Tomture61
useless useless sanoi:
Näin on rakennettu siitä lähtien, kun muovia alettiin käyttää 60-70-luvulla. Niin kauan kuin ruuvi pysyy paikallaan, se on täysin tiivis. Kun ruuvi otetaan pois, ei tapahdu mitään, koska 4 neliömillimetrin aukolla ei ole mitään vaikutusta, ellei sinulla ole jostain kummallisesta syystä erittäin suurta ylipainetta talossa.
Minulla ei ole FTX:ää talossa, minulla on FLVP. Eli en voi tasapainottaa talon alipaineen astetta.
Kun talo oli uusi, piti painaa kunnolla ulko-ovesta, jotta sen sai auki.
Ajan myötä sähköasennukset ja ikkunoiden/ovien tiivistyslistat ovat vanhentuneet.

Rakennussarjan avulla rakennettu autotallini on paljon paremmin suunniteltu kuin asuinrakennukseni.
Asennuskerros sähköliitäntöjä varten, OSB + kipsilevy, paneelit katolla, paremmin eristetty/suunniteltu ulkoseinien kulmissa.

Tomture61 Tomture61 sanoi:
Minulla ei ole FTX:ää talossa, minulla on FLVP. Eli en voi tasapainottaa alipainetta talossa. Kun talo oli uusi, piti painaa kunnolla ulko-ovea avataksesi sen. Ajan myötä sähköasennukset ja ikkunoiden/ovien tiivistelistat ovat vanhentuneet.
Toisin sanoen täysin riskitöntä porata muutama ruuvi seinään.

Tomture61
useless useless sanoi:
Toisin sanoen täysin riskitöntä ruuvata muutamia ruuveja seinään.
Poika arvaus, ehkä.

Nytt_användarnamn_2024_12 Nytt_användarnamn_2024_12 sanoi:
Yleinen sisäovi ei pysäytä savukaasuja, sellainen joka niin luulee, ei tiedä mitään rakentamisesta tai tulipaloista..
Katsoin keittiön ovea.. siinä lukee A30 (pitäisi kestää tulipaloa 30 minuuttia).
On myös palopelti keittiön liesituulettimessa, joka sulkee sen 85-90 asteessa sulakkeella.
Uskon, että useimmat sisäovet kestävät A15 ja monet A30. A60 vaatii hieman vahvempia tarvikkeita..

• Tykkään
&herr frej
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.