Hei,

Haluan keittiötason betonista, jossa on aukot tiskialtaalle ja keittotasolle. Ajattelin tehdä muotin esimerkiksi lastulevystä, johon teen aukot ja täytän ne sitten polystyreenillä ja laitan kehyksen lastulevyn ympäri. Sitten asetan muotin kaappien päälle ja valan sen siihen. Miksi tämä on huono ajatus? Olen etsinyt tietoa kaikkialta, enkä ole törmännyt kehenkään, joka olisi valanut paikan päällä...

Vaikeaa tulee olemaan saada siihen hyvä pinta.

Miksi on vaikeaa saada hyvä pinta? Olen lukenut finjas mutta en ole nähnyt mitään paikkaanvalamisesta. Syy siihen, miksi haluan mielelläni paikkaanvalaa, on se, että välttyy nostamasta työtasoa myöhemmin ja vaaralta, että se menee rikki kapeissa paikoissa...

Näen enemmän haittoja kuin etuja paikallavalussa.

Aiotko jättää lastulevyn paikoilleen työtason alle ja vain sahata lastulevyn ylityksen pois?!

Antaa lastulevyn olla paikallaan. Sahata ylitys olisi ehkä toiminut? Olin ajatellut laittaa vaneria lastulevyn alle jonkin matkaa ulos ja sitten ympäri lastulevyn. "Kehys" ei siis tule tiiviisti lastulevyn päälle. Valan siis lastulevyn sisään niin, että se ei näy, ja poistan sitten vanerin. Onko se selkeää kuin lasi:)?

Muuten, kuulen mielelläni lisää haittoja, kun mikään ei ole vielä tunkeutunut paksuun kallooni...

Mikä on levyn mitat?

Kuulostaa todella siistiltä. Minun piti valaa työtasoja tällä viikolla, mutta ehkä täytyy harkita uudelleen nyt.

Jos haluat saada aikaan kauniin ja sileän pinnan, sinun täytyy hioa betonia ja reunat tulee pyöristää/viistää kauniiseen muotoon. On myös riski, että pinta voi jäädä epätasaiseksi reunojen yläosassa muotin ja betonin välillä, mutta jos joka tapauksessa aiot hioa levyä, sen voi ehkä korjata. Joten varaudu vuokraamaan betonihiomakone tehokkaalla pölynimurilla tätä työtä varten.

Pituus seinää pitkin on 300, 180 cm kulmassa. Syvyys 64, paksuus?
Keittotason tulee olla nurkassa, jossa viiva kaartuu 45 astetta ja sitten taas 45 astetta.
Lastulevy liitetty yhteen suunnilleen samoilla mitoilla, mutta 60 cm syvyydellä.

Lastulevy ei taida olla mikään huippuvalinta valetessa? Eikö se ime veden vähän turhan nopeasti betonista?

Pitääkö lastulevy pohjustaa ensin?

Mitkä ovat vaatimuksesi viimeistelylle?

Lähes täsmälleen samat mitat kuin minulla. Pohdin nyt myös paikan päällä valamista. Kysymys kuuluu, pitäisikö laittaa lastulevy- tai mdf-levy, jonka päälle sitten asettaa rakennusmuovi ja seinälle. Jos valaa noin 4 cm raudoituksella, sen pitäisi kai olla vakaa itsessään. Minun on 3 m kulma ja sitten 2,7 m. Pohdin, voiko se haljeta??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.