Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
nino: Miten kipsilevyt oikeastaan asetetaan harvapuulle? Olen aina laittanut ne pitkin, eli päinvastoin kuin mitä tekisi lattialevyillä. Pitkällä sivulla on silloin tuki koko matkalta ja lyhyellä tuella on 4 tai 5 kappaletta 70 mm leveää harvapuuta. Ehkä sillä ei ole niin suurta merkitystä, en ole ainakaan nähnyt halkeamia katossa vielä... En yleensä ole kovin nopea, joten harvapuut
Stefan N: Vesilasia voit käyttää. https://www.paintpro.se/farg-ytbehandling/alabaster-vattenglas
baltaxy: Päivitys: ei vastauksia täällä, mutta olemme nyt ottaneet yhteyttä snickare ja toivomme, että onnistuu vaihtaa vain pieni osa syllen.
FörvirradAkademiker: [citat] Aivan, en halua, että oppirahat kasvavat suuremmiksi. Virheeni oli tietämättömyys ja se, että luotin "ammattilaisiin" toimijoihin. Olen ottanut yhteyttä painuma-yritykseen, niillä on 2 vuoden takuu, joten heidän täytyy valitettavasti tulla tänne uudelleen. He eivät varmasti ole ansainneet rahaa minultakaan, talo on tappiohanke kaikille osapuolille 😅 voi ehkä olla seinien
AKEAL: Kiitos paljon neuvoista. Valitsin kuitenkin käyttää ankarmassaa. Sain neuvon, että Bilteman ankarmassa on vähintään yhtä hyvä kuin "kalliimmat" merkit ja sitä ei mennyt niin paljon kuin luulin. Opin, että laajeneva betoni tarvitsee valmistajan mukaan vähintään 30 mm tilaa laajentumiseen. Se olisi ollut hyvä vaihtoehto, jos olisin porannut isommat reiät alusta alkaen.
Freddiemeup: 105 cm x 54 cm Ehkä niin, mutta etsimme sitten kaapinovia, jotka asetamme eteen. Kyllä, sen voi kiinnittää seinään.
jehr: Yleensä käytän Essveä "tärkeisiin" asioihin, eli pääasiassa rakennesruuveihin jne. Sekä A4-ruuveja kun olen kiinnittänyt terassilaudoitusta. Yksinkertaisempiin asioihin, kuten esimerkiksi ruuviliimaukseen, olen ostanut joitain ruuveja byggmaxista, jotka ajattelen olevan suunnilleen samaa laatua kuin Biltemassa. Ajattelen, että on tyhmää ottaa riskiä...
Jonatan79: Aloita asentamalla yksi tai kaksi venttiiliä ja tarkista tilanne. Varmista, että se ei ole kovin kostea.
Småbrukaren: Ehdottomasti kipsiä, jos mahdollista. Silloin talo näyttää siltä, että se on ollut niin alusta alkaen. Laita vain vahvikeliuskat ulkokulmiin. Peittääksesi osan, joka tulee katosta alas, tarvitset kipsikaistaleen ja sitten nurkkalistan seinästä seinään.
Anonymiserad 405730: [citat] Voit laittaa kuvia tänne, niin ehkä joku tunnistaa ovilevyn ja voi auttaa sinua.. Hyvä kuvata sisältä, ulkoa ja sivuprofiilista molemmilta puolilta..
Mats-S: "Harvakaide" tarkoittaa tavallisten paneelilautojen tyyppiä 23X95, jotka naulataan väleihin tai vaihtoehtoisesti räystäskannattimien alle ja jätetään noin 1 cm väli lautojen väliin, jotta ilma pääsee kulkemaan sisään. Henkilökohtaisesti mielestäni on tyylikkäintä naulata laudat kattotuolien väliin, mutta se on huomattavasti enemmän työtä :-) Valitettavasti minulla ei ole
KjeEX: Haluan välttää ruostumisen muodostumista seinän läpi kulkevassa putkessa, koska putki on ollut siinä 90-luvun lopusta lähtien, kun rännit ja autotallit katto uusittiin, siitä on paperit, autokatosalue on tänään peitetty terassilaudoituksella, edessä on asfaltoitu ajotie. Ajatuksena on asentaa lasinen liukuovi siihen ja tehdä siitä kylmä sisäänkäynti. Se, että sadeveden
Happifejz: [citat] Oh, sitä pitää katsoa myöhemmin! Kiitos vinkistä 🥰
wildeside: Se on varmaan vain reklamera mahdollisimman pian ja katsoa, mihin matka vie. Reklameraaminen ei maksa mitään.
Aronovic: Hei! Olen ajatellut kiinnittää tämän kaapin seinälle, mutta yhdellä puolella puuttuu pala listaa. Minulla on käytettävissä jyrsin eri terillä, mutta en ole koskaan aiemmin käyttänyt tätä työkalua - onko mahdollista jyrsiä paksuun violettiin kappaleeseen ja miten voin saada samanlaisen profiilin? Kiitollinen vinkeistä! :) Mitat, lista: 25 mm paksu, jyrsitty ura 8 mm. Listan syvyys
fonzeka: Kiitos, sain melko paljon apua puusepältä. Kestää aivan liian kauan tehdä itse ja olla pedantti. Sain edullisia kattopalkkeja, mutta ne olivat hieman liian lyhyitä, joten jouduin jatkamaan viimeistä osaa talon julkisivua kohti. [bild] Päällystin sen aluskatteella, jotta ei tarvitsisi katsoa sitä, ajattelin, että sinne ylös voisi tulla jonkinlainen säilytystila. [bild] Toinen puoli,
Majskaka: [citat] Kiitos paljon! Aloin hieman hermostua, kun näin ensin valkoisia kuituja :)
torparavgrund: Se toimii erinomaisesti, huomaat. Olisin tehnyt näin: 1. Määritä järkevä cc-mitta pystysuorille koolauksille. Poraa ja aseta tulpat ylimmälle ruuville ensimmäisessä koolauksessa. Kiinnitä ylimmäinen ruuvi ensimmäiseen koolaukseen, mutta vain kevyesti. Aseta se sitten pystysuoraan. Poraa puun läpi loput ruuvit niin, että ne merkitsevät muurin. 2. Kallista koolaus sivuun. Poraa
Farstatjej90: Voit myös lopettaa kulmassa ja olla kääntämättä ympäri. Pieni listanpätkä portaiden vieressä voi myös näyttää oudolta.
Anonymiserad 618974: [citat] Hiili- tai lasikuitu. Älä tee sitä. Iljettäviä kemikaaleja ja hiilikuitu päätyy kaatopaikalle, niin kuin ymmärrän.
kashieda: Poraa harjateräkset vanhaan saumaan ja anna niiden olla uudessa, luulen että se on helpointa.
Västeuropen: [citat] Utelias näkemään miltä se nyt näyttää ja miten kävi rasvatahrojen kanssa.
Andy82: Oli pakko siirtää ovea hieman ulos ja valaa vastaavan palkin paikalleen. Uudesta tulee joka tapauksessa vahvempi kuin aikaisemmasta.
Ersust: Kiitos vastauksesta, opin paljon foorumilla. Kysyn paikalla olevalta snickare.
1986: [citat] Luulen, että tämä yritys menee metsään, jos he eivät muuta reklamaatiojärjestelmäänsä. Ei ole ok, ettei voi tehdä reklamaatiota myymälässä. Ostin Byggmaxilta vesiletkun, joka halkesi jonkin ajan kuluttua. Menin takaisin myymälään vaihtamaan tuotteen, mutta ei, oli pakko reklamoida netissä. En vaivautunut suuresti 159 kr takia. Olen aiemmin ostanut paljon Byggmaxilta,