Senaste aktiviteten
-
KDet vore lite märkligt att ha en CO2-skatt på el, tänker jag. Ungefär som att ha alkoholskatt på cocacola ...
-
Khuset var ganska snyggt men vem fan kom på att använda gabioner på den platsen
-
Kkarlmb svarade i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.Troligen bygglovshandläggaren. "Det måste framgå tydligt var tomten -och hemfridszonen slutar"...
-
SEfter att sista katten gick bort förra hösten har sorkpopulationen fullkomligt exploderat så jag räknar med att årets odlingssäsong är...
-
PPin svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Vem har varit i Alvedondalen och lobbat?
-
BBombus pratorum gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd).Blåklockor, rosor och den första blomman på doftschersminen för i år. Inom några dagar kommer den vara översållad med tiotusentals...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Åskskydd... Hur bra är det?.Statistiskt så ska du få ett bra skydd. Grafen visar att sannolikheten för högre strömmar sjunker snabbt. Men åskströmmen kan variera... -
13th Marine svarade i tråden Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?.Grannen startade röjsågen lagom till våra gäster trillade in. -
Pptlf svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Så kan det ju vara men alla missnöjda lär ju inte skriva här heller 😊 Men som sagt imponerande tålamod för hade det handlat om bil...
-
nino svarade i tråden Vad dricker du idag?.Började morgonen med att ta en hard seltzer, trodde det var smaksatt vatten men det var det inte... Men jag somnade om gött -
WKanske ska testa som Bo. Siltberg skrev. En 0.75 mm2 skarvsladd och hålla koll på att den inte blir för varm.
-
WRäkna på hur lång sladd du behöver för 15 v spänningsfall Kanske kan köpa en rulle 100m och ställa bredvid maskinen? Behöver ju bara...
-
AAndersS svarade i tråden Vad blir det för mat?.Nu en paus, midsommarlunch förberedd när gäster anländer. * nässel/kirskålsoppa med kallrökt lax * lite olika sill och röror (egen...
-
FEn fiberduk kommer sätta igen efter typ första eller andra regnet, bättre att spola rören regelbundet.
-
PPin svarade i tråden Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!.
-
Ffribygg svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Skippa geotextil runt rören, det ger knappast bättre funktion över tid.
-
Fjapp håller med fiberduk är överskattat om bärighet finns i vägen kan vara bra på rätt ställe men används lite väl frekvent
-
JPTS svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Jag skulle hålla inne betalning till du är nöjd me altanen.. Formen värkar vara väldigt klen om den har givit vika.. Frågan är om... -
SSiporex Lättbetong svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.japp håller med fiberduk är överskattat om bärighet finns i vägen kan vara bra på rätt ställe men används lite väl frekvent
-
Aalfons74 svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Tack, bra tips! Ska även lägga dit en geotextil så kanske det håller borta nollfraktionen lite längre. tänker du att man lägger...
-
FDet är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr...
-
PProdigys svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.En fiberduk kommer sätta igen efter typ första eller andra regnet, bättre att spola rören regelbundet.
-
Mmaria01 svarade i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.huset var ganska snyggt men vem fan kom på att använda gabioner på den platsen
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Statistiken talar helt enkelt för att din bild inte är representativ. ”The real-world share of electric driving for PHEVs, on average... -
PPysslarn gillade Marlen Eskilssons inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Jag har bett Per att göra det.
-
FJag skulle ha valt alternativ 1, just för att man inte vet hur ventilationen kommer att fungera när man blandar 2 system, det kan gå bra...
-
SSiporex Lättbetong svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Japp det är helt rätt lägg ca 5-6 cm tjockt lägger du lätt ut med en grävmaskin o planeringsbalk tippa högen där uppe så är det lätta...