27 588 läst ·
754 svar
28k läst
754 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
T.ex. att man letar efter ytterligheterna som är så få att det inte påverkar.Intet skrev:
Har man själv valt att inte ha något konto, dvs bankkontakt får då finna lösning på det själv. Sådana beslut tar man inte utan en konsekvensanalys.
En statistisk siffra säger att 8,7 miljoner i Sverige har MobiltBankID.
Menar du på allvar att alla 5-åringar handlar smågodis med elektroniska betalmedel. Jag har svårt att tro det. Eller är det för att curlingen gått så långt att ingen släpper iväg en 5-åring till kiosken.J Jocke Best skrev:
Så bara för att man har andra stora problem så ska man inte kunna handla i en vanlig butik. Med samma resonemang kan du säga att någon som sitter i rullstol har större problem än att inte få handla i en viss butik.A AndersS skrev:
Sen är det väl ca. 10% som inte har tillgång till Swish, det är en ganska stor grupp att utestänga ifall man enbart godtar Swishbetalning..
Häng inte upp dig på ordet kiosk. Det duger lika bra med vilken ICA-butik som helst. Dessa har garanterat mycket större godisutbud än de kiosker som var vanliga förr.Alfredo skrev:
Troligen det senare. Men när du har en unge på 10 så är det ju väldigt smidigt med ett armband. Kidsen bryr sig inte vad de betalar med, bara godiset (troligen en Nocco) kommer inL lbgu skrev:
Nästan alla som accepterar swish tar även betal/kreditkort.L lbgu skrev:Så bara för att man har andra stora problem så ska man inte kunna handla i en vanlig butik. Med samma resonemang kan du säga att någon som sitter i rullstol har större problem än att inte få handla i en viss butik.
Sen är det väl ca. 10% som inte har tillgång till Swish, det är en ganska stor grupp att utestänga ifall man enbart godtar Swishbetalning..
Men visst barnen som säljer för klassen eller förening i kvarteret tar bara swish.😉
Fortsätt leta ytterligheter...
Undvik gärna dåliga ej relevanta exempel.
Jag lyckades lägga till en kall dricka till beställningen i midsommras, personen som skulle ta betalt för fikat kunde tydligen inte fatta att jag kunde tänka mej fikat även utan att få växel tillbaka på min hundralapp.D Dilato skrev:
På en camping tycker jag det är konstigt att inte acceptera kort och kontanter( kanske även Euro?) uppenbarligen var där fler än mig som inte hade mobilen med eller var turister utan swish möjlighet och en svensk hundring eller en 10€ borde kunnat funka ungefär lika bra för att ta betalt för fikat.
Utan kontanter, spärrat kort och avstängt BankID...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto