Senaste aktiviteten
-
Ffribygg svarade i tråden Sanera gammal infiltration.OT: Skiten luktar illa, detsamma gäller hönsgödsel, välbrunnen ko eller hästgödsel är att föredra ur luktsynpunkt.
-
Kkarlmb svarade i tråden Home Assistant.Hur ser ditt spjäll ut, är det inte en butterfly, ala gasspjäll?
-
SSolvide svarade i tråden Varför vill ingen ge offert på elrenovering?.Fråga inte mig. Det var Villaägarnas jurist samt samarbetsadvokat som hänvisade till det först. Känns dock mer som om det är en ursäkt...
-
Nötegårdsgubben gillade Tjälkrokens inlägg i tråden Stämde grannen: servitut för rörledningar fanns.Det verkar som att de sökte officialservitut redan för 2 år sedan innan tingsrättsprocessen satte igång. De fick snabbt nej då... -
BBamsefar svarade i tråden Home Assistant.Hmmm intressant - men de verkar vara 90 grader bara - jag behöver flera varv typ. Men det är ändå kanske en nödlösning, då behöver jag...
-
FSom vanligt har man missat det väsentligaste - vad innebär ommålningen i arbete? Underhåll och bättring är ju ngt som i stort sett alla...
-
Centano svarade i tråden Kakla i fuktig hörna av källaren?.Du får leta reda på ett system som klarar tillskjutande fukt. -
Nötegårdsgubben älskade Frustrators inlägg i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Hemligheten är att inte fråga om lov avseende maten... Passade på att börja röka laxen innan frun kom hem. Sen fick jag skäll förstås... -
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Tack för ett ärligt svar, du har just sparat mig tre tusen. Då är det borrhammare av monstermodell som gäller. Kanske en beg Hilti från...
-
Oldboy svarade i tråden Hur ofta måla om huset?.Som vanligt har man missat det väsentligaste - vad innebär ommålningen i arbete? Underhåll och bättring är ju ngt som i stort sett alla... -
ASitter och mobiliserar för kommande frisering idag…… eller imorgon. Blir ca en gång per vecka. Tycker det känns lagom och vad...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Humorhörnan ....De av oss som följer @FredrikR i öltråden har väl mest sett enstaka, mer spolformade varianter postas, så jag får nog erkänna att jag... -
DennisCA svarade i tråden Solskyddsfilm effektivt?.Jag funderar på samma, mest för man satt sig en dum situation då man tidigare valt färgat glas istället för klart, nu funderar vi på... -
JJoFor svarade i tråden Hur lossar jag plastmatta från tröskel?.Tack för svar. 😃 Tänker du att jag värmer mattan och sedan använder typ en spackelspade för att lossa den? Jag vill ju gärna försöka...
-
SågspånPappspikEternit svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Kartläggningen visar inte vad de faktiska hushållen i kommunerna lägger på sina faktiska bolån, utan vad hypotetiska tvåinkomsthushåll... -
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Hahaha, ja du har så rätt. Riktigt korkad kommentar från min sida :)
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ja, och det är nog rätt sant även för taxi men det är väl möjligen den intressanta delen i frågan, hur mycket arbetstid man tappar till... -
AndersMalmgren svarade i tråden Min hobby, Actionfigurer.Så många år jag väntat på en Ellen Ripley, hoppas bara likeness blir lite bättre på den slutgiltiga versionen.