Siitä tuli erittäin tyylikäs! Inspiroivaa myös!

Vapaasti seisova liesi uunilla ja ruostumattomasta teräksestä valmistettu tiskipöytä, niin siistiä, niin retroa.
(Vain vitsi, meilläkin on ruostumaton tiskipöytä)

Protte

Uskomattoman tyylikästä :)

prototypen sanoi:
Vapaasti seisova hella uunilla ja ruostumatonta terästä oleva tiskipöytä, niin chickt, niin retro. (Vain pilailua, meillä on myös ruostumaton tiskipöytä) Protte
Hoar & spisar upotettuna komposiittilevyihin ovat helpompia asuntoja, kuten omistusasuntoja, varten. Ne, joilla on makua, käyttävät the real stuff. Teräs & betoni.

Vitsit sikseen, kyseessä on kuitenkin maku & tyyli -asia. Projektin julkaisemiseni tarkoitus oli osoittaa, että ei ole erityisen vaikeaa valaa työtasoja paikan päällä. Ei edes minulle, joka en ole koskaan tehnyt sitä aikaisemmin.

Jos minun pitäisi osoittaa kaksi tärkeintä vaihetta, kuten minä sen näen, ne olisivat:

- Ole äärimmäisen tarkka rakenna muotti vakaaksi & tarkaksi.

- Sekoita betoni huolellisesti ohjeiden mukaan ja käytä juoksutusainetta.

:)

En ole ihan valmis. Päätin liimata ruostumattoman teräslevyn lieden ympärille huolehtiakseni rasvatahroista.

Keittiössä saareke täynnä pulloja ja tavaroita, riuku tukena. Valoisa tila, ikkuna ja kasveja taustalla. Puu- ja kivielementtejä.

T tällä hetkellä odotan, että liima kovettuu. Otin mitä löysin läheltä puristimeksi.

:)

• Tykkään
Missad ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt keittiö on ollut toiminnassa reilun kuukauden. Toimii kyllä kuten suunniteltu. Betonilevyt on käsitelty Bauhausista peräisin olevalla kivitiivisteellä (sininen litran muovikanisteri, en muista merkkiä).

Positiivinen yllätys oli, että betoni kestää rasvaa ja muuta paljon paremmin kuin odotettu.

Hyvin odottamaton ongelma on, että vieraita täytyy vahtia koko ajan, kun he valmistavat ruokaa. Ihmiset välttelevät viimeiseen asti käyttämästä suuria ruostumattomia ja erittäin kestäviä valmistuspintoja. Monilla näyttää olevan lähes pakkomielteinen tarve asettaa kaikki tahmeat esineet betonille. Ei auta selittää. Ei auta laittaa valtavaa leikkuulautaa betonille. Parin minuutin sisällä voipaketit, ruokaöljypullot ja paistinpannut kuitenkin laitetaan suoraan betonille.

Sen täytyy johtua siitä, että ihmiset pitävät ruostumatonta terästä "herkkänä ja puhtaana" ja betonia "likaisena ja kestävänä". Tämä riippumatta siitä, miten selittää ja jankuttaa. Kummallista!

Moderni keittiö, jossa on vaaleat kaapit, kahden hengen pesuallas, metalliliesi ja betoni- sekä teräspäällysteisiä työtasoja.

Keittiö, jossa on betonitaso, valkoisia kaappeja ja puiset lattiat. Tiskipöydällä on sininen kulho ja vihreä kasvi.

• Tykkään
Missad ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt oletkin jo kyllästänyt; muuten olen kuullut (en ole vielä testannut, olen valuvaiheessa), että steinfix 100 kyllästeenä + steinfix 60 päivittäisenä puhdistussaippuana on oikea tapa edetä.
http://www.steinfix.com/se/produkter/förbehandling-impregnering-5698263

Pitäisi maksaa noin 200 kr litralta kyllästettä ja ~100 kr litralta saippuaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Missad
  • Laddar…
Kysymys,

Meidän pitäisi myös paikallavalettu meidän työtasoja, joten tämä oli huippua. Voisitko kuvata muotin hieman yksityiskohtaisemmin? Ja ennen kaikkea, miten sait betonin koko matkan ulos (ylityksen), miten teit muotin silloin?

Kiitollinen vastauksesta :-)

• Tykkään
Missad
  • Laddar…
"Yksi hyvin odottamaton problemarrow-10x10.png on, että vieraita täytyy valvoa koko ajan, kun he valmistavat ruokaa. Ihmiset välttävät kaikin keinoin käyttämästä suuria ruostumattomia, ja erittäin kestäviä, valmistusalueita. Monilla näyttää olevan lähes pakonomainen tarve asettaa kaikki sotkuiset esineet betonille. Ei auta selittää. Ei auta laittaa valtavaa leikkuulautaa betonille. Muutaman minuutin kuluttua voipaketit, öljypullot ja paistinpannut asetetaan kuitenkin suoraan betonille.

Tämän täytyy johtua siitä, että ihmiset pitävät ruostumatonta "herkkinä & puhtaina" ja betonia "likaisena & kestävänä". Tämä, riippumatta siitä, miten selitetään ja jankutetaan. Kummallista!"

Fantastisen hieno työtaso, jonka olet tehnyt, olen vaikuttunut, enkä pelkästään työstä vaan käyttäytymisestä "vastavirtaan kulkemisesta" mitä tulee paikalla valamiseen.
Olen myös lähettänyt perustelut anopille koskien alapuolelta asennettua allasta vs oikea tiskipöytä!
Sen haluan myös, kun remontoin keittiön. Nyt minulla on ylhäältä upotettu allas paskareunan kanssa, JA tiskipöydän reuna on pyöristetty varmistamaan, että kaikki valuu lattialle.......

• Tykkään
Missad
  • Laddar…
Näin 7 vuotta myöhemmin. Joitakin ajatuksia?
Tarvitsen valaa paikan päällä penkin, koska se on pitkä ja U-muotoinen.
Onko jollain enemmän kokemusta paikan päällä valamisesta?
Miten saadaan hyvä pinta?

håemerr håemerr sanoi:
Keittiö on ollut käytössä reilun kuukauden. Toimii tosin kuten oli tarkoitus. Betonilevyt on käsitelty Bauhausin kivenkäsittelyaineella (sininen litran muovikanisteri, en muista tuotemerkkiä).

Positiivinen yllätys oli, että betoni kestää rasvaa ja muuta paljon paremmin kuin odotettu.

Erittäin odottamaton ongelma on, että vieraita täytyy valvoa jatkuvasti, kun he valmistavat ruokaa. Ihmiset välttelevät hinnalla millä hyvänsä käyttämästä suuria rosterisia ja äärimmäisen kestäviä valmistuspintoja. Monilla näyttää olevan lähes pakonomainen tarve sijoittaa kaikki tahmeat esineet betonille. Ei auta selittää. Ei auta laittaa valtavaa leikkuulautaa betonille. Parissa minuutissa kuitenkin voipaketti, ruokaöljypullot ja paistinpannut sijoitetaan suoraan betonille.

Täytyy johtua siitä, että ihmiset kokevat rosterin "herkäksi ja puhtaaksi" ja betonin "likaiseksi ja kestäväksi". Riippumatta kuinka selittää ja jauhantaa. Kummallista!

[kuva]

[kuva]

• Tykkään
Missad
  • Laddar…
håemerr håemerr sanoi:
Nyt keittiö on ollut käytössä reilun kuukauden.
Utelias näkemään miltä se nyt näyttää ja miten kävi rasvatahrojen kanssa.

• Tykkään
Fredrik_Lindstrom
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.