Senaste aktiviteten
-
nisse123 svarade i tråden Mata utomhusbelysning från två håll med isolertransformator.Om snöplogen fäller en stolpe på 1/4 håll, så slocknar ju en fjärdedel i alla fall. TS vill ju att alla stolpar ska lysa, utom den... -
FredrikR svarade i tråden Humorhörnan .... -
FOm ni själva sparar till barnen, undvik att göra det i barnets namn. Sparandet är så långsiktigt att man kanske vill byta bank...
-
PPerOF svarade i tråden Röta i regel.Att så att säga "lappa" i trä funkar bäst på väggar o liknande konstruktioner som utsätts för tryckkrafter. Men en regel på en balkong...
-
Fairlane gillade uselesss inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Punkterad ångspärr ger inte kalldrag. Låter mer som en dålig reparation i största allmänhet. Men för att klassas som "dolt fel" enligt... -
LOm sverige sålde vår producerade el inom landet för produktionspris (vilket inkluderar drift, underhåll, utbyggnad osv såklart) och sen...
-
RTack, då är vi två Det är inte alls givet på något sätt. Det är givet för dig och ett antal ytterligare, men det är subjektivt, liksom...
-
RDet största problemet idag är nog att nästan alla kiosker har försvunnit. Samhället förändras och man får själv välja om man vill...
-
EEddietheguy svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.En granne för längesen så att att plantering av tujahäck är en krigsförklaring. Nä men skämt åsido. Det är så trist att se tujahäckar ta...
-
MMrs November svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.bilderbok till barnen🙂
-
1123abc svarade i tråden Behöver hjälp att hitta rätt låskista till min förådsdörr.Det stämmer och det är connect låshus.
-
LLennart 57 gillade Bästerortarns inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Enbart baserat på informationen du gett så är det på tok för litet/billigt "fel" för att det ska räknas som dolt fel. Glöm och gå vidare!
-
D...går ledningen under gårdsplanen snöröjs ytan sannolikt på vintern, vilket gör att tjälen går djupare än på oröjd mark. Då är en...
-
MMach77777 svarade i tråden Familjen får plats på 35 kvadrat – och har ändå bastu.Folk kommer oja över kvadraten men det är ett rätt häftigt hus ändå.
-
Aanjn svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Ja, jag har fått prova mig fram lite🙂 problemet har varit att jag nästan tvingats maxlasta elverket för att få pannan att fungera och då...
-
DJag kör grävmaskin i Skåne och om inte någonting hindrar det lägger vi vattenledning på 1,2m och går vi mycket grundare än så isolerar...
-
DAtt någon gör rena felaktigheter som att grena av ledningen och koppla in mer last eller byta laddstationen till en från amazon går inte...
-
DOm ni själva sparar till barnen, undvik att göra det i barnets namn. Sparandet är så långsiktigt att man kanske vill byta bank...
-
FredrikR svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Bilder!! ☝️🫣 -
DDilato gillade uselesss inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Punkterad ångspärr ger inte kalldrag. Låter mer som en dålig reparation i största allmänhet. Men för att klassas som "dolt fel" enligt...