Tässä sinulle niin pärjäät:

[linkki]
Haha, näin myös tuon ilmoituksen - ensimmäinen ajatus oli, että olisi aikamoinen työ purkaa katto päästäkseen käsiksi johonkin hyödylliseen, mutta ehkä kannattaa silti tarkistaa - voihan olla, että joku muu on jo tehnyt sen työn! …ja kohtuullisen matkan päässä kotoa…

Niille, jotka ovat kiinnostuneita, kävin katsomassa ”timmerstommen” Trosassa, joka oli myynnissä Blocketissa, mutta ne tukit/palkit olivat joko liian lyhyitä tai lahonneita…
Kävin myös Beijerissä katsomassa sparrarna, jotka olivat odottamattoman hienoja - karkeasahattuja luonnollisilla halkeamilla. Ne saavat olla nämä. Kiitokset vinkeistä!

• Tykkään
Peter #11 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.