Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
1986: [citat] Luulen, että tämä yritys menee metsään, jos he eivät muuta reklamaatiojärjestelmäänsä. Ei ole ok, ettei voi tehdä reklamaatiota myymälässä. Ostin Byggmaxilta vesiletkun, joka halkesi jonkin ajan kuluttua. Menin takaisin myymälään vaihtamaan tuotteen, mutta ei, oli pakko reklamoida netissä. En vaivautunut suuresti 159 kr takia. Olen aiemmin ostanut paljon Byggmaxilta,
fribygg: Osta 34 mm puutavaraa, jos et saa 28, tavalliset paneelilaudat ovat liian heikkoja.
John2019: [citat] Kiitos! Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta 👍🏻
Molnpojken: Olen remontoinut vanhaa vapaa-ajan asuntoa. Kyseinen huone on myöhemmin rakennettu lisärakennus. Löysin vanhan muuratun seinän (vanhan ulkoseinän) ja sen takana "tyhjän tilan", jossa on eristys. Tyhjän tilan toisella puolella on takkaan liittyvä muuri, joka nykyään sisältää kasetin. Mitä teen tämän tyhjän tilan kanssa? Hiiret näyttävät viihtyneen siellä. Paloturvallisuus?
AndersS: [citat] Ja oletko tarkistanut, että se pitää paikkansa?😎
Testarn: [citat] Se riippuu vähän siitä, mistä lähdet liikkeelle... Jos se on jiirisahan suorakulmasta, eli 90 asteesta, niin poistetaan 19 astetta. Se on oikein. Mutta kolmion kulma on 71 astetta. Luulen, että se käy melko selväksi, kun seisot jiirisahan vieressä. Jos sen sijaan haluat asettaa kulman ohjauskulmalle (jollain muodolla viivain/kulmaviivain) ja sitten sahata käsisirkkelillä tai
Testarn: Heidän kuvauksensa perustuu heidän lohkoonsa, jossa on melko suuri ontelo keskellä, ja jos muurien korkeus on 0,8–1,1 m, nämä ontelot tulee täyttää betonilla. Sitten heillä on perustana poikittain asetetut kivet ja raudoitukset, jotka pitävät muurin koossa jne., mikä auttaa. Jos aiot seurata heidän ohjeitaan, betoniontelokivi on todennäköisesti kohtuullinen valinta, ellet voi
mattias.rask: [citat] Huomasin sattumalta tämän viestin ja voin vain kertoa, että meillä on samanlainen terassi, johon on laitettu liuskekiveä päälle. Todella hienoa, mutta valitettavasti ei tiivis, joten satoi sisään julkisivun ja meidän tapauksessa varaston väliin ja meni kosteutta lattiapalkkeihin. Nyt siellä on vedeneristys ja lankku sen sijaan. Joten on tärkeää varmistaa, että on toimiva
Småbrukaren: Jos se heiluu, sinun pitää vain laittaa se takaisin paikoilleen yksinkertaisesti. Moduliin liittyen, siinä tapauksessa pitäisi kyllä olla päässyt tilaan jostain muualta ja halunnut hienon seinän.
tergo: [citat] se toimii tavallisiin plåtreglar kokeile
AndersS: [citat] Stockholm, kysyntä, inflaatio joka on vaikuttanut puutavaran hintoihin, jne., voi olla useita syitä. Metsäviraston mukaan: "Mitä puutavaran hinnoille tapahtuu vuonna 2024? Vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä toimitetun puutavaran hinnat nousivat sekä sahatavaralle että sellulle verrattuna vuoden 2023 neljänteen neljännekseen. Sahatavaran hinta nousi 8 prosenttia ja sellun
egge80: ensimmäinen ja viimeinen kattotuoli hieman pienemmällä ja kaikki niiden välissä c/c 120, juuri siksi että paljon on mukautettu juuri siihen mittaan!
Larsa: Minkälaista panelia aiot laittaa seinille? Onnistuu hyvin naulata dyckertia vasaralla ja naulaimella, jos kyseessä on ohut puupaneli (tyyppiä 12 mm). En usko, että saat aikaiseksi nukkuma-aitan siinä mökissä niin, että voit kävellä sen alla ja että siellä olisi järkevää nukkua. Voi myös tulla todella kuuma, jos nukkuu katon alla, tarvitaan paljon ilmanvaihtoa.
r91: Sain tehtyä improvisoidun telineen [bild]
vectrex: [citat] Kyllä, se on melko iso. Hammer A3-41, jossa on 180 cm pitkä oikaisupöytä, lisäksi minulla on jatkopöydät, joten oikaisupöydän kokonaispituus on 260 cm. 77 cm on luultavasti liian pieni 3-4 metriä pitkien lankkujen suoristamiseen.
Anonymiserad 405730: [citat] 100% Kivivillaa, kuten muut ovat jo huomauttaneet!
MKAR: Pieni päivitys kiinnostuneille. Asennettiin HEA240 paikalleen materiaalinosturilla. [bild] [bild] [bild] [bild]
FellanD: [citat] Se on kortling, ehdottomasti. Epäselvää minulta; tarkoitan, jos pitäisi ruuvata kantbjälken gavelns pystysuoriin reglariin, jotka ovat CC 60?
Jonatan79: [citat] Ok. Ehkä sinun pitäisi valaa runkotolpat niin, että vesi ei pääse niihin. Onko paljon vettä? Onko autotallissasi lattiakaivo?
Småbrukaren: Liimaa. Vaihtoehtoisesti poraa tyypillä 2mm poralla ennen kuin naulaat.
el_palpo: Onhan olemassa ruuvikiinnitteinen kipsilevy, jos se ominaisuus on hakusessa hyvän tapetointialustan lisäksi.
Hep: Miksi horisontaalinen on paras? Eli edellyttäen, että pystysuorat pysyvät niin pystyssä, etteivät taivu.
Oldboy: [citat] Kivivilla ja lasivilla ovat mineraalivillaa. Jyrsijät rakastavat molempia, pesimiseen, sveitsiläiseksi juustoksi tekemiseen ja ajan myötä täysin hajottamiseen. Toimii kuin pehmeä ja pöyheä untuvatakki, joten ei ole kovin suurta merkitystä, onko tilat lämmitettyjä vai ei.
z_bumbi: Puunasta oikeassa läpimitassa, joka liimataan kiinni, on varmaankin helpoin, se käy pyörötangolla tai valmiilla tapeilla oikeaan pituuteen (mittaa ja leikkaa). Jos kyseessä olisi syvempi reikä, voisi olla aiheellista levittää hieman tavallista puuliimaa uuteen reikään juuri ennen kuin ruuvi menee sisään. Gyprocin voi vain jättää sellaiseksi kuin se on.
Jockiebear: Hei porukka, Toinen kysymys: Nyt kun pian aiomme valaa uuden sementtipohjan, XPS-lohkot ja höyrysulku ovat alla. Sen jälkeen asennetaan lattialämmityskaapelit, 4 cm. Mietin, pitäisikö sementille laittaa jokin folio, jotta lämpö heijastuu ylöspäin eikä alaspäin kylmään betonilaattaan.
Callmenobody: No niin, vielä yksi kysyy rapatusta kellariseinästä. Talossamme vuodelta 1916, jossa on yhtä vanha salaojitus, minulla oli harrastushuone yksinkertaisesti siksi, että joku aiempi omistaja oli laittanut vaneriseinän sinne. Poistin vanerin saadakseni hieman lisää lattiapinta-alaa, suunnitelmissa on laittaa alas televisio ja muutama pelikonsoli, jotta lapset voivat käyttää tilaa
tegelsnickarn: [citat] [citat] hei! Hidas vastaus. Nyt olen taas kotona. Kun olen nyt miettinyt vähän, niin käsityöläinen poisti raudoituksen ilman kuorman purkamista. Sitten hän asensi jonkin muun vaihtoehdon yhden kivirivin ylös. Toivottavasti se auttoi! Onnea matkaan!