Senaste aktiviteten
-
Mikael_L svarade i tråden Vad blir det för mat?.Det står ju en bytta med någon slags bredost där, som har namnet "Hot jalapeno edamer". Så det är kanske så enkelt att det är just det... -
AAndersS svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Enligt ts så ska det vara fastighetsgränsen som ts inte ifrågasätter i tråden, däremot undrar vad syftet kan vara. Två alternativ finns...
-
snaggletooth svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Du har fått en hel del förslag på tekniska lösningar, här är en till... -
CConqvist svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Som jag har letat efter den - stort tack till upphittaren!
-
LLaT svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Beroende på hur marken ser ut så kan du ju göra en liten dekorativ "bäck" och kanske damm & "vattenfall"?
-
FDet är tämligen enkelt då den (monetära) kostnaden för ett kort från Northmill är noll. Eller tänker du på någon annan slags kostnad?
-
Llalali5 svarade i tråden Vad kan detta vara för hål i mitt badrum?.Vad hade du gjort för egen lösning? Hittar ingen annan bricka som funkar till 14-15mm diameter.
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Tror kanske att du är lite Stockholmsvinklad och lite naiv i form av att Stockholm speglar landet? Det är nämligen bara 18% av...
-
TNi vet, över tid så kanske man utvecklar en aversion mot sin granne. Ett naturligt avståndstagande från en person/familj man inte är...
-
GGrindstolpe svarade i tråden S: Hanwha kameror och NVR (Sthlm).Allt, utom de två kamerorna utan kartong, kommer från ett restlager. Tanken var att sätta upp det hemma, men det är för avancerade...
-
FFör TS skriver att de markerat ut gränsen, så det verkar inte vara någon konflikt om var den går
-
FDet finns en massa saker man får göra intill tomtgräns utan bygglov eller att fråga grannen, t.ex bygga trädäck, lägga stenar, anlägga...
-
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Tack. Vet ej om man skall nämna firmans namn men det är såklart ett AB, funnits sedan 2012. Omsättning omkring 60 de senaste åren...
-
SJag räknade precis och hade drygt 25 aktiva autogiromedgivanden. Finns det någon anledning till att dessa inte skulle vara lämpliga...
-
Ffribygg svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Kontakta då ett par tre markfirmor och be om offert på dränering och bortledning av vattnet, kanske får du åtminstone nån offert så du...
-
SSaelen svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Ni vet, över tid så kanske man utvecklar en aversion mot sin granne. Ett naturligt avståndstagande från en person/familj man inte är...
-
TInstämmer 👌🍻 Drack även en helt ok West Coast från Stigbergets. Båda på midsommarafton. ☀️
-
FredrikR svarade i tråden Humorhörnan .... -
LHar fått några förslag av en säljare. Mammotion Yuka 2 mini 800 Segway Navimow H500E Någon som har erfarenhet av dessa?
-
TTroberg svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Dyrare bil, längre uppehåll. En bränslebil tankar man på några minuter, medan en elbil står stilla (och drar då inte in pengar) en lång...
-
FredrikR svarade i tråden Min hobby, Actionfigurer.Jag blev sugen på denna, tills jag såg priset. Visst 48cm hög, men.. 😔 -
MDet kan inte vara äggskalsrör om de är 43 år gammla, det var väl runt -70 de användes.
-
pjgb svarade i tråden Flytta in kallluft i sovrum.Ett mini-FTX-aggregat löser den saken dygnet runt året om. Finns i olika prisnivåer mellan 1500-6000 kr. -
Mrören borde inte vara något problem ,men brunnen ska bytas om den är från 80-talet
-
BDenna gjutning är helt misslyckad och det beror på företagets/arbetarmas brist på kompetens. Att betongbilen kom sent ska inte behöva...
-
PAtt du inte förstår saker är inte detsamma som att det inte är så det är. En genomsnittlig svensk taxibil rullar mindre än 6.000 mil per...