854 lukukertaa ·
4 vastausta
854 lukukertaa
4 vastausta
Raskaiden pesualtaiden allaskaapin rakentaminen
Hei!
Olen ostanut 180 kg painavan pesualtaan, jolle aion rakentaa kaapin. Olen löytänyt 15x15-palkkeja, joita ajattelin käyttää, mutta en ole varma, kuinka ne pitäisi koota, jotta kaappi ei olisi heiluva/epävarma niin raskaan pesualtaan alla. Luulevatko te, että tämä toimisi? Ja miten palkit pitäisi koota/yhdistää?
Olen ostanut 180 kg painavan pesualtaan, jolle aion rakentaa kaapin. Olen löytänyt 15x15-palkkeja, joita ajattelin käyttää, mutta en ole varma, kuinka ne pitäisi koota, jotta kaappi ei olisi heiluva/epävarma niin raskaan pesualtaan alla. Luulevatko te, että tämä toimisi? Ja miten palkit pitäisi koota/yhdistää?
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 936 viestiä
Jos saan veikata, niin luulen, että 150x150 tolpan, joka on noin metrin pitkä, päälle voisi laittaa vähintään 20 tonnia...
Oletan, että luonnos ei ole sen näköinen, koska haluat sen ulkonäön, vaan ennemminkin jotain ylimitotettua, joka pitää?
Oletan, että haluat jotain rustiikkista ulkonäköä joka tapauksessa? Ja että haluat rakentaa itse?
Jos toiminnallisuus on tärkeää, luulen, että on helpompaa valita valmis kommodi ja mukauttaa se kestämään painoa...
Oletan, että luonnos ei ole sen näköinen, koska haluat sen ulkonäön, vaan ennemminkin jotain ylimitotettua, joka pitää?
Oletan, että haluat jotain rustiikkista ulkonäköä joka tapauksessa? Ja että haluat rakentaa itse?
Jos toiminnallisuus on tärkeää, luulen, että on helpompaa valita valmis kommodi ja mukauttaa se kestämään painoa...
Kyllä, en ajattele, ettei palkki kestä, vaan enemmänkin, kestääkö rakenne. Niin ettei se ole heiluvainen.Dan_Johansson sanoi:
Jos saan veikata, niin uskoisin, että 150x150 palkki, joka on noin metrin pitkä, kestää vähintään 20 tonnia...
Oletan, ettei luonnos ole sellainen ulkonäön vuoksi, vaan pikemminkin jotain ylivertaista, joka kestää?
Oletan, että haluat kuitenkin jonkinlaisen rustiikkisen ulkonäön? Ja että haluat rakentaa itse?
Jos toimivuus on tärkeää, luulen, että on helpompaa valita valmis kommodi ja sovittaa se kestämään painon...
Haluan tämän ulkonäön enemmän kuin että se on oikein rakennuspiirustuksen mukainen.
Haluan ulkonäön, mutta että se tietenkin toimii rakenteellisesti.
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 936 viestiä
Mikä on pesualtaan koko?
Luulen, että se näyttää melko kömpelöltä niin suuren "rektangel" alla... 🤔
Millaiset mahdollisuudet on kiinnittää seinään?
Luulen, että se näyttää melko kömpelöltä niin suuren "rektangel" alla... 🤔
Millaiset mahdollisuudet on kiinnittää seinään?
105 cm x 54 cm
Ehkä niin, mutta etsimme sitten kaapinovia, jotka asetamme eteen.
Kyllä, sen voi kiinnittää seinään.
Ehkä niin, mutta etsimme sitten kaapinovia, jotka asetamme eteen.
Kyllä, sen voi kiinnittää seinään.
Klikkaa tästä vastataksesi