Senaste aktiviteten
-
FEn bra start skulle ju vara att man måste vara svensk medborgare för att få rösta till kommun och landsting. Då har man ju i alla fall...
-
FDå börjar vi om igen: Mängder av anställda individer i äldreomsorgen som kommuner anställer idag är "billig" arbetskraft som varken...
-
Kkrambriw älskade Renoveringstjejens inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Go for it! Vi har massor av spridda kryddörter som timjan, oregano, mynta m m på vår kolonilott. Vi har hundratals humlor ständigt där...
-
Dhar själv inte röstat på 20 år och när det kommer till bygg frågor så är alla partier likadana ändå väldigt restriktiva
-
FDu är alltså inte att beakta som "gemene man" beträffande svensk befolkning. Det glädjer mig att du inte eventuellt behöver passera ett...
-
Intet svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Men nu är heimlaga inte vilken söndagsshoppare som helst. -
CChristofe gillade Renoveringstjejens inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Vilken tur att du bor på en plats där du har tillgång till obegränsat med vatten. Säljer du gräsmatta på rulle eftersom du verkar odla...
-
CChristofe gillade krambriws inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Vi har dom senaste åren, +10 säkert, börjat med att spara olika arealer av gräsmattan från klippning där det fritt får växa upp som typ...
-
FAbsolut inte, det räcker gott med grundkursen i svenska i Swea Rike. Skulle du själv vilja sitta på äldreboendet utan att kunna...
-
FSkulle varit ett kunskapskrav för att få rösta
-
FKlart man vet. Alltid röstat blått och blir det igen. Bara kolla hur fanskapet i miljöpartiet uttryckt sig sista dagarna. Inget nytt...
-
FFundersam99 svarade i tråden Hur vänder/bär man en badtunna på 250kg?.Det gick bra och som ni kan se på bilden så används den flitigt😉😉 Det var dock inte lika lätt som leverantören påstod att det skulle...
-
MMartian svarade i tråden Tävling: Vinn en exklusiv kockskärbräda i ek.Rätt svar är Mörrum Jag skulle ta hand om laxen som jag fångat i Mörrumsån för att hedra ett annat lokalt hantverk!
-
FOj, det här är modigt av Bygga Hus! Givet vis kommer jag att rösta! På vad? Min ensak. Väldigt lätt att politiska diskussioner spårar ur...
-
RRenoveringstjejen svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Go for it! Vi har massor av spridda kryddörter som timjan, oregano, mynta m m på vår kolonilott. Vi har hundratals humlor ständigt där...
-
Hhempularen svarade i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?.Oavsett hur ointresserad du är för politik. Så ärjag övertygad om att det finns något parti eller politisk ideologi som du absolut inte...
-
FFlintylaren gillade Thomas59s inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Det spelar ingen roll vem som gjort lagningen. Är det ett ”dolt fel”, vilket det inte är, är det den som sålde till dig som är ansvarig...
-
FFlintylaren gillade Stefan Ns inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Exakt 0% att du ska få nånting alls.
-
FFlintylaren gillade Farstatjej90s inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Om ingen skada finns, vad tänker du att processen ska leda till? Du kan rimligen inte få någon ersättning för att tejpa upp lite plast...
-
SSmålandsgård gillade Sofia Es inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Du har redan fått flera bra svar om att man KAN avvakta men det är bra att ha en plan för om (när) det går sönder, och att passa på om...
-
PHar för mig att en värmeslinga drar ca 10-20W per meter(ni behöver inte läxa upp mig om det skulle vara wh eller något annat, vill man...
-
FFlintylaren gillade Bästerortarns inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Enbart baserat på informationen du gett så är det på tok för litet/billigt "fel" för att det ska räknas som dolt fel. Glöm och gå vidare!
-
SSmålandsgård gillade Algols inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.I mitt hus hade dom lyckats vålda in en 25mm PEM slang i gamla galvade röret när det gick sönder och sen anslutit till servisventilen...
-
AAbies koreana gillade Renoveringstjejens inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Wow! Du ger verkligen monokulturen ett ansikte!
-
SSmålandsgård gillade b8qs inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Mitt hus är 83 år och där är inkommande vattenledning av koppar. När vi grävde upp för att byta avloppet (cementrör) för runt 15 år...
-
SSmålandsgård gillade TypRätts inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Man kan ju ta en spade också och gräva. Jag grävde upp avloppet de närmaste 5 meterna ut från huset. Bredvid detta går även pem slang...
-
SSmålandsgård gillade Bollos inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Detta är bilder på rör som legat sedan 1965.
-
RRenoveringstjejen gillade Abies koreanas inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Det är vad jag kallar trädgård ! Önskar er lycka till med den väg ni valt.