Kävimme tänään tarjota rakennusmiehille kahvit. He ovat parhaillaan asentamassa kattoa, jotta se saataisiin peitettyä mahdollisimman pian.

Kun kahvittelimme, keskustelimme heidän aiemmista rakennuskohteistaan ja laajamittaisista varkauksista, jotka kohdistuvat rakennusmateriaaleihin, mutta erityisesti kodinkoneisiin. Eräällä heidän aiemmalla paikallaan oli jopa lämpöpumppu varastettu.
He antoivat monia esimerkkejä rakennuskohteista, joissa kodinkoneita on varastettu vain päivä tai pari asennuksen jälkeen.

Kysyn nyt, onko kukaan muu täällä foorumilla joutunut samanlaisessa tilanteessa?

Meillä on kiinteistövakuutus, joka kuului talon hintaan ja on voimassa siitä lähtien, kun talon runko pystytettiin. Ilmeisesti myös rakennusurakoitsijalla on vakuutus. Mutta hän sanoi, että hänen omavastuuosuutensa oli puoli perusmäärää. Meidän omamme on 1500, jos muistan oikein.

Jos nyt sattuu niin, että esimerkiksi meidän kodinkoneet varastetaan - mikä vakuutus sen kattaisi? Meidän kiinteistövakuutuksemme vai urakoitsijan varkausvakuutus?

[sub]Varmaan pitää ottaa suurennuslasi esiin ja lukea pienellä präntillä kirjoitettu...[/sub] ;D
 
kaverin kodinkoneet varastettiin päivää niiden toimituksen jälkeen (lauantai)...

ei edes ehtinyt purkaa niitä...

luulen, että se meni talonvalmistajan vakuutuksen piikkiin...

onhan tämä ihan selkeä tilauskeikka ja sisäpiirin p**ka:/
 
Meillä oli murto rakennuksemme alussa >:( >:( >:(
He varastivat työkaluja ja koneita käsityöläisiltä, mutta "meidän" tavarat eivät olleet saapuneet, ei ollut järkevää rakentajien käyttää heidän vakuutustaan, sillä omavastuu on niin korkea, mutta jos se olisi ollut meidän esim. kodinkoneet, meidän vakuutus olisi korvannut sen!!
Terveisin Maria
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.