Mietin muuntaa eristämätön autotalli, joka on rakennettu kiviseinillä ja kattorakenne puusta, jossa peltikatto, asunnoksi!
Ja eristämätön betonilaatta!
Miten kävisi, jos seinät ja katto eristetään ruiskuttamalla polyuretaanieristettä? Toimiiko se myös lattiaan?
Miten käy puulle, joka vaahdotetaan päälle? Eikö kuitenkin synny kondenssia ja hometta? Entä sitten käytännössä, miten se suljetaan/kipsataan sitten? Onhan se epätasainen. Naulataanko siihen vain osb-levyä ja kipsiä päälle vai täytetäänkö se kahdessa vaiheessa? Näyttää erittäin nopealta ja kätevältä, mutta tosi työlästä, jos menee pieleen! Jos ei tykkää hioa😝Onko jollain kokemusta tästä, käyttänyt sitä? Kuinka paksu kerros tarvitaan asuntostandardille?

Kiviseinät? Millaista kiveä?

En näe, mitä etuja sprayisoloinnilla olisi tavalliseen eristykseen verrattuna, eiköhän se ole vain niin, että teet runkorakenteen niin paksuksi kuin tilaa on ja eristät...

• Tykkään
Fågelvägen
  • Laddar…
R Rättochfel sanoi:
polyuretanisolering
On erilaista kuin 70-luvulla käytetty ischaskum (toivottavasti kirjoitin oikein), jolloin porattiin paljon reikiä paneeliin ja palkistoon, ruiskutettiin sisään ja siitä tuli styrox-levyn kaltainen mutta huokoisempi. Se katosi myöhemmin, luulen että se jotenkin muuttui ja painui kasaan, jolloin syntyi suuria ilmakuplia sinne tänne. Muuten ehkä ei väärin mutta minulla ei ole siitä kokemusta.

J jonaserik sanoi:
On toinen laji kuin se, joka oli 70-luvulla ischaskum (toivottavasti kirjoitin oikein), jossa paneeliin ja palkistoon porattiin joukko reikiä, ruiskutettiin sisään ja siitä tuli kuin styroksilevy mutta huokoisempi. Se hävisi myöhemmin, luulen, että se vähän muuttui ja painui kasaan, joten isoja ilmakuplia tuli sinne tänne. Muuten ehkä ei väärin, mutta minulla ei ole siitä kokemusta.
Kyllä, se oli toinen muunnelma! Luulen, että olen nähnyt tämän muunnelman kerran! Ne olivat löysiä styroksipalloja ja ajan myötä ne saattoivat "virrata" pois! Ajattelen, että se on hankala puhdistaa, styroksi/muovia kaikkialla sen jälkeen! Ei, tämä muuttuu tahmaksi ja tarttuu kaikkeen! Joko hiotaan tai poistetaan se mihin se tarttuu! Ehkä vielä pahempi puhdistaa, kun osoittautuu, että se sisältää jotain syöpää aiheuttavaa😀

Se, mikä oli yleistä 70-80-luvuilla, nimeltään karbamidivaahto. Se on nestemäinen vaahto, joka ruiskutetaan onteloihin, joten siitä ei tule mitään palloja. Haittapuoli (paitsi että se vapauttaa formaldehydiä) on, että siitä tuli melko nopeasti hauras ja se hajoaa enemmän tai vähemmän itsestään.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Se ei ollut kuulia vaan se oli massa, joka ruiskutettiin sisään ja kovettui. Se oli silloin erittäin suosittu toimenpide, mutta katosi. En usko, että se on karsinogeeninen, mutta se on tahmeaa ja siellä missä sen ei pitäisi olla, on erittäin vaikea poistaa, mitä tiedän, muistuttaa hieman uretaania, mutta ei laajene erityisesti. Muuten tätä menetelmää on käytetty eristämiseen, se tunkeutuu kaikkiin reikiin (myös sinne, minne sen ei pitäisi mennä) ja tiivistää voimakkaasti.

J jonaserik sanoi:
En usko sitä canserogeenistä
Kyllä, formaldehydi on erittäin syöpää aiheuttava. Toisaalta ei ehkä tarvitse olla niin huolissaan eristeestä, joka on 40 vuotta vanha ja josta suurin osa haihtuvasta formaldehydistä on jo haihtunut.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.