Moi, revitty seinä muutama päivä sitten ja silloin tuli vähän vahinkoa olemassa oleviin seiniin. Onko joku, joka tietää, mikä materiaali on parasta käyttää tässä tilanteessa. Pitääkö minun ehkä myös vahvistaa nurkkaa jollain teräspuikoilla tai verkolla, kun osa kevytbetoniharkoista putosi pois.

• Sisäseinä, josta on purettu osa, paljastaen vaurioita ja kevytsoraharkkoja, sekä sininen seinä ja vaalea ovi, ylhäällä puinen katto.
  • Revityssä seinässä on vaurioita, joissa näkyy paljastuneita kevytsoraharkkoja ja putkia. Seinänpinnasta puuttuu rappausta.
  • Vaalea seinä, jossa on halkeamia lähellä lattian rajaa. Osa kevytsoraharkosta on irronnut, ja reuna on vaurioitunut.
Putsibrukki C tai kipsilaasti.

Näyttää siltä, että se on sinibetoni, se säteilee gammasäteilyä ja päästää radonkaasua.

Olin harkinnut seinien purkamista ja uusien seinien rakentamista.

• Tykkään
Koppen73
  • Laddar…
BirgitS
Demmpa Demmpa sanoi:
Olin harkinnut purkaa seinät ja rakentaa uudet seinät.
Mutta silloin tulisi ensin selvittää, mikä on kantavaa vinon katon vuoksi.

• Tykkään
Koppen73
  • Laddar…
P
K Koppen73 sanoi:
Moikka, purin väliseinän muutama päivä sitten ja silloin tuli hieman vaurioita olemassa oleviin seiniin. Onko kenelläkään tietoa, mikä materiaali olisi parhainta käyttää tässä tilanteessa. Täytyykö minun mahdollisesti myös vahvistaa kulmaa jollain teräspinnoilla tai verkolla, kun osa kevytbetonilohkoista putosi.
Koska sinulla on kevytbetoni, tarvitset matala-alkalista C-laastia kuten tämä:

https://www.hornbach.se/p/putsbruk-c-finja-lagalkaliskt-25kg/6046269/

Laittaisin vähän rappausverkkoa kohtiin, joista puuttuu yli 20-30mm, ja rappaisin useissa kerroksissa.

Sen jälkeen voi käyttää kipsilaastia viimeiseen pinnalle, kun C-laasti on karkeaa, en olisi purkanut seiniä, koska uusien pystyttäminen on kallista ja vaatii paljon lisätyötä😊

• Tykkään
Koppen73
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Koska sinulla on kevytbetonia, sinun on käytettävä matala-alkalista C-laastia, kuten tämä:

[linkki]

Lisäisin vähän rappausverkkoa kohtiin, joissa puuttuu enemmän kuin 20-30 mm, jolloin voi rapata useissa kerroksissa.

Sen jälkeen voi käyttää kipsilaastia viimeistelyyn, koska C-laasti on karkea, enkä irrottaisi seiniä, koska uusien pystyttäminen on kallista ja vaatii paljon enemmän työtä😊
Kiitos paljon avusta!👍👍 yritän tätä huomenna ja katsotaan miten onnistuu.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Koska sinulla on kevytbetoni, tarvitset matala-alkalista C-laastia, kuten tämä:

[linkki]

Olisin laittanut hieman rappausverkkoa kohtiin, joissa puuttuu enemmän kuin 20-30 mm, jolloin voi rapata useampia kerroksia.

Sitten voi käyttää kipsilaastia viimeistelyyn, koska C-laasti on karkea, en olisi purkanut seiniä, koska se on kallista pystyttää uudet ja siinä on paljon lisätyötä😊
Olen korjannut paljon vaurioita jne. juuri kevytbetoniin tavallisella kipsilaastilla. Olet varmasti oikeassa, mutta minulle kipsilaasti on toiminut hyvin. Mitä C-laasti tekee paremmin tässä tapauksessa?

P
J Johan456 sanoi:
Olen korjannut paljon vaurioita jne. Kevytbetonissa tavallisella kipsilaastilla. Olet varmasti oikeassa, mutta minulle kipsilaasti on toiminut hyvin. Mitä C-laasti tekee tässä tapauksessa paremmin?
Kipsilaasti toimii, mutta se muuttuu homogeenisemmaksi perinteisellä rappauksella, jota hänellä on seinän muissa osissa, jos vauriot olisivat olleet pienempiä, olisin myös käyttänyt kipsilaastia😊

Matalansa kos C-laasti on mitä tarvitaan kevytbetonia vasten, jos valitaan rappauslaastia sisätiloissa..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.